|
|
Page 1 of 1
|
[ 11 posts ] |
|
Barber Burn Unit EQ - behåller -
| Author |
Message |
|
rallyratten
|
 Barber Burn Unit EQ - behåller -
Nä, denna får stanna ett tag till... [:)] Säljer en Barber Burn Unit EQ i mycket bra skick. I princip en Barber Small Fry, om jag fattat det hela rätt, fast denna har då två kanaler, med var sin gainkontroll. Mycket användbar dynamicskontroll, där man kan ändra karaktären på ljudet, utan att ändra gain och ton. Lite svårt att förklara på ett vettigt sätt, men ungefär som att med dynamics på kl 5 så har man typ Marshall-high gain känsla, medan med dynamics på kl 8 är ljudet lite lösare i konturerna, lite mer Tweedaktigt, kanske. Gainkontrollernas svep går från varm clean boost till fokuserat singing lead. Interna trimpotar för presence, bas och mid gör att pedalen kan anpassas till de flesta förstärkare, och kan till och med låta som en TS-pedal, om man vill det.  Mer info här: http://www.barberelectronics.com/burnunit.htmlSå här låter den i Ryssland: http://www.youtube.com/watch?v=MSjD2o0P1nUPris:<s>1500 kr + frakt.</s> 1300 kr inklusive frakt. Eller bytes mot en Mudhoney i <i>bra "] skick.
|
| 23 May 2010, 22:00 |
|
 |
|
Starsailor
|
Byten?
|
| 04 Jun 2010, 21:44 |
|
 |
|
davidihse
|
Lite sugen är man...om du inte får den såld så provar jag gärna den.
myspace.com/slackervillezoo
|
| 04 Jun 2010, 21:48 |
|
 |
|
rallyratten
|
Ja, det skulle i så fall vara KingsHighways Analogman Maxon Silver Mod, men han vill ju inte byta, den rackaren... [:D] Ja, fresta gärna med bytesförslag, men det ska nog till något speciellt för att jag ska nappa. Har lite för mycket pedaler som det är just nu. Kontant är kung...[8D]
|
| 04 Jun 2010, 23:49 |
|
 |
|
rallyratten
|
davidihse wrote: Lite sugen är man...om du inte får den såld så provar jag gärna den.
David, du får självklart gärna prova den, men jag undrar om den är din kopp te? Bättre att du köper min Music Man...för mig i alla fall...[:D]
|
| 04 Jun 2010, 23:52 |
|
 |
|
davidihse
|
rallyratten wrote: davidihse wrote: Lite sugen är man...om du inte får den såld så provar jag gärna den.
David, du får självklart gärna prova den, men jag undrar om den är din kopp te? Bättre att du köper min Music Man...för mig i alla fall...[:D] Är den lite för rå tror du? och vad gäller stärkaren så har jag vasst ljud nog i min Vox ac30 tb! myspace.com/slackervillezoo
|
| 05 Jun 2010, 01:00 |
|
 |
|
rallyratten
|
davidihse wrote: rallyratten wrote: davidihse wrote: Lite sugen är man...om du inte får den såld så provar jag gärna den.
David, du får självklart gärna prova den, men jag undrar om den är din kopp te? Bättre att du köper min Music Man...för mig i alla fall...[:D] Är den lite för rå tror du? och vad gäller stärkaren så har jag vasst ljud nog i min Vox ac30 tb! myspace.com/slackervillezoo Nä, jag bara dummar mig... [:)] Vill du prova pedalen går det bra. Den låter bra även med gainen lågt satt. /Roger
|
| 05 Jun 2010, 09:08 |
|
 |
|
mishral
|
Vart bor den?
Har vart sugen på en sån sen jag fick reda på att Nils Lofgren använde två såna. [:)] Men känner att jag måste prova innan jag ens kan överväga att köpa den.
| 05 Jun 2010, 18:59 |
|
 |
|
rallyratten
|
mishral wrote: Vart bor den?
Har vart sugen på en sån sen jag fick reda på att Nils Lofgren använde två såna. [:)] Men känner att jag måste prova innan jag ens kan överväga att köpa den.
| 05 Jun 2010, 20:18 |
|
 |
|
Starsailor
|
rallyratten wrote: Ja, det skulle i så fall vara KingsHighways Analogman Maxon Silver Mod, men han vill ju inte byta, den rackaren... [:D] Ja, fresta gärna med bytesförslag, men det ska nog till något speciellt för att jag ska nappa. Har lite för mycket pedaler som det är just nu. Kontant är kung...[8D] Inte en T-rex Möller eller en Peterson Strobostomp VS-S2 då? Båda i nyskick inkl kartong och alla papper.
|
| 06 Jun 2010, 21:09 |
|
 |
|
rallyratten
|
Starsailor wrote: rallyratten wrote: Ja, det skulle i så fall vara KingsHighways Analogman Maxon Silver Mod, men han vill ju inte byta, den rackaren... [:D] Ja, fresta gärna med bytesförslag, men det ska nog till något speciellt för att jag ska nappa. Har lite för mycket pedaler som det är just nu. Kontant är kung...[8D] Inte en T-rex Möller eller en Peterson Strobostomp VS-S2 då? Båda i nyskick inkl kartong och alla papper. Tack för förslagen, men jag tror jag passar. Edit: Cash eller byte mot T-Rex Mudhoney är det som gäller.
|
| 06 Jun 2010, 21:57 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 11 posts ] |
|