| Author |
Message |
|
Haraldrig
|
Rikardo wrote: Haraldrig wrote: Rikardo wrote: 13000kr! Det låter som om någon blev lite "förd bakom ljuset"?
Nope. Han ville inte ha mer. Och han var medveten om vad det var. Han resonerade som så att han ville inte ha med bildsamlarna på nätet att göra och han behövde stålar. Min Email: Straponyourguitar(AT)hotmail.com Jag bara undrade. Du har ju viftat hårt med moralflaggan tidigare så........? Jag tycker att man ska vara moralisk. JAg brukar säga så här: Gitarren är värd Xkr jag bjuder Xkr här och nu. Jag brukar även säga att om de vill maximera försäljningspriset så ska de lägga upp den på nätet men om de vill ha snabba pengar i handen så köper jag den direkt. Bättre det än att fråga en okunnig person vad han/hon vill ha för sin gura (imo). Min Email: Straponyourguitar(AT)hotmail.com
|
| 15 Feb 2009, 23:56 |
|
 |
|
Haraldrig
|
ivand wrote: Tja,
Ny här, delar med mig av lite bilder på min -61:a hoppas ni gillar den!
Skruva gärna av kontrollplattan och kolla vad det är för serienummer på potarna. Min Email: Straponyourguitar(AT)hotmail.com
|
| 16 Feb 2009, 00:00 |
|
 |
|
Uncle Fred
Joined: 29 Dec 2007, 18:23 Posts: 1837 Location: Hill Valley
|
ivand wrote: tips på hur man tar hand om den?
Det viktigaste att känna till är att om gitarren faller "baklänges" och slår i med huvudet först så kan huvudet brytas av - detta har hänt massor med Gibsongitarrer. Grattis till en asläcker gitarr! Förrutom vid en extrem lågkonjuktur som nu så kommer den bara stiga i värde.
|
| 21 Feb 2009, 08:37 |
|
 |
|
ivand
|
Haraldrig wrote: ivand wrote: Tja,
Ny här, delar med mig av lite bilder på min -61:a hoppas ni gillar den!
Skruva gärna av kontrollplattan och kolla vad det är för serienummer på potarna. Min Email: Straponyourguitar(AT)hotmail.com Skiljer 100 mil mellan mig och gitarren just nu, men ska kolla så fort jag kan, blir nog till påsk skulle jag tro... tack för tipsen!
|
| 21 Feb 2009, 19:14 |
|
 |
|
Rikardo
|
Som ägare till många Gibson gitarerr (och Fender) så säger jag. Tappa inte gitarren åt något håll!!! Till skillnad mot Fender gitarrer så är alla Gibson mycket ömtåliga,
|
| 21 Feb 2009, 21:00 |
|
 |
|
pafal
|
Uncle Fred wrote: ivand wrote: tips på hur man tar hand om den?
Det viktigaste att känna till är att om gitarren faller "baklänges" och slår i med huvudet först så kan huvudet brytas av - detta har hänt massor med Gibsongitarrer. Grattis till en asläcker gitarr! Förrutom vid en extrem lågkonjuktur som nu så kommer den bara stiga i värde. Framlänges ännu värre... Egentligen en riktigt kass konstruktion, volute eller inte.... //Patrik
|
| 21 Feb 2009, 21:34 |
|
 |
|
Rikardo
|
Kass konstruktion håller jag inte med om! Musik instrument är delikata konstruktioner! Dom är inte byggda för att kastas med. Utan att spela musik på!![8D] Fender gitarrer var skapade för att hålla på vilda turner. och en slump gjorde att dom både håller för kast och låter bra!
|
| 21 Feb 2009, 21:52 |
|
 |
|
Felixx
|
Jag skull alldrig skruva i en sådanhär gitarr skälv! Om det skall skruvas och kollas massa saker av ren nyfikenhet, så skulle jag överlämna detta till en värderare som har försäkring!
<b>Ho is the stupid? the fool or the fool who follows</b>
|
| 22 Feb 2009, 18:54 |
|
 |
|
bsandheden
|
Rikardo wrote: Kass konstruktion håller jag inte med om! Musik instrument är delikata konstruktioner! Dom är inte byggda för att kastas med. Utan att spela musik på!![8D] Fender gitarrer var skapade för att hålla på vilda turner. och en slump gjorde att dom både håller för kast och låter bra!
Hehe,.. kolla vad Ed roman (edromanguitars.com) säger om lespauler och deras halsdesign. Vill minnas att han tom rekommenderade gibson att slå av skallarna och limma ihop dem innan de lämnade fabriken,,.
|
| 23 Feb 2009, 20:58 |
|
 |
|
Rikardo
|
Jamen jag skiter väl i Ed Roman![:D]
En Stradivarius kastar man inte omkring med heller![;)]
|
| 24 Feb 2009, 00:11 |
|
 |
|
Mike Leaf
|
Problemet vart ju delvis löst 1969 redan , med klacken och den 3-delade halsen + klack!
Klart att man inte ska kasta gitarren i golvet...
den där Ed Roman han har ju ett alldeles särskilt rykte, väldigt speciell person (lindrigt uttryckt)
|
| 24 Feb 2009, 14:24 |
|
|