View unanswered posts | View active topics It is currently 15 May 2026, 06:01

Reply to topic  [ 7 posts ] 
Strata 65´´ 
Author Message

Intressekoll ! Helt orginal i mkt.fint skick och oskruvad med virgin joints.
L# ,Green guard ,3 tone SB,orig.case

175000:-

22 Sep 2009, 10:34
Profile ICQ YIM WWW

Ska du sälja kan du väl använda säljesavdelningen...[?]

22 Sep 2009, 12:13
Profile

allman5 wrote:

Intressekoll ! Helt orginal i mkt.fint skick och oskruvad med virgin joints.
L# ,Green guard ,3 tone SB,orig.case

175000:-

Ska du lyckas sälja den får du nog sänka priset med 70-80k utöver att att flytta den till säljavdelningen.

Min polare fick inte sålt sin mint 65'a för 140k i brinnande högkonjunktur.

Min Email:
Straponyourguitar(AT)hotmail.com

23 Sep 2009, 14:22
Profile ICQ YIM WWW

Även om det är en tidig 65 med greenguard så är nog priset lite högt med dagens mått, dessa betingar normalt inte samma priser som en pre-cbs, trots att de är ganska lika. Många värdesätter Hårt de features som är på de tidiga 60-62 modellerna , som slab board.

efter 64 när spaghettiloggan försvann , mickarna ändrades , lackeringen ändrades osv ... är inte lika attraktivt TYVÄRR rent prismässigt.

Mitt förslag är att ta den till Frysenmässan om en månad, då får du en direkt indikation av 'marknaden' och har nog en god chans att sälja den.

24 Sep 2009, 08:43
Profile ICQ WWW

Mike Leaf wrote:

Även om det är en tidig 65 med greenguard så är nog priset lite högt med dagens mått, dessa betingar normalt inte samma priser som en pre-cbs, trots att de är ganska lika. Många värdesätter Hårt de features som är på de tidiga 60-62 modellerna , som slab board.

efter 64 när spaghettiloggan försvann , mickarna ändrades , lackeringen ändrades osv ... är inte lika attraktivt TYVÄRR rent prismässigt.

Mitt förslag är att ta den till Frysenmässan om en månad, då får du en direkt indikation av 'marknaden' och har nog en god chans att sälja den.

Verkligen stor skillnad.
Min kompis är en vit 65'a och det gick inte att sälja den för mer än 100k. Men en annan bekant fick 130 för sin burst 64'a.

Fryshuset är inte rättplats om man vill få ett ärligt bud.

Min Email:

24 Sep 2009, 08:47
Profile ICQ YIM WWW

Haraldrig wrote:

Quote:

Det får man ju avväga själv, där passerar ju säkert större delen av de privatpersoner som är tänkta köpare till en sån här gitarr, samt att alla handlare är där.

Så utifrån ev förslag och intresse man kan knyta där bör man få en ungefärlig bild av vad man kan få vid en försäljning.

Vill man sälja den för cash till första bästa handlare blir ju priset därefter..

det är ett bra sätt att presentera gitarren i alla fall, sen om den säljs långt senare är en annan sak.

och mässor är utmärkta ställen att ex byta grejer vilket jag är säker på att du vet kan innebära en bättre affär om än i några fler steg.

24 Sep 2009, 11:43
Profile ICQ WWW

Mike Leaf wrote:

Haraldrig wrote:

Quote:

Det får man ju avväga själv, där passerar ju säkert större delen av de privatpersoner som är tänkta köpare till en sån här gitarr, samt att alla handlare är där.

Så utifrån ev förslag och intresse man kan knyta där bör man få en ungefärlig bild av vad man kan få vid en försäljning.

Vill man sälja den för cash till första bästa handlare blir ju priset därefter..

det är ett bra sätt att presentera gitarren i alla fall, sen om den säljs långt senare är en annan sak.

och mässor är utmärkta ställen att ex byta grejer vilket jag är säker på att du vet kan innebära en bättre affär om än i några fler steg.

Bättre att sälja utomlands. Finns mer potentiella köpare och mer pengar.

Vad menar du? Byta och tjäna pengar[;)]

Min Email:

24 Sep 2009, 18:02
Profile ICQ YIM WWW
Reply to topic   [ 7 posts ]