View unanswered posts | View active topics It is currently 03 May 2026, 14:02

Reply to topic  [ 10 posts ] 
Lära sig mera / rätta till felaktigheter... 
Author Message

Post Lära sig mera / rätta till felaktigheter...
...Tänker nu göra ett försök att lämna garaget och ta mig in i finrummet i varje fall in i hallen med mitt munspelande....har lyssnat och apat efter efter bästa förmåga och snappat upp lite här och där men tänker mig bli lite seriösare... Spelar med munspelet bak och fram.... Spelar inte med munspelet så att säga längs med munnen utan snett upp mot höger öga .... Singel spel går bra , böjningar , viss tungblockering...har ni Munspelare någe att föreslå som : lärobok/eller sätt att rätta till felaktigheter och lära mig mera? Har tröttnat på garage miljön och vill nått mera med spelandet....Tacksam för tipps......

07 Aug 2010, 19:56
Profile ICQ YIM WWW

07 Aug 2010, 20:24
Profile WWW

Blues och Gospel. Gehöret är väl det jag använder för att få till det....

07 Aug 2010, 21:22
Profile ICQ YIM WWW

sorry men då är inte jag så hajj på det... men försök öva så att du kan hålla spelet vågrätt som man ska[:)] alltid en början!

08 Aug 2010, 00:54
Profile WWW

På internet finns det en hel del. Adam Gussow, Ronnie Shellist, David Barret har kurser med lite olika inriktning. En hel del gratismaterial hittar du på youtube.

http://www.brosbrothers.se
http://www.youtube.com/user/arnenym

08 Aug 2010, 13:55
Profile WWW

...you tube har mycket att bjuda på....gäller bara att söka på rätt gubbe ......men alla ljudprov på förstärkare och mickar är hugget som stucket.....det finns rätt många böcker med CD att välja mellan ... Nåt tipps på nån sån kanske ...

16 Aug 2010, 09:16
Profile ICQ YIM WWW

Om du är intresserad så har undertecknad mkt litteratur som jag gärna blir av med till en rabatterad summa. Jag bedriver ingen undervisning längre boch numera är de bara hyllvärmare och kommer ingen till nytta.. Finns några VHS videos, samt material av David Barrett och andra för den delen. Det är så mkt att jag orkar inte upprätta en förteckning över det, men maila mig vad du tror att du är intresserad av, exempelvis olika tekniker, positioner etc så skall jag föreslå dig något.

16 Aug 2010, 16:54
Profile WWW

Kommer mail snart. Börjar få grepp om vad jag behöver ......

23 Aug 2010, 16:57
Profile ICQ YIM WWW

Det verkar vara ett stort intresse för det här materialet ändå, så jag gör som så att jag listar allt som finns just nu så alla intresserade kan få chans att få ta del av det som bjuds. Några av VHS videorna såldes alldeles nyss, men det finns fler, bla annat en VHS som heter Chicago Blues där den fantastiske blueslegenden Muddy Waters ägnas ett ganska stort utrymme och där han får komma till tals och berätta "hur mycket han har betytt för bluesen", detta iklädd den vackraste neongröna pimpkostym som fanns att köpa när det hela spelades in! Oslagbart. Likaså spelar Muddy Waters på en liten klubb och det uttrycket han har i ögonen och kraften när han börjar sjunga är så håren reser sig på armarna. Det är blues ... Vidare finns det en unik film med PegLeg Sam, en skrönornas mästare, som berättar bla en osannolik historia om hur han tillsammans med en indian Chief sålde "Snake Oil" på olika marnader ... "Den här snake oilen är femhundra gånger tunnare än vatten och kan användas fån öronproblem till ormbett"! Vid ett framträdande drar de ut nämnda orm ur påsen, vilken ger "the Chief" ett bett i handen och han skriker som en galning inför publiken att han måste till sjukhuset snabbt som en höna skiter, detta sker precis när PegLeg berättat att den "Är 500 gånger tunnare än vatten, drar ut ormgift ur kroppen och ..." sanslöst historia, men förmodligen sann .[:)] Allt är på engelska och utan översättning. jag skall samla ihop mig och skriva ned de titlar som finns kvar.

23 Aug 2010, 22:15
Profile WWW

Jag finner att filmen finns här i sin helhet http://www.folkstreams.net/film,1

Mycket nöje

23 Aug 2010, 22:30
Profile WWW
Reply to topic   [ 10 posts ]