| Ljudbojen.com https://www.ljudbojen.com/ |
|
| Custombyggd Ormsby (Soloist-liknande) https://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=1&t=108937 |
Page 1 of 1 |
| Author: | Frankan [ 23 Apr 2016, 18:26 ] |
| Post subject: | Custombyggd Ormsby (Soloist-liknande) |
Jag testar med denna - om det är så att mina två andra gitarrer säljs (som också är ute på Vend) så blir det nog att jag behåller den. Gitarren är byggd av "Ormsby Guitars" i Australien och specialbeställdes och hämtades på plats av mig i Perth, Australien. Den har ca. 10 år på nacken men är i nyskick. Jag har fått den omlackad här i Sverige (GNU i Jonsered) för runt fyra år sedan. Det är en Jackson Soloist form på kroppen. Ett stycke mahogny och en riktigt tjock bokmatchad 5 AAAAA quiltad lönntop ovanpå.Halsen är ganska tunn och bred, inläggen är i abalone. Mickarna är splitbara, i stallpositionen sitter en Seymour Duncan Distortion och i halsläget en Seymour Duncan Jazz. Vet inte mer vad jag ska säga om den - den är ganska unik och man kan få fram en jäkla massa olika ljud med tanke på mickarnas karaktär och att de går att splitta. Den "skiner" väl mest när det gäller hårdare musik. Tror det är en sån gitarr som måste provas på plats så kom gärna och testa |
|
| Author: | Frankan [ 23 Apr 2016, 18:38 ] |
| Post subject: | Re: Custombyggd Ormsby (Soloist-liknande) |
Testar om det funkar med bilder...
|
|
| Author: | Frankan [ 23 Apr 2016, 18:40 ] |
| Post subject: | Re: Custombyggd Ormsby (Soloist-liknande) |
![]() ![]() ![]()
|
|
| Author: | Frankan [ 23 Apr 2016, 18:55 ] |
| Post subject: | Re: Custombyggd Ormsby (Soloist-liknande) |
Priset ja, kopierade texten direkt från Vend-annonsen: 9000 ska det vara! |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|