View unanswered posts | View active topics It is currently 04 May 2026, 03:11

Reply to topic  [ 8 posts ] 
Fender Hardcase. 
Author Message

Är det någon som vet vilket årtal case´t är ifrån.
Det borde vara från runt 75' men det finns ingen logga på det som det var 64´-65´och så var det den här hörnstoppningen som jag inte sett förut.[?]

Image

Image

Image

http://www.k-out.se
relicstrata [AT] telia.com

07 Apr 2009, 17:07
Profile ICQ WWW

Till salu?

I look at the floor and I see it needs sweeping
Still my guitar gently weeps

08 Apr 2009, 21:09
Profile ICQ YIM WWW

Kan ju vara vad som helst.
De japanska casen till Fernandes, Tokai, Greco mfl brukar se ut så.
Jag har ett Fender Case från 77. Ska ta en titt och se om där är några gemensamma nämnare.

Min Email:
Straponyourguitar(AT)hotmail.com

08 Apr 2009, 22:05
Profile ICQ YIM WWW

Det är ett Fendercase och kan inte vara vad som helst.
Det som gör mig fundersam över årtalet är ju varför det inte finns någon logga på det.
70-talscase utan logga...finns det sådana [?][?]

Botox:
Case´t är tyvärr inte mitt annars hade du fått köpt det direkt [:)]

09 Apr 2009, 07:12
Profile ICQ WWW

Haraldrig wrote:

Jag har ett Fender Case från 77. Ska ta en titt och se om där är några gemensamma nämnare.

Min Email:

Jag har då aldrig sett ett Tokaicase som sett ut så. Till alla i strata/televäg som jag köpt har det varit tweedcase. Tom superstratorna var det tweedcase till. Dessutom har alla Tokaicase enbart haft nyckel i mittlåset. USA-case däremot brukar ha i dom bägge yttre låsen.

-------------------------------

Det där caset ser utvändigt ut som mitt 70-tals Fendercase men det har vinröd inredning. Ett case som däremot har liknande inredning var Music Mans 70-talscase, ser exakt ut som mitt Fendercase men är lite större och har stoppning runt hela nedre delen av kroppen, kan det fattas en bit på ditt?

Image

Det sitter heller inget Music Man märke på dom casarna. Låsen är samma som på Fender, nycklarna från MM-caset passar i Fenderlåsen.

edit: Ser nu att stoppningen ändå inte stämmer med MM-caset som ser ut att ha lite större bitar stoppning. Troligen beroende på att caset är lite större som sagt. Kan iofs skilja mellan Sabre och Stingraymodellerna, Sabre är nog lite större, Stingraycase har jag tyvärr inte sett något. Gissningsvis är det samma tillverkare på Fender och MM-casarna, dom är extremt lika och har samma lås osv. Har det suttit nån logga på det där caset?

Micke

javelin70 [at] hotmail.com

Image

09 Apr 2009, 08:15
Profile ICQ WWW

javelin70 wrote:

Haraldrig wrote:

Min Email:

Jag har då aldrig sett ett Tokaicase som sett ut så. Till alla i strata/televäg som jag köpt har det varit tweedcase. Tom superstratorna var det tweedcase till. Dessutom har alla Tokaicase enbart haft nyckel i mittlåset. USA-case däremot brukar ha i dom bägge yttre låsen.

-------------------------------

Det där caset ser utvändigt ut som mitt 70-tals Fendercase men det har vinröd inredning. Ett case som däremot har liknande inredning var Music Mans 70-talscase, ser exakt ut som mitt Fendercase men är lite större och har stoppning runt hela nedre delen av kroppen, kan det fattas en bit på ditt?

Image

Det sitter heller inget Music Man märke på dom casarna. Låsen är samma som på Fender, nycklarna från MM-caset passar i Fenderlåsen.

edit: Ser nu att stoppningen ändå inte stämmer med MM-caset som ser ut att ha lite större bitar stoppning. Troligen beroende på att caset är lite större som sagt. Kan iofs skilja mellan Sabre och Stingraymodellerna, Sabre är nog lite större, Stingraycase har jag tyvärr inte sett något. Gissningsvis är det samma tillverkare på Fender och MM-casarna, dom är extremt lika och har samma lås osv. Har det suttit nån logga på det där caset?

Micke

Image

Ja jäklars va lika dom var.
Skulle ju kunna vara ett av Music Mans case med tanke på stoppningen och avsaknaden av logga som aldrig har funnits på det här case´t.
Mycket tack för infon [:)]

09 Apr 2009, 08:25
Profile ICQ WWW

Jag är en gammal man och minnet kan svika. Men jag hade en MM Stingray II på 80-talet (djupt och innerligt saknad) och det där caset ser ut precs som jag kommer ihåg mitt!

09 Apr 2009, 08:30
Profile

Stämmer ju rätt bra i så fall, MM hade ingen logga men alla Fender jag sett hade det, och som sagt troligen samma tillverkare. Caset ser misstänkt rätt ut för att passa Stingray som hade lite annorlunda form på kroppens bakkant:

Image

Micke

Image

09 Apr 2009, 08:50
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 8 posts ]