|
|
Page 1 of 1
|
[ 12 posts ] |
|
T-rex , EB Jr, Boss ME-25-ALLT SÅLT!
| Author |
Message |
|
clapton71
Joined: 15 Mar 2008, 18:36 Posts: 4460 Location: Örsundsbro
|
 T-rex , EB Jr, Boss ME-25-ALLT SÅLT!
<b>T-Rex Viper</b>, subtil vibe/vibrato, låter snyggt i effektloop och i serie. Funkar bra till dist. Nyskick, orginal adapter ingår. Tysken tar 1650 inkl frakt så 950 kr inkl frakt är väl rimligt, eller?ON HOLD  <b>Ernie Ball Jr</b>, vanliga passiva modellen. Köpte den mest för att få ur stämpedalen ur kedjan, men märkte att buffern i Dt-10 faktiskt behövs. Kardborre under, fötterna borta. 700 kr inkl frakt eller bud.ON HOLD  <b>BOSS ME-25</b>, den nya lilla multieffekten/amp-sim. Har USB och funkar som inspelningsinterface mot dator. Riktigt bra rena ljud och massor av bra grejer, bl a 38 sek loop. Helt i nyskick, med kartong och allt som kommer med. 1100 kr + frakt (rätt stor kartong...). Jag skrev en del om den i en annan tråd, finns ljudklipp där också: http://www.ljudbojen.com/bojen/topic.asp?TOPIC_ID=43345&SearchTerms=boss,me-25ON HOLD  Kom med vettiga bud om ni tycker det är för dyrt. Har eg inte råd med byten, men fresta mig så får vi se. Bilder kommer så fort jag hittar USB-sladden till kameran...FIXAT nu! Matte mslcases@gmail.com
|
| 27 Aug 2010, 21:40 |
|
 |
|
Lemmy
Joined: 10 Mar 2004, 23:38 Posts: 2344 Location: Gislaved SWISH
|
Fan va ja e sugen på din ME-25, men måste fundera på om jag har råd just nu. Har blivit en del pedaler o annat de senaste veckorna. Vad tror du frakten kan gå loss på?
Var väl förresten inte längesen du köpte denna, följde din "recensionstråd" med stort intresse. Redan tröttnat på den?
|
| 28 Aug 2010, 11:38 |
|
 |
|
clapton71
|
Lemmy wrote: Fan va ja e sugen på din ME-25, men måste fundera på om jag har råd just nu. Har blivit en del pedaler o annat de senaste veckorna. Vad tror du frakten kan gå loss på?
Var väl förresten inte längesen du köpte denna, följde din "recensionstråd" med stort intresse. Redan tröttnat på den?
Hej, nädå, inte tröttnat. Behöver pengar till annat, bara och jag har knappt tid att spela nu på ett tag, så den får gå iväg. Bussgodsfrakt går kanske på en hundring, posten något dyrare. Du kan få med en 9v-adapter som inte ingår vid nyköp. Matte mslcases@gmail.com
|
| 28 Aug 2010, 19:10 |
|
 |
|
Lemmy
|
Du har mail!!!
|
| 28 Aug 2010, 19:53 |
|
 |
|
we_made_wor_history
|
Byte T-Rex Viper mot Marshall Shredmaster?
"maybe its not too late to learn how to love and forget how to hate"
|
| 29 Aug 2010, 13:58 |
|
 |
|
clapton71
|
we_made_wor_history wrote: Byte T-Rex Viper mot Marshall Shredmaster?
"maybe its not too late to learn how to love and forget how to hate"
Tack, men nej tack. Byte mot pengar går däremot bra[:D] Matte mslcases@gmail.com
|
| 29 Aug 2010, 14:16 |
|
 |
|
Lemmy
|
Fick du mitt mail? Frågade lite om hur den är att spela till mp3'or, och lika så med att lägga egna spår på BT's och så. Det jag menar är den jämförbar med att köra med vanligt ljudkort och mjukvarueffekter?
Fördelen med ME-25an är ju att man kan använda den som en vanlig multieffekt också vilket gör den lite mer "allround".
|
| 29 Aug 2010, 15:27 |
|
 |
|
clapton71
|
Lemmy wrote: Fick du mitt mail? Frågade lite om hur den är att spela till mp3'or, och lika så med att lägga egna spår på BT's och så. Det jag menar är den jämförbar med att köra med vanligt ljudkort och mjukvarueffekter?
Fördelen med ME-25an är ju att man kan använda den som en vanlig multieffekt också vilket gör den lite mer "allround".
Hej, sorry, trodde jag svarade på mailet. Men, har mest kört den mot datorn som ljudkort och med asio4all funkar den klockrent. Finns en mini-teleingång där mp3 kan anslutas, men har faktiskt inte kört den så. Allround är den i alla fall, många olika ljud kan kranas ur den. Matte mslcases@gmail.com
|
| 29 Aug 2010, 17:32 |
|
 |
|
Lemmy
|
clapton71 wrote: Lemmy wrote: Fick du mitt mail? Frågade lite om hur den är att spela till mp3'or, och lika så med att lägga egna spår på BT's och så. Det jag menar är den jämförbar med att köra med vanligt ljudkort och mjukvarueffekter?
Hej, sorry, trodde jag svarade på mailet. Men, har mest kört den mot datorn som ljudkort och med asio4all funkar den klockrent. Finns en mini-teleingång där mp3 kan anslutas, men har faktiskt inte kört den så. Allround är den i alla fall, många olika ljud kan kranas ur den. Matte mslcases@gmail.comOkej, tack för ditt svar. Det jag funderar på är (har så dålig koll på sånthär) att om jag t.ex har lite backing tracks i datorn. Kan jag då spela upp dessa och jamma med själv utan att spela in det hela om du förstår hur jag menar? Eller behöver jag koppla MP3 spelare till pedalen för detta?
|
| 29 Aug 2010, 18:30 |
|
 |
|
clapton71
|
yes, det kan du. ME-25 agerar ljudkort och om du använder hörlursutgången på den och ställer in datorn så att den kör ME-25 som ljudkort via USB så funkar det galant. Sonar 8LE följer med, där kan du också hämta in backtracks och köra gitarren på en egen kanal- större möjligheter att loopa, lägga på effekter mm. Inte så svårt, även om man är ovan vid DAW:s, Sonar är jättebra och enkelt att jobba i. Matte mslcases@gmail.com
|
| 29 Aug 2010, 19:58 |
|
 |
|
Lemmy
|
Du har mail (igen)!!! [:)] Jag slår till! Kan ju om inte annat va ett bra o smidigt insteg till att lära sig lite inom området [:)]
|
| 29 Aug 2010, 21:39 |
|
 |
|
clapton71
|
Lemmy wrote: Du har mail (igen)!!! [:)] Jag slår till! Kan ju om inte annat va ett bra o smidigt insteg till att lära sig lite inom området [:)]
Jag tror du blir nöjd! Mail tillbaka. Matte mslcases@gmail.com
|
| 30 Aug 2010, 06:42 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 12 posts ] |
|