View unanswered posts | View active topics It is currently 03 May 2026, 12:21

Reply to topic  [ 43 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Sonny jr cruncer 
Author Message

Kom i morse oskadad och fin, står och glänser i verkstadskontoret och jag går och känner mig smånervös för att slå på den och prova hur den låter. Skön känsla[:D]

nån här som har eller spelat på en Cruncher?
har iallafall beställt en och hoppas att den håller måttet
låter iallafall bra på youtube......

23 Oct 2010, 18:08
Profile ICQ YIM WWW

Hej, finns en snubbe i Uddevalla som äger en. Kommer inte ihåg hans namn så här på rak arm men det borde finnas någon där ute i cyberrymden som kan hjälpa till.

J Hörnfeldt
AKA Harmonica Slim II

23 Oct 2010, 19:26
Profile

http://www.brosbrothers.se
http://www.youtube.com/user/arnenym

23 Oct 2010, 19:29
Profile WWW

naä, nästa blir nog en HG2

23 Oct 2010, 20:49
Profile ICQ YIM WWW

Hej där!
Jag är en lycklig ägare av en Sonny Jr Cunsher.Gattis till dig som har bestämt sig för en riktigt bra stärkare. Har du beställt den av Gary? Om det är några funderingar på stärkaren så bistår jag så gott det går med info. Jag kan bara säga att det är en av de bästa stärkarna som jag har spelat på.Spelar du dessutom Chicago blues så blir det riktigt bra.
Stefan.[8D]

23 Oct 2010, 22:24
Profile ICQ YIM WWW

japp, direkt från Gary. försöker spela flera olika stilar. men vill ha en stärkare som presterar som bäst när det gäller chicagasound, Hoppas även att den volymmässigt ska räcka till även när det inte finns nog många kanaler på PAt för att micka ut
harpfire wrote:

Hej där!
Jag är en lycklig ägare av en Sonny Jr Cunsher.Gattis till dig som har bestämt sig för en riktigt bra stärkare. Har du beställt den av Gary? Om det är några funderingar på stärkaren så bistår jag så gott det går med info. Jag kan bara säga att det är en av de bästa stärkarna som jag har spelat på.Spelar du dessutom Chicago blues så blir det riktigt bra.
Stefan.[8D]

23 Oct 2010, 23:42
Profile ICQ YIM WWW

Hej! När jag köpte min Crunsher av Gary så fick jag med lite andra rör för att optimera soundet. Ex, beroende på spelställe och sättning. Jag får nog påstå att den håller måttet hitills. Den är otroligt dynamisk. Det går bra att meila mig om det är några frågor ang Crunchern.
Stefan[8D]

24 Oct 2010, 22:07
Profile ICQ YIM WWW

Ja rör följer med. Frågor kommer säkert när jag fått min?
harpfire wrote:

Hej! När jag köpte min Crunsher av Gary så fick jag med lite andra rör för att optimera soundet. Ex, beroende på spelställe och sättning. Jag får nog påstå att den håller måttet hitills. Den är otroligt dynamisk. Det går bra att meila mig om det är några frågor ang Crunchern.
Stefan[8D]

25 Oct 2010, 07:12
Profile ICQ YIM WWW

Det är många här på forumet som verkar behöva pedaler för att hitta sitt ljud, vad är din åsikt om pedaler, finns något behov?
harpfire wrote:

Hej där!
Stefan.[8D]

26 Oct 2010, 22:11
Profile ICQ YIM WWW

Ja ,ljud är ju ett ofta diskuterat ämne. Jag har personligen inget större behov av pedaler som förändrar ett fett Chicagosound. Men som sagt smaken är som .....! Den enda effekt som jag använder ibland, är ett digitalt delay. Har även testat ett och annat gammalt bandeko. Men det handlar väl som sagt om vilket ljud som faller en i smaken. Om man gillar det gamla soundet som ex, Big Walter Horton, Little Marion Walter och dess efterföljare så är man inte i behov av några effektpedaler. Som det tidigare sagts i forumet så gäller det att öva och åter öva på soundet. Låter det bra akustiskt så lär man få till det electrifierat.
Eller?
[8D]

27 Oct 2010, 19:01
Profile ICQ YIM WWW

i min gamla värsting (champion 600) så gillade jag inte pedaler
däremot så kom vi bättre och bättre överens med tiden. det var nog bättre ton och cuppning som stod för det mesta. Förmodligen kommer jag att flina runt och tappa skallen första gången man får prova crunchern[:D] blir kanske lite tillvänjning med turnermick, har bara använt 545 och sm57 tidigare
harpfire wrote:

Ja ,ljud är ju ett ofta diskuterat ämne. Jag har personligen inget större behov av pedaler som förändrar ett fett Chicagosound. Men som sagt smaken är som .....! Den enda effekt som jag använder ibland, är ett digitalt delay. Har även testat ett och annat gammalt bandeko. Men det handlar väl som sagt om vilket ljud som faller en i smaken. Om man gillar det gamla soundet som ex, Big Walter Horton, Little Marion Walter och dess efterföljare så är man inte i behov av några effektpedaler. Som det tidigare sagts i forumet så gäller det att öva och åter öva på soundet. Låter det bra akustiskt så lär man få till det electrifierat.
Eller?
[8D]

27 Oct 2010, 19:16
Profile ICQ YIM WWW

Ska få min imorgon[:D][:D]
harpgear wrote:

nån här som har eller spelat på en Cruncher?
har iallafall beställt en och hoppas att den håller måttet
låter iallafall bra på youtube......

02 Nov 2010, 16:41
Profile ICQ YIM WWW

Jamen gå och tuta lite nu så att du kan tala om för oss suktande munspelsnördar vad du tyckte!!! Ljudklipp är som bekant ljudklipp och det finns inget som slår verkligheten. Rapport nu!!!!

J Hörnfeldt
AKA Harmonica Slim II

03 Nov 2010, 15:05
Profile

ja ett första omdöme, skulle väl först säga att gå från en champion 600 till en midsize kräver lite tillvänjning. Det lät totalt skit om den i början, hade ju aldrig heller spelat på annat än sm57, sm58 och mest av allt 454an, så att spela på en gammal turner var också helt nytt. efter en kvart så började det lossna lite och ljudet växte ganska mycket. Måste säga att ljudet är mjukt och behagligt men också väldigt oförlåtande mot lite läckage i tungblockandet. efter ytterligare en timmes spel så flinar man mer än spelar.
I morgon så kommer en duktig munspelare och då får jag höra vad den klarar av. Tycker att högtalarna verkar behöva lite tid för inspelning då jag inte riktigt tycker att diskanten spricker lika fint som när man hör Charlie Musselwhite spela cruncher
jhornfeldt wrote:

Jamen gå och tuta lite nu så att du kan tala om för oss suktande munspelsnördar vad du tyckte!!! Ljudklipp är som bekant ljudklipp och det finns inget som slår verkligheten. Rapport nu!!!!

J Hörnfeldt
AKA Harmonica Slim II

03 Nov 2010, 23:13
Profile ICQ YIM WWW

Har du testat att plugga in en Astatic mic JT30 i Cruncern, med keramiskt eller kristallelement i. Då lär smilet bli riktigt långt!!

Grattis till en riktigt rolig stärkare.
Ha de.[8D]

03 Nov 2010, 23:25
Profile ICQ YIM WWW

Nix, Gary sålde med en turnermick med ett 50tals element vet dock inte vad för element det är. har inte heller hunnit testa min kära 545a heller. Vad jag iallafall kan säga med säkerhet är att utseendemäsigt så är det ett toppjobb
harpfire wrote:

Har du testat att plugga in en Astatic mic JT30 i Cruncern, med keramiskt eller kristallelement i. Då lär smilet bli riktigt långt!!

Grattis till en riktigt rolig stärkare.
Ha de.[8D]

03 Nov 2010, 23:43
Profile ICQ YIM WWW

jag har en drös med keramiska/kristall/dynamiska mickar som du kan testa om du vill, bor ju i Jävre så inte så långt bort[:)]

04 Nov 2010, 22:50
Profile WWW

Testade en drös igår, och fann en astaticmodell, liten och ful men lät hur bra som helst, var tyvärr ej till salu.
i allafall så efter en del skruvande och med en bra mick så rockar den fett, för att ta barnens ord. en gammal valcro fick stå som referens och den fick spö i allt, ja kanske inte vikt och storlek då.
JoelAndersson1 wrote:

jag har en drös med keramiska/kristall/dynamiska mickar som du kan testa om du vill, bor ju i Jävre så inte så långt bort[:)]

05 Nov 2010, 07:45
Profile ICQ YIM WWW

Blandade ihop mickarna, bästa micken var en electro-voice, gissar på en 605
harpgear wrote:

Testade en drös igår, och fann en astaticmodell, liten och ful men lät hur bra som helst, var tyvärr ej till salu.
i allafall så efter en del skruvande och med en bra mick så rockar den fett, för att ta barnens ord. en gammal valcro fick stå som referens och den fick spö i allt, ja kanske inte vikt och storlek då.
JoelAndersson1 wrote:

05 Nov 2010, 09:13
Profile ICQ YIM WWW

Har en EV 605 till salu - använder inte den.

Om det kan vara av intresse...

mvh

//Krister

05 Nov 2010, 16:26
Profile ICQ YIM WWW

Nu har du haft Crounchern i några dar. Motsvarar den dina förväntningar? [;)] Har hört på bla youtube hur den låter, och den låter grymt bra!!!

Blow On!

http://www.myspace.com/henhousebluesband

05 Nov 2010, 16:42
Profile WWW

Kan vara intressant men förstärkaren tog hårt på plånboken, så jag kan inte köpa nått före jul (om inte barnen ska bli utan julklappar förståss)
SnoutorganSam wrote:

Har en EV 605 till salu - använder inte den.

Om det kan vara av intresse...

mvh

//Krister

05 Nov 2010, 19:50
Profile ICQ YIM WWW

den är inte speciellt högljudd om man jämför med super reverb eller black-face-65 som jag spelat på, men ljudet motsvarar, med rätt mick ljudet som man hör på vissa inspelningar. väldigt mycket chicago-sound med det där mustiga morrandet på låga toner och mjukt lätt distat på singelnot spel. Spel i vardagsrummet kräver rörbyte för att bli varmt (följer med stärkaren) blir roligt att pröva i pubmiljö första försöket blir nog med AY7 istället för org. AT7. Tror att volymen ska räcka till.
Robert Blues Harp wrote:

Nu har du haft Crounchern i några dar. Motsvarar den dina förväntningar? [;)] Har hört på bla youtube hur den låter, och den låter grymt bra!!!

Blow On!

05 Nov 2010, 20:01
Profile ICQ YIM WWW

Visst vill jag det, har du utrymme där ingen blir störd av hög volym så lägger jag crunchern i skuffen och kommer. Tobbe vill ju prova förstärkaren så kanske han kan åka ner från lule samtidigt.
köpte med en mick från Gary, men både en fin astatic, men framför allt en dynamisk electro-voice lät bättre, skulle vara kul att testa flera mickar.
JoelAndersson1 wrote:

05 Nov 2010, 20:28
Profile ICQ YIM WWW

provade faktiskt att byta nick men jag tror inte att det går utan att avsluta medlemmskapet och göra en ny användare (ganska klokt dessutom)

05 Nov 2010, 20:32
Profile ICQ YIM WWW

jodå det finns utrymmen där ingen blir störd! Och Tobbe kan nog garanterat komma ner![:)] om inte annat får vi tvinga honom[:D]

05 Nov 2010, 23:08
Profile WWW

Var ju och fuskjammade lite med Harpgear igår.. Är ju ingen munspelare men tyckte att det lät fantastiskt... Sen att stärkaren är den snyggaste jag någonsin sett, alla kategorier gör ju inte saken sämre.. Förmodligen skall strutarna spelas in några timmar till för att den riktigt ska blomma ut.

07 Nov 2010, 22:51
Profile

Var ju och fuskjammade lite med Harpgear igår.. Är ju ingen munspelare men tyckte att det lät fantastiskt... Sen att stärkaren är den snyggaste jag någonsin sett, alla kategorier gör ju inte saken sämre.. Förmodligen skall strutarna spelas in några timmar till för att den riktigt ska blomma ut.

Var det en Harp Gear stärkare, eller tillsammans med harpgear (nickname)? [;)]

Blow On!

08 Nov 2010, 09:02
Profile WWW

Vet ej om Svullo varit och spelat med nån med en harpgear-stärkare
men om så är fallet så har vår bekantskap oåterkalligen avslutats[:D]
Äh det var kul i lördags, ja stärkaren har faktiskt börjat släppa lite, har fått 10 timmar på den sen lördagkväll och det märks att ljudet blir på nåt sätt mjukare speciellt spricker diskanten snyggare nu.
Robert Blues Harp wrote:

Svullo wrote:

Var det en Harp Gear stärkare, eller tillsammans med harpgear (nickname)? [;)]

Blow On!

08 Nov 2010, 10:13
Profile ICQ YIM WWW

10 timmar sen i lördags.. Har du börjat trappa ner eller?

08 Nov 2010, 21:41
Profile
Reply to topic   [ 43 posts ]  Go to page 1, 2  Next