View unanswered posts | View active topics It is currently 17 Jun 2026, 06:04

Reply to topic  [ 4 posts ] 
Pedaler å Stärkare till salu!!! 
Author Message

Post Pedaler å Stärkare till salu!!!
Tänkte rensa lite i garderoben och sälja av några pedaler å lite förstärkare.

Först har vi ett gäng pedaler
<ul><li>Crybaby mycket bra skick, bara testad - 500:-</li><li><s>Ibanez Mostortion förvånansvärt väl ljudande dist (tung) dessvärre glappar den lite, - Gratis om man köper något annat.</s></li><li>MXR distortion plus, bra skick klassisk dist som alla bör känna till. - 600:- </li><li>Digitech Synth Wah, Bra skick, lite använd, klassisk synth pedal som gör vad den ska - 600:- </li><li>Boss Compressor/Sustainer, Okey skick, funkar som den ska. - 600:- </li><li>T-rex Comp-Nova, kvalitets pedal i nyskick. - 1000:- </li><li>Vox Tonelab, rörbestyckad väl ljudande och lätt begriplig gitarrförstärkarsimulator, s/p dif utgång, MIDI, hörlurar, analog till förstärkare eller som line. Går att styra med Vox Vt-4 eller Vt-12 bord - 1400:-</ul>

Image

Har även en Shure trådlöst gitarrsystem. Det fattas dock en strömadapter. 16V DC men det är ju ingen större kostnad. - 1500:-

Image

Förstärkare till salu är följande

<ul><li><font color="maroon">Peavey Deuce VT-series</font id="maroon">, äldre combo med 2*12" fyrkantiga magneter. Rör i slutsteget 120W, mycket vintage ljud, i behov av lite service knastrar i några pottar, lite glapp i nån ingång och rören är gamla. Vet inte vad den kan vara värd men vi börjar på 2000 så får vi se. </li><li><font color="maroon">Vox Valvetronix</font id="maroon"> 60 watts topp, har också ett glapp i sig, i övrig bra skick. Finns en 2*12" låda till från en LEM stärkare. - 3000:- </li><li><font color="maroon">Vox Valvetronix 2*60W Topp och 4*12" låda</font id="maroon"> i samma serie, låter kanon funkar perfekt, fint skick - 7000:-</li>[*]Vox VT-12 Pedalbord Bra skick funkar perfekt med väska å kabel, - 2000:- </li></ul>

Lägger upp de bilder jag har för tillfället, jag kan ta fler om det finns speciellt intresse för något.
En grön Lem Låda

Image

Här är Vox 60 wattaren som jag kört till den.

Image

Här har vi Peavey Deucen, det går naturligtvis att plocka ihop igen[:)]

Image

Å här är framsidan av Lem lådan Plus Peavey stärken som jag plockade ur för inspelning. Den kommer med ett svart höglarnät som gör att den blir lite vackrare. [:D]

Image

Som grand final kommer Vox bordet som man kan styra de två voxarna med SAMTIDIGT, eller en Vox tunelab, eller 2 eller en kombination ni fattar...

Image

27 Sep 2009, 19:03
Profile

27 Sep 2009, 19:16
Profile

Hej, jag tänkte bara tipsa om att de där deuce-stärkarna är eftertraktade av sacred steelgitarrister och används av bla Robert
Randolph. Finns väl kanske ingen marknad i Sverige, men jag tycker att du borde kunna få ut mer än 2000 för den. Ursäkta kladdet.

Mvh
/Simon

28 Sep 2009, 09:14
Profile ICQ YIM WWW

Upplysningar är väl inte kladd! [8D]Tack för info Simon, men var skall man hitta dessa steelgitarrister då[?] -de ligger väl inte å guppar här med en ljudboj kring magen??

-Vi gör så här priset står kvar här på bojen, men jag är tacksam över tips på vart man kan annonsera elsewhere för att hitta rätt köpare! [;)]

28 Sep 2009, 11:54
Profile
Reply to topic   [ 4 posts ]