Re: Johan Hörnfeldt ny Seydel Service Partner
Robban - Jag har fortfarande försäljning av Seydel munspel men gissar att jag inte får tid till att sköta det framöver, det krävs tid för att hålla på med det och få lönsamhet i det. Det är Service Partner delen som jag avsagt mig och som nu gått över till Johan.
Arne - Javisst är det så! Jag har i hela mitt liv haft "full fart" och stort engagemang och intresse i det jag har sysslat med och har egentligen aldrig "slutat". Det sitter i sedan alla år till sjöss där det inte fanns "någon att ringa till" mitt i Nordatlanten när det gick åt "he ..". Det präglar en. Jag är långt ifrån fartygsdieslarna och maskinrummen i dag och det är jag glad för. Jag finner lika intressanta utmaningar i "munspelsvärlden" som jag gjort i tidare yrken, vilket fortfarande driver mig. Alla blir vi äldre och plötsligt är man "pensionär" och det manar till eftertanke när "pensionsmyndigheten" plötsligt börjar skicka brev och kontrollera till vilket konto man vill ha sin pension ....

"faen e de redan dags" tänker man ...
Det var precis den insikten som ledde mig fram till beslutet angående Seydel. Som sagt, jag fortsätter precis som vanligt med min verksamhet med fokus på Harp Tuner, Custom munspel (som jag saknar att inte ha tid till just nu - men det kommer), samt mina Custom Kammar.