View unanswered posts | View active topics It is currently 03 May 2026, 17:41

Reply to topic  [ 6 posts ] 
The Police 
Author Message

Häpp!

Ska på The Police i Globen på torsdag! Kan de va´ nå´t?!?
Nå´n mer som ska dit på onsdag eller torsdag?

Har egentligen aldrig lyssnat på dom, men visst f-n måste man dit när chansen ges. Dom är ju ändå ganska klassiska. Sitter & lyssnar in mig på nå´n gammal "Greatest hits" & visst f-n känner man igen varenda låt...

= = = = = KEEP ON ROCKIN´ IN THE FREE WORLD = = = = =

28 Aug 2007, 21:47
Profile ICQ WWW

Hade biljetter till onsdagskonserten, men gav iväg dem eftersom jag prioriterade en kräftskiva i skärgården med gamla kollegor från SÖS... Hade i och för sig varit jäkligt kul att se dem, men jag är inget jättefan... Däremot stendiggar jag Sting som soloartist..

Image

28 Aug 2007, 22:10
Profile

Säga vad man vill om Stings soloplattor men spela det kan han.
Jag har alltid gillat Andy Summers tele också.
Hade gärna sett dom om jag hade haft möjlighet...

"I was born a lonely singer, and I'm bound to die the same,
But I've got to feed the hunger in my soul.
And if I never have a nickle, I won't ever die ashamed.
'Cos I don't believe that no-one wants to know." -Kris Kristofferson

28 Aug 2007, 23:58
Profile WWW

Precis "hemkommen" fr. Police konserten (hotellrum på söder, ska jobba i "stan" i morr´n...) och vad ska man säga?

Sting & Copeland gör precis vad de ska, och de gör det med bravur, men Andy Summers försöker leka gitarrhjälte & fronta & spela solon som låter j-ligt illa! Komp & riff är mer än OK, men solon är inte hans grej [:(] Surt, dåliga toner & kasst ljud! Jag är nästan chockad. Utan att veta allt för mycket om hans karriär efter The Police, så känns det som om han är den som (ekonomiskt) har mest att vinna på en återförening. Hoppas (och antar) att gaget splittas 70% (Sting - han ÄR grym...) / 25% Copeland (han är oxå grym, men face it, han e´ trummis [;)]) & Summers 5% - max!

Nä, nu spelar dom Clash på TV´n - gotta go!

30 Aug 2007, 23:51
Profile ICQ WWW

Post Re: The Police
Den här jag inte hört tidigare. Älskar soundet. Andy Summers är ett geni.
https://youtu.be/vx3ESquLw6Q?si=YbGn_hgIgc5JGpgd

13 Nov 2025, 15:24
Profile

Post Re:
Rock_N_Ron wrote:
Precis "hemkommen" fr. Police konserten (hotellrum på söder, ska jobba i "stan" i morr´n...) och vad ska man säga?

Sting & Copeland gör precis vad de ska, och de gör det med bravur, men Andy Summers försöker leka gitarrhjälte & fronta & spela solon som låter j-ligt illa! Komp & riff är mer än OK, men solon är inte hans grej [:(] Surt, dåliga toner & kasst ljud! Jag är nästan chockad. Utan att veta allt för mycket om hans karriär efter The Police, så känns det som om han är den som (ekonomiskt) har mest att vinna på en återförening. Hoppas (och antar) att gaget splittas 70% (Sting - han ÄR grym...) / 25% Copeland (han är oxå grym, men face it, han e´ trummis [;)]) & Summers 5% - max!

Nä, nu spelar dom Clash på TV´n - gotta go!

Summers är grym. Hörde A Piece of Time för några år sen. Hade aldrig hört honom spela så tidigare. Gillar hans soloskivor, men solona på jazzskivorna är långtråkiga.
Jag kan också spela random toner, och blundar jag också så ser jag seriös ut. Folk blir imponerade att jag är på en högre nivå. Jag spelar jazz.

13 Nov 2025, 18:48
Profile
Reply to topic   [ 6 posts ]