Owe.
Jag kan inte annat än hålla med dig.
Det exprimenterades friskt med både lösningar och designer i japan vid tiden å det var definitivt inte alla som var varken bra eller något att ha.
Daionen ovan anses väl generellt som ett undantag.
Både vacker å mkt mkt välbyggd.
Kan väl säga som så att det inte e ngn större diskussion var tex Paul Reed Smith hämtat inspiration.
Med det sagt,ja.När japanerna fick till det e det i min mening instrument av absolut världsklass.
Vid tiden många ggr mycket bättre alster för pengarna än motsvarande årgångar Gibbe,Fender osv som vid brytningen 70/80 i min mening kan vara rene skiten.
Där japsarna lyckades lyckades de som jag ser det på riktigt.
Ta bara designen av Aria PE av de äldre årgångarna.

Med ett penndrag förändrade man Lespaul designen totalt till ngt jag personligen tycker e bra mycket vackrare men samtidigt mer praktiskt iom att man får åtkomst till de högre banden på ett annat sätt.
Baktill med "belly cut" osv.
I detta fallet inte en PE utan en LS700 transition.

Designen å totalintrycket av den e både nättare å mer kvalitativt än en vanligt pålle från tiden i mitt tycke så jag e väl inte direkt förvånad över att de kostar pengar internationellt när de e från de högre serierna.
Så inte i Sverige.
Än.

Ta som din egen doublecut pro vs en vanlig pålle.
Personligen tycker jag din double a sanslöst vacker,å att den kan leverera med dig bakom spakarna e jag förste man att skriva under på.
Mao även den en undervärderad gitarr i mitt tycke.
Det jag då ställer mig lite frågande till e varför prisbilden för VISSA av japsarna haltar så förbannat i Sverige.?
Meeeeeen...de e la som Tobbe e inne på antar jag,å man får bara hoppas att vi inte vaknar för sent.
Nu e det med att sälja ngt av det ovan inte speciellt intressant för min del,så i så måtto e jag bara tacksam att de fortfarande går att hitta såpass billigt i landet.
Fredrik.
Visst e det så.
Japsen höll på med mycket fanstyg å får väl för eran till stor del anses som platsen där det "hände" ngt utvecklingsmässigt.
Att sen inte alla ideer var bra...nej,men se det har varken Gibsons eller Fenders ideer varit varenda ggn heller.[;)]
jesper@gofastparts.se