Haraldrig wrote:
Kan ju vara vad som helst.
De japanska casen till Fernandes, Tokai, Greco mfl brukar se ut så.
Jag har ett Fender Case från 77. Ska ta en titt och se om där är några gemensamma nämnare.
Min Email:
Straponyourguitar(AT)hotmail.com
Jag har då aldrig sett ett Tokaicase som sett ut så. Till alla i strata/televäg som jag köpt har det varit tweedcase. Tom superstratorna var det tweedcase till. Dessutom har alla Tokaicase enbart haft nyckel i mittlåset. USA-case däremot brukar ha i dom bägge yttre låsen.
-------------------------------
Det där caset ser utvändigt ut som mitt 70-tals Fendercase men det har vinröd inredning. Ett case som däremot har liknande inredning var Music Mans 70-talscase, ser exakt ut som mitt Fendercase men är lite större och har stoppning runt hela nedre delen av kroppen, kan det fattas en bit på ditt?

Det sitter heller inget Music Man märke på dom casarna. Låsen är samma som på Fender, nycklarna från MM-caset passar i Fenderlåsen.
edit: Ser nu att stoppningen ändå inte stämmer med MM-caset som ser ut att ha lite större bitar stoppning. Troligen beroende på att caset är lite större som sagt. Kan iofs skilja mellan Sabre och Stingraymodellerna, Sabre är nog lite större, Stingraycase har jag tyvärr inte sett något. Gissningsvis är det samma tillverkare på Fender och MM-casarna, dom är extremt lika och har samma lås osv. Har det suttit nån logga på det där caset?
Micke
javelin70 [at] hotmail.com