|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 4 posts ] |
|
"Veneer" till Gibsonskallen, vad används!
| Author |
Message |
|
lefty.guitar
Joined: 28 Jan 2008, 17:03 Posts: 1000 Location: Norrköping
|
 "Veneer" till Gibsonskallen, vad används!
Hej! Har köpt en Gibson SG Special i staterna, de har slipat av framsidan på skallen!?! Nu skall jag renovera guran, men, hur fixar jag framsidan på skallen? Har för mig att det skall vara ett tunt träskikt som sedan målas svart, eller räcker det med att måla svart direkt och sedan slänga på lite cellulosa. Sedan blir det givetvis en logga ovanpå. Tror inte den nyare Gibson-varianten med ett tunt plast/kompositskikt är rätt. Så, gibsonkännare, ge mig en hint.
Håkan
"And the man with the guitar - Jimi Hendrix"
|
| 17 Jun 2009, 08:06 |
|
 |
|
Mike Leaf
|
holly veneer skall det vara om det skall motsvara vad som satt orginal fram till c:a 68, mycket riktigt ett tuntt fanér som lackas svart, logga 'ovanpå' skall den npg inte vara på en special, det skall vara pärlemorinfattad , dvs en det holly med loggan i skärs in i den andra plattan innan lack.
Juniors hade 'lacquer slide decal' ovanpå plattan, när den lackades smälter den in i lacken
|
| 17 Jun 2009, 08:41 |
|
 |
|
John the Revelator
|
Spana på eBay - hittade en Customfanér bit för ett par 100-lappar... <i>Gibson LP R8 VOS (WC + IT) | Fender Telecaster | Gretsch 5120 | Martin D-28 | Danelectro (DC3) | Danelectro (DC212) | Harmony Sovereign (69)"]
|
| 17 Jun 2009, 09:22 |
|
 |
|
Custom Sam
|
Holly = Järnek. Så det måste inte vara amerikanskt trä, mao... /Lennart http://www.specter.se
|
| 22 Jun 2009, 20:43 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 4 posts ] |
|