View unanswered posts | View active topics It is currently 03 May 2026, 11:28

Reply to topic  [ 4 posts ] 
Hjälp! LP Jr TV ritning sökes! 
Author Message

Post Hjälp! LP Jr TV ritning sökes!
Hej! Har just köpt en LP JR TV yellow från 54-57. Den är i stort behov av renovering, bl a så är den strippad och nåt geni har gjort en egen doublecut. Jag behöver en ritning eller bara en enkel avritning av konturerna av kroppen, (cutouten och den "övre" den). Jag skall sedan fylla igen tomrummet och försöka rädda den till eftervärlden.

Gärna tips om vad man använder som ovansida på skallen, enligt uppgifter i Gibson böcker skall det vara en veeneer av giftek. Var hittar man nåt liknande?

Håkan "lefty.guitar"

"And the man with the guitar - Jimi Hendrix"

28 Jul 2008, 08:15
Profile

den skall ha 'holly veneer' på huvudet och Loggan + scriptet 'Les Paul Tv model' skall eg vara 'silk screened' , detta brukar vara svårt att få till så får man köra med dekaler istället .

Ingen aning var man hittar faneret någonstans, någon välsorterad träleverantör kanske

28 Jul 2008, 10:42
Profile ICQ WWW

lefty.guitar wrote:

Hej! Har just köpt en LP JR TV yellow från 54-57. Den är i stort behov av renovering, bl a så är den strippad och nåt geni har gjort en egen doublecut. Jag behöver en ritning eller bara en enkel avritning av konturerna av kroppen, (cutouten och den "övre" den). Jag skall sedan fylla igen tomrummet och försöka rädda den till eftervärlden.

Gärna tips om vad man använder som ovansida på skallen, enligt uppgifter i Gibson böcker skall det vara en veeneer av giftek. Var hittar man nåt liknande?

Håkan "lefty.guitar"

"And the man with the guitar - Jimi Hendrix"

Undrar om inte jag har en sån Gibsonplatta som de lägger på ovansidan av huvudet från i alla fall tidigt 60 tal. Kanske vore något att sätta på?

28 Jul 2008, 11:17
Profile ICQ YIM WWW

Om de nyare har samma kroppsform kan du ju försöka få fatt i mrcheese, han har en LP jr och bor ju i samma stad.
Kanske kan du få rita av den.

30 Jul 2008, 10:20
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 4 posts ]