View unanswered posts | View active topics It is currently 03 May 2026, 02:13

Reply to topic  [ 7 posts ] 
Johan Hörnfeldt ny Seydel Service Partner 
Author Message

Post Johan Hörnfeldt ny Seydel Service Partner
På grund av tidsbrist och snart uppnådd pensionsålder kontaktade jag Lars Seifert på Seydel och bad att få avsäga mig Seydel Service Partner delen och istället föreslå Carl-Johan Hörnfeldt som ny Seydel Service Partner. Det hela bottnar i ett antal email och telefonsamtal mellan Johan och mig innan jag föreslog honom för Lars Seifert. Fick just ett mail från Seifert där han bekräftar att Johan nu är officiell Seydel Service Partner för Skandinavien.

Jag kommer att fortsätta som vanligt med min verksamhet med huvudinriktning på Hohner GM och MB kammar, som nu tillverkas i Corian av ett företag som fräser dem från mina Cad filer. Extremt snyggt frästa. De kommer upp till försäljning på masterharp.com inom kort. Byggandet av Custom munspel kommer att komma igång igen så snart jag kommit igenom beställningarna för Harp Tuner. Info om detta kommer också.

Jag önskar Johan all framgång i sin nya roll som Seydel Service Partner för Skandinavien och är övertygad om att han kommer att vara en trygg och kunning person att vända sig till i alla Seydel ärenden.

Trevlig helg!

Dick Sjöberg

http://www.masterharp.com/
http://www.facebook.com/pages/MasterHarp-Sweden/345435568840735

23 Nov 2012, 17:12
Profile WWW

Post Re: Johan Hörnfeldt ny Seydel Service Partner
Sålde du Seydel, eller körde du bara service? :oops:

http://www.myspace.com/henhousebluesband

23 Nov 2012, 17:58
Profile WWW

Ja, Dick. Man måste ta det lugnt ibland också. :)
Å jag Gratulerar Johan som har blivit en mycket duktig munspelsmek... 8) 8)

23 Nov 2012, 18:47
Profile WWW

Robban - Jag har fortfarande försäljning av Seydel munspel men gissar att jag inte får tid till att sköta det framöver, det krävs tid för att hålla på med det och få lönsamhet i det. Det är Service Partner delen som jag avsagt mig och som nu gått över till Johan.

Arne - Javisst är det så! Jag har i hela mitt liv haft "full fart" och stort engagemang och intresse i det jag har sysslat med och har egentligen aldrig "slutat". Det sitter i sedan alla år till sjöss där det inte fanns "någon att ringa till" mitt i Nordatlanten när det gick åt "he ..". Det präglar en. Jag är långt ifrån fartygsdieslarna och maskinrummen i dag och det är jag glad för. Jag finner lika intressanta utmaningar i "munspelsvärlden" som jag gjort i tidare yrken, vilket fortfarande driver mig. Alla blir vi äldre och plötsligt är man "pensionär" och det manar till eftertanke när "pensionsmyndigheten" plötsligt börjar skicka brev och kontrollera till vilket konto man vill ha sin pension .... :shock: "faen e de redan dags" tänker man ...
Det var precis den insikten som ledde mig fram till beslutet angående Seydel. Som sagt, jag fortsätter precis som vanligt med min verksamhet med fokus på Harp Tuner, Custom munspel (som jag saknar att inte ha tid till just nu - men det kommer), samt mina Custom Kammar.

http://www.masterharp.com/
http://www.facebook.com/pages/MasterHarp-Sweden/345435568840735

24 Nov 2012, 13:09
Profile WWW

Vill då passa på att bekräfta det ovan nämnda. Jag hälsar alla Seydelanvändare välkomna att kontakta mig om det skulle behövas. Jag kommer att presentera en hemsida vad det lider och med det ha en digital plattform för alla. Huruvida jag kommer att sälja några Seydelprodukter via densamma är ännu inte klart vad jag initialt åtagit mig är att sköta service av Seydels produkter här och i övriga Skandinavien. Väl mött!

24 Nov 2012, 21:28
Profile

Härligt Johan då har jag jobb åt dig :lol:

26 Nov 2012, 11:21
Profile ICQ YIM WWW

...gratulerar Johan...och Seydel :)

28 Nov 2012, 22:47
Profile
Reply to topic   [ 7 posts ]