View unanswered posts | View active topics It is currently 05 May 2026, 05:36

Reply to topic  [ 3 posts ] 
A/B-switch -Såld 
Author Message

Post A/B-switch -Såld
Hej
Jag har två olika A/B-switchar till salu. Båda nytillverkade av mig.
<b>Pedal 1:</b> Liten A/B pedal som är smidig att ha på pedalbordet då den tar väldigt liten plats. Helt mekanisk och utan strömförsörjning och lysdiod. Switchcraft jack för lång livslängd och ingen tonförlust. Färg vit. Pris 300 kronor, fri frakt.

<b>Pedal 2:</b> A/B pedal med röda lysdioder för indikering av utgång. Kan även användas utan strömförsörjning. Switchcraft jack. Färg Olackad. Pris 350 kronor, fri frakt.

Image
Image

http://www.tinypedals.com

04 Oct 2010, 22:15
Profile WWW

<b>Pedal 2:</b> A/B pedal med röda lysdioder för indikering av utgång. Kan även användas utan strömförsörjning.

Fråga: Fattar jag rätt i att med strömförsörjning indikerar lysdioderna, men utan strömförsörjning ser man inte vilken utgång som är vald?

06 Oct 2010, 12:24
Profile

Tiger1024 wrote:

<b>Pedal 2:</b> A/B pedal med röda lysdioder för indikering av utgång. Kan även användas utan strömförsörjning.

Fråga: Fattar jag rätt i att med strömförsörjning indikerar lysdioderna, men utan strömförsörjning ser man inte vilken utgång som är vald?

Ja det är riktigt. Det som händer när man inte kopplar in 9 volt är att lysdioderna inte lyser. Omkopplingen mellan utgångarna fungerar ändå, då får man helt enkelt lyssna sig till vilket förstärkare som låter (eller vad man nu kopplar in efter switchen).

http://www.tinypedals.com

06 Oct 2010, 17:16
Profile WWW
Reply to topic   [ 3 posts ]