View unanswered posts | View active topics It is currently 30 Apr 2026, 15:31

Reply to topic  [ 11 posts ] 
Rush kommer till Stockholm 8 April 2027 
Author Message

Post Rush kommer till Stockholm 8 April 2027
Underbart!
Några Rush fans här?

https://www.rocknytt.net/konsert/192228-rush-till-sverige-2027

Snubben i klippet skulle ha kunnat vara jag! :lol:
https://youtu.be/HFlpw69prTQ?si=grxMzD8a_udh74IS

23 Feb 2026, 18:34
Profile

Post Re: Rush kommer till Stockholm 8 April 2027
Självklart!!!! Timern är ställd till släppet.

2112 blev jag rekommenderad av en klasskompis på gymnasiet typ 1977, och så fortsatte det.

Satt på första raden i Gbg Konserthus 1979 på Hemispheresturnen. Då "pratade" jag med Alex Lifeson, skrek åt honom att "turn the bloody amplifier down" varpå han pekade på PAt. Som stod typ 10 meter i sidled längre bort, dvs inte alls orsaken till volymen. Vi hade hans fyra 4x12" med varsin Hiwatt-stärk rakt i ansiktet, i jämnhöjd med scengolvet. Förstärkarna stod ca 6-7 meter bort. Hjärnan kändes som en enda vibrerande sörja. Vi fick flytta oss utåt sidorna, efter en stund stängde de av två förstärkare, då blev det något mer uthärdligt.

Har spelat flera Rushlåtar förstås, med senaste bandet var vi rätt petiga att få det rätt på detaljerna, kul och lärorikt.

23 Feb 2026, 21:00
Profile

4trax wrote:
Underbart!
Några Rush fans här?
Javisst.... 8)

23 Feb 2026, 22:21
Profile ICQ YIM WWW

Custom Sam wrote:
Då "pratade" jag med Alex Lifeson.

Stort!

23 Feb 2026, 23:43
Profile

Då är biljetter köpta.

Det var länge sedan jag köpte till något eftertraktat evenemang, så det var en lite skräckblandad upplevelse. Jag kände mig som en skidskytt som snabbt som ögat skulle klicka på ett gäng gröna pluppar... Det var väldigt mycket systemkrasch med "Ojdå, biljetterna är redan sålda" vilket jag med bakgrund inom affärssystem och e-handelssystem tycker är väldigt märkligt, har platserna hamnat i min kundkorg ska de inte kunna hamna i någon annans korg. Det hände gång på gång.
Första kundkorgen jag plockade ihop var fyra biljetter på rad sex, vilket hade varit mumma! Efter typ sex-sju misslyckade försök blev jag utslängd.

Gick in igen, och då funkade det bättre. Det blev dock i bakkant strax ovanför parkett, helt Ok tror jag. Att sitta långt bak på parkett på ställen typ Globen brukar inte vara bra, flackt golv.

Är det så här det brukar vara? Inget vidare köpupplevelse kan jag säga.

Jag köpte på förköp med Mastercard, vad jag kunde se var i stort sett alla biljetter slut efter en halvtimma. Jag misstänker att de håller på en del biljetter tills fredag då ordinarie släpp sker? Annars har de sålt 16000 biljetter ungefär på en halvtimma som sagt.

25 Feb 2026, 23:34
Profile

Här med, biljetten är köpt!
Dock så slapp jag sitta i kö det var polarn som fixade men det verkar som det gick bra.
Längtar och det är lååång tid kvar! :roll:

26 Feb 2026, 11:32
Profile

Såg dom 78 (var det väl?) på Göta Lejon i Sthlm.

Kommer ihåg det som en väldigt bra konsert.

Vad tror Ni om nya trummisen?

Kommer hon försöka spela exakt som Neil och plattorna, eller blir det nån egen variant?
Det är ju stora skor att fylla.

26 Feb 2026, 11:39
Profile ICQ WWW

Tror att hon kommer görat galant! Följer Neil i det som är viktigt men med egen touch. Tom Sawyer kom hon nog försöka nejla live för det försökte Neil också! :lol:

26 Feb 2026, 17:58
Profile

Mike Leaf wrote:
Såg dom 78 (var det väl?) på Göta Lejon i Sthlm.

Kommer ihåg det som en väldigt bra konsert.

Vad tror Ni om nya trummisen?

Kommer hon försöka spela exakt som Neil och plattorna, eller blir det nån egen variant?
Det är ju stora skor att fylla.

Jag har lyssnat en del på hennes musik, väldigt bra! Här är en studiokonsert med hennes band som är riktigt bra, kanonmusiker allihop. https://youtu.be/BQFiMrKY6VE?si=A7korI30dMC6B1OY

Jag tror ärligt talat att det inte är några problem för henne att fylla de skorna... Och hon kommer säker att addera eget, svårt att tänka mig något annat med den kompetensen.

De har även plockat in en keyboardkille, Loren Gold. https://youtube.com/shorts/TttXtXkKwEQ?si=dE2nSLq_v-oiMidT

26 Feb 2026, 18:00
Profile

Custom Sam wrote:

Jag tror ärligt talat att det inte är några problem för henne att fylla de skorna... Och hon kommer säker att addera eget, svårt att tänka mig något annat med den kompetensen.

]

Problemet är snarare att inte addera för mycket eget, men det löser dom.
Kanske hålla sig strikt till manus i vissa låtar och få lite spelrum i några andra.

Utsatt position dock med tanke på hur kräsna fans dom har och hur poppis Neil var.

26 Feb 2026, 18:35
Profile ICQ WWW

Mike Leaf wrote:
Problemet är snarare att inte addera för mycket eget, men det löser dom.
Kanske hålla sig strikt till manus i vissa låtar och få lite spelrum i några andra.

Utsatt position dock med tanke på hur kräsna fans dom har och hur poppis Neil var.

Ja, det håller jag med om, vissa saker ska ju bara sitta på rätt ställe på ett visst sätt.
Samtidigt, en väldigt vanlig kommentar om man läser på Yuotube etc är att man tycker att det ska bli spännande med en så pass vass musiker, vad hon kan tillföra till musiken. Så många har nog ett öppet sinne så att säga, men det finns ju alltid de som vill att allt ska vara som på studioskivan...

Som en kompis sa, det lär dyka upp inspelningar från Amerikakonserterna som man kan lyssna in sig på.

26 Feb 2026, 18:44
Profile
Reply to topic   [ 11 posts ]