View unanswered posts | View active topics It is currently 05 May 2026, 04:18

Reply to topic  [ 8 posts ] 
Första inlägget 
Author Message

Hej på er alla glada musikanter[:)]
Jag tänkte ägna mitt första inlägg åt att varna samtliga munspelare som inte har men funderar på att skaffa kustommunspel, gör inte det.
Jag har tutat i några år och den dagen jag satte mitt första "handbyggda" i truten så förändrades allt, och som det skrivits här förr så duger inte mycke annat sen...Det har krävts år av rehab för att stå ut med "out of the box"igen.
Nu har jag gjort det igen, idag var jag och plockade upp två Mb hos den gode herr Hörnfeldt som fick följa med till replokalen (stort misstag).
Nu ser jag bara fördärv och ekonomiskt förfall i framtiden, inte nog med att jag måste uppdatera väskan, jag var korkad nog att "provblåsa" ovannämndes HG också....
Tack Johan för att du förstör mitt liv [:D] på det bästa av sätt...

22 Nov 2010, 00:10
Profile ICQ YIM WWW

Image<font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">

22 Nov 2010, 01:00
Profile ICQ WWW

Välkommen! Har tänkt precis som du skriver! Låter man ett proffs modda ett spel så "tvingas" man modda alla 14st. Vilket inte ekonomin tillåter just nu. Men jag ska spara så att man har råd att modda alla... Vi får se när det sker.[:)] Testade du Johan´s HG så blir vi kanske en till i föreningen snart då, eller...[;)]

Blow On!

http://www.myspace.com/henhousebluesband

22 Nov 2010, 11:22
Profile WWW

Angående Johans HG så är redan beslut taget i frågan [:D]
Har tröttnat på att släpa på div monsterstärkare, så double trouble är ju en trevlig lösning.
Nu blir det garagepyssel och kamfräsning.....
NÖRDEN HAR VAKNAT IGEN!!!!! HJÄÄÄÄÄLP!!!!![8)]

22 Nov 2010, 12:08
Profile ICQ YIM WWW

Hej på er alla glada musikanter[:)]
Jag tänkte ägna mitt första inlägg åt att varna samtliga munspelare som inte har men funderar på att skaffa kustommunspel, gör inte det.
Jag har tutat i några år och den dagen jag satte mitt första "handbyggda" i truten så förändrades allt, och som det skrivits här förr så duger inte mycke annat sen...Det har krävts år av rehab för att stå ut med "out of the box"igen.
Nu har jag gjort det igen, idag var jag och plockade upp två Mb hos den gode herr Hörnfeldt som fick följa med till replokalen (stort misstag).
Nu ser jag bara fördärv och ekonomiskt förfall i framtiden, inte nog med att jag måste uppdatera väskan, jag var korkad nog att "provblåsa" ovannämndes HG också....
Tack Johan för att du förstör mitt liv [:D] på det bästa av sätt...

Jotack man gör så gott man kan. Välkommen till bojen, kul att du hittade hit. Nu hoppas vi att spelen kan tjäna dig väl under en lång period av tid. De är som bekant inte gratis.

J Hörnfeldt
AKA Harmonica Slim II

22 Nov 2010, 14:46
Profile

Jag är helt övertygad om att dom kommer att tjäna mig väl och länge Johan.
Jag spelar som tur är ganska "soft" så det är inte ofta jag blåser sönder mina spel.
Mina Tim Moyer spel har jag haft i över 10 år och mina Filiskos spelar jag ju inte på av affektionsskäl.
För övrigt tycker jag det är värt varenda krona, A-spelet var precis lika bra som mitt Moyer.
Tack ännu en gång för ett väl utfört arbete, ny beställning kommer när lädret blivit lite tjockare igen[:D]

22 Nov 2010, 15:26
Profile ICQ YIM WWW

Välkommen Oddball! Beklagar så mycket att du träffade på Johan [:D]
Men hoppas du kommer att trivas med oss övriga munspels nördar!

Mr Hörnfeldt! Är det du som moddat dom själv? Vad är det för spel du använder? Du har inget till övers med snabb leverans? [:p]

Brian har haft problem med att få fram HG2 Aged Tweed cabinetten men jag har idag betalt för en, som han levererar i slutet av veckan.
Men vi har väntat i över en vecka på cabinetten och han fick bara 4st.

<font color="red">Annars är det mycket bra rabatt på dom större stärkarna hos harpgear.com</font id="red">

22 Nov 2010, 15:42
Profile WWW

Välkommen Oddball! Beklagar så mycket att du träffade på Johan [:D]
Men hoppas du kommer att trivas med oss övriga munspels nördar!

Mr Hörnfeldt! Är det du som moddat dom själv? Vad är det för spel du använder? Du har inget till övers med snabb leverans? [:p]

Brian har haft problem med att få fram HG2 Aged Tweed cabinetten men jag har idag betalt för en, som han levererar i slutet av veckan.
Men vi har väntat i över en vecka på cabinetten och han fick bara 4st.

<font color="red">Annars är det mycket bra rabatt på dom större stärkarna hos harpgear.com</font id="red">

Jag utgår från Marine Band handmade. Har inga liggande för snabb leverans och det tar en stund för mig att få till nya. Främsta väntetiden ligger väl i att jag gärna vill att de ska "ligga till sig" mellan stämningstillfällena så att de är stabila när man levererar till kund. Ber dessutom om ursäkt för trådkapning, inte alls meningen.[:I]

J Hörnfeldt
AKA Harmonica Slim II

22 Nov 2010, 17:40
Profile
Reply to topic   [ 8 posts ]