wonderboy wrote:
Det ska ju vara äkta PAF-mickar i den nu? Det verkade stämma när jag klämde på den på mässan förra året. Verkar för övrigt vara en fantastiskt trevlig gitarr, efter rätt setup och lite genomgång.
Dock blir det ju lite som Mike säger; För dyr för musiker, ointressant för samlare.
Om man skall lacka upp den RIKTIGT så är det minst 15 k , + orginalstall ABR 10k + stoppbar 5 k , sen återstår plektrumskydd 5 k + case 30k ... mm
Micksargarna kan man strunta i (runt 100k) men ändå landar du på runt 50-60 tusen att få den till en någorlunda komplett Goldtop , dok 'refin'... Då vill man kanske inte betala mer än 120-130 k för den.
Skall man ha den som den är så kanske lite mer...
men de sammanlagda värdet på saknade delar är ganska stort..
Strukturella ändringar i kroppen är också ganska stort avbräck
Just det.. halsen är nedtunnad ganska ordentligt också på den.
Kom samtidigt ihåg att den sån här TIDIG Paf goldtop med låg logga kostar över 120-150.000 $ , men då helt orginal... Därav blir det svårt att värdera, för mig personligen är det inte värt mer än ex en 55:a med P90 i orginalskick som du kan hitta med dagens prisnivå för runt 200 tusen SEK. En 57 med P90 och Tom i går att köpa
för runt 100 tusen om den är omlackad och Borrad , vilket i slutändan ger ungefär samma 'feel'
Fortfarande en jäkligt cool gura och med rätt prislapp så är den ju väldigt intressant för players och lågnivå samlare
Sen kan man tycka att dessa 'analyser' av personligt slag är vedervärdiga , vilket twang också antyder i sin annons, men genom att sätta ut en sån här gitarr på nätet, tom på Blocket var den först utan ordentlig beskrivning eller bilder för 465.000 , då har man så att säga bjudit upp till dans själv.
Jag skulle nog försökt sälja den utanför nätet om möjligt....