Är du säker på att du inte blandar ny "Country" med riktig gammal Country? Ny Country har ju inget att göra med gammal Country som närmast är rocknroll.
Jag vet inte riktigt vad man ska kalla det, men kul att se dem när det begav sig.....
04 Oct 2024, 21:45
pudas
Re: Jag gillar ju verkligen inte country….
Dead Flowers har varit på låtlistorna i alla bandkonstellationer jag spelat i sen säkert femton år! Underbar låt, alltid rolig att spela! Mick Taylors gitarrspel är bara så bra här, alltid inspirerande att lyssna på! Han lyckas med att spela "mycket" utan att spela sönder!
Sista bandet jag spelade med körde enbart country, countryrock, vilket var nytt för mig. Precis som blues så är det en tajt kostym stilmässigt, så det gäller att hitta öppningar för att kunna peta in ett personligt uttryck. Då mycket fokus ligger i berättandet så krävs ett helt annat fokus på texterna och konsentration på detaljer då låtarna strukturellt kan vara tämligen lika! Jag tyckte det var både kul och utmanade att lira country!
Users browsing this forum: Bing [Bot] and 27 guests
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum