View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Apr 2026, 04:21

Reply to topic  [ 1537 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 52  Next
Senaste pedalköpet? 
Author Message

En loopmojäng är jag lite sugen på så du kan väl göra en liten review på RC-2. Det är säkert många som uppskattar det!

dubbel-v wrote:

Boss RC-2 loopstation.
Ett impulsköp som faktiskt känns riktigt bra efter ett par timmars lek! Ger både glädje och nytta till hemmaliret.

// Henrik

Fender Am Dlx strat/Gibson SG Firebrand - JJ Labs DT60 - Cry baby 535Q - MP LGW - MP SHOD - MP DBD - Fender Blues Jr Tweed

"Det är aldrig försent att ge upp"

30 Nov 2010, 18:22
Profile WWW

Norrbottens fana vajar i vinden [:D]

Goran wrote:

Då är vi tre i pedalkampen!
Jag representerar Skåne, Shoegazer Stockholm om jag inte minns fel.
Lillefar, vilket landskap representerar du?

<font size="5"><font color="purple">Må bäste man vinna</font id="purple"></font id="size5"> [:D]

30 Nov 2010, 18:44
Profile

TC electronic vintage compressor oj vad mjuk och fin den är (samma innehåll som compnova sägs det). Av någon anledning tycker jag denna är lite klarare i ljudet men kan vara rena fantasier.

<font color="red">Jaha Goran vad jag förstår så tar Norrbotten ledningen i pedalkampen 6-5</font id="red"> [:D][:D][:D]

Du är inte dopad eller så [;)] fasligt tempo på inköpen/bytena.....

30 Nov 2010, 18:46
Profile

lillefar wrote:

TC electronic vintage compressor oj vad mjuk och fin den är (samma innehåll som compnova sägs det). Av någon anledning tycker jag denna är lite klarare i ljudet men kan vara rena fantasier.

<font color="red">Jaha Goran vad jag förstår så tar Norrbotten ledningen i pedalkampen 6-5</font id="red"> [:D][:D][:D]

Du är inte dopad eller så [;)] fasligt tempo på inköpen/bytena.....

Japp har gått i spinn så nu får julperioden bli en vit månad! Kanske dags för en pedalöverförmyndare [:I]

30 Nov 2010, 19:02
Profile WWW

30 Nov 2010, 19:27
Profile

Då är vi tre i pedalkampen!
Jag representerar Skåne, Shoegazer Stockholm om jag inte minns fel.
Lillefar, vilket landskap representerar du?

Stockholm representerat här. Köpte ett pedaltrain pedalbord, men det räknas väl inte in... [:p]

"One chord is fine. Two chords
are pushing it. Three chords
and you´re into jazz - Lou Reed"

Image

30 Nov 2010, 20:43
Profile WWW

Köpte en Suhr Riot av Steven här på forumet. Den bör komma med posten i morgon. [:p] Stockholm representerat här också. [8D]

30 Nov 2010, 20:52
Profile

Steven: Vore kul att höra vad du tycker om Paisley Driven. Har själv bara hunnit testa den som hastigast och upplevde då att den lever upp till mina högt ställda förväntningar. Väldigt förstärkarlik i responsen.

Image

30 Nov 2010, 20:59
Profile WWW

<font color="red">Köpte en Suhr Riot </font id="red"> av Steven här på forumet. Den bör komma med posten i morgon. [:p] Stockholm representerat här också. [8D]

Fy tusan vilket klipp du gjorde där [:D]

01 Dec 2010, 22:07
Profile WWW

[quote]<i>Originally posted by lillefar"]

Stora pedaler är bara manligt [:D] Bara skaffa större pedalbord och jag byggde om ett keyboard case men tusan nu är den ju fullproppad [:D]

PS

Om bordet är så stort måste du nog gå på Balettakademin för att byta ljud?
[:D][:D]

Det ska göra ont å bända.

03 Dec 2010, 12:00
Profile

Näpp för jag har en octaswich som binder ihop hela stridsledningscentralen. Men tungan rätt i mun få man ha (alltså inget för Shaffer) och gärna solbrillor då man annars riskerar att bli blind av alla dioder [:D]

Twangman wrote:

Quote:
<i>Originally posted by lillefar"]

Stora pedaler är bara manligt [:D] Bara skaffa större pedalbord och jag byggde om ett keyboard case men tusan nu är den ju fullproppad [:D]

PS

03 Dec 2010, 13:13
Profile WWW

Näpp för jag har en octaswich som binder ihop hela stridsledningscentralen. Men tungan rätt i mun få man ha (alltså inget för Shaffer) och gärna solbrillor då man annars riskerar att bli blind av alla dioder [:D]

Twangman wrote:

Quote:
<i>Originally posted by lillefar"]

PS

Har du alla dina pedaler på det pedalbordet[?]

03 Dec 2010, 19:13
Profile

lillefar wrote:

Twangman wrote:

[quote]<i>Originally posted by lillefar"]

PS

<font color="red">Har du alla dina pedaler på det pedalbordet[?]</font id="red">

Nej för tusan det är bara mitt live bord som är kopplat till två sepparata riggar för att garantera fladder i kalsongen. Sen har jag ett vanligt pedalbord där det är mer traditionellt kopplat för lite av varje bruk som man faktisk orkar bära på. Så nog fan är man nördig alltid [:D]

PS

Måste rapportera in en Boss RC-2 som jag inte kunde låta bli som ren leksak. Så nu har jag också en bosspedal [;)]

03 Dec 2010, 21:30
Profile WWW

Idag kom jag hem från musikaffären med en T.C Electronics Nova Repeater.
Av vad jag har provat hittills så är det en riktigt bra Delaypedal med väldigt många möjligheter och inställnigar. Bäst av allt är den fantastiska TAP-funktionen som kommer bli väldigt användbar.

Lundapaugen@hotmail.com

03 Dec 2010, 21:47
Profile

Inte köpt,utan fått en Shin-ei Fuzz-Wha av en kompis med orden "ta skiten"! Ingen annan pedal dödar gitarrens ton lika effektivt, både när den är av och på!

pudas

03 Dec 2010, 22:09
Profile

Ingen ny pedal, men ett Pedaltrain Pro bord på en buss någonstans i Sverige på väg till mig.[^]

Image

04 Dec 2010, 03:13
Profile WWW

Steven: Vore kul att höra vad du tycker om Paisley Driven. Har själv bara hunnit testa den som hastigast och upplevde då att den lever upp till mina högt ställda förväntningar. Väldigt förstärkarlik i responsen.

Image

OK jag skall posta en recension och lite ljudklipp när den kommit. Dom sade tre veckors väntetid så jag kanske kanske kanske får den till jul. Av tomten. Fast jag vete 17 om jag varit snäll i år.

http://www.myspace.com/h2band

04 Dec 2010, 10:30
Profile

Köpte just en Xotic AC+ av Figgo här på bojen. Riktigt grym pedal!

05 Dec 2010, 20:08
Profile ICQ YIM WWW

efter att ha haft g2d creamtone som min favoritpedal när det kommer till lätt od ett tag så köpte jag g2d custom.

är inte på något sätt missnöjd. den låter ungefär som creamtone men lite hårigare. hade först tänkt att den skulle putta bort fulltonen och hamna bredvid creamtonen som solopedal men den har inte riktigt lika mycket kompression som fulltone och lämpade sig i mitt tycke bäst till komp.

så den hamnar på ett annat bord istället.

men jag är alltså toknöjd med också denna pedalen. jag skulle gärna vilja testa alla g2d-pedaler jag kan testa. väldigt bra grejer hittils.

ska kanske säga att det är till sc jag tycker den är riktigt bra. till hb är den alldeles för bumlig och då är tonkontrollen inte till så mycket hjälp.

hette valvetronix tidigare...

05 Dec 2010, 20:32
Profile

Keeley tvårattars compressor!!!!!!!!!

Efter flera års slit att hitta en med rätt pris har jag nu äntligen en på väg.

Av erfarenhet kan jag säga att dessa sällan ligger utannonserad mer än några timmar.

Vi får se om även denna compressor stängs av i livesammanhang.[8)]

John Kee

06 Dec 2010, 21:02
Profile ICQ WWW

Keeley tvårattars compressor!!!!!!!!!

Efter flera års slit att hitta en med rätt pris har jag nu äntligen en på väg.

Av erfarenhet kan jag säga att dessa sällan ligger utannonserad mer än några timmar.

Vi får se om även denna compressor stängs av i livesammanhang.[8)]

John Kee

Blir du lessen i ögat med den så testa i så fall en Cmatmods deluxe compressor.

06 Dec 2010, 21:56
Profile WWW

Se på fan - en Zvex Box Of Rock kom med posten idag. [:)]

07 Dec 2010, 23:47
Profile

Inte köpt men byggt en pedal som innehåller först en SHO och som sen går in i en COT 50. Master i COT 50 gör att man kan dämpa volymen när man kör fullt spett på båda. Liten switch gör att man bara kan köra SHO om man vill.
Det blev i alla fall en jäkligt bra overdrive av detta.

08 Dec 2010, 12:01
Profile

En Deja´Vibe och efter att ha dömt ut detta med vibe pedaler så var detta sista chansen för denna typ av pedaler och oj vilket sound och vilken skillnad. Förbaskat bra pedal med både mono och stereo uttag. Har testat en väldans massa tremolo/vibe pedaler men den här är så otroligt överlägsen i ljudet!

Ett T-rex reverb (tonebug) som var överaskande bra att ha om stärkare saknar reverb.

08 Dec 2010, 12:15
Profile WWW

En Deja´Vibe och efter att ha dömt ut detta med vibe pedaler så var detta sista chansen för denna typ av pedaler och oj vilket sound och vilken skillnad. Förbaskat bra pedal med både mono och stereo uttag. Har testat en väldans massa tremolo/vibe pedaler men den här är så otroligt överlägsen i ljudet!

Ett T-rex reverb (tonebug) som var överaskande bra att ha om stärkare saknar reverb.

Norrbotten leder rejält [:D]

Fick en Visual Sound Route 808 idag men det räcker inte för att klå norrbottningarna, ett härdat släkte [;)]

08 Dec 2010, 16:10
Profile

lillefar wrote:

Fick en Visual Sound Route 808 idag men det räcker inte för att klå norrbottningarna, ett härdat släkte [;)]

Japp men tungt att hålla undan för dig som ockå gnor på rätt bra! Vi måste ju tillsammans svara för hälften av alla pedalinköp i Sverige. Dags för tillverkarna att börja sponsa oss [:D]

08 Dec 2010, 16:22
Profile WWW

Goran wrote:

lillefar wrote:

Japp men tungt att hålla undan för dig som ockå gnor på rätt bra! Vi måste ju tillsammans svara för hälften av alla pedalinköp i Sverige. Dags för tillverkarna att börja sponsa oss [:D]

Ja det är ett tungt lass att hålla fanan högt, fast att påstå att vi lider är kanske en överdrift [:D]

09 Dec 2010, 08:10
Profile

Malekko Chicklet Reverb

<hr noshade size="1">
Image

09 Dec 2010, 15:37
Profile

Nyss bytt mig till en EHX Little Big Muff, säkert den femte jag haft de senaste åren....
Allt för att klå Norrbotten i pedal-SM [;)]
Fast Lillefar och jag har definitivt grävt ner stridsyxan, vi har i dag högtidligen instiftat Svenska Pedal Akademin [:D]
Tillsammans tar vi nu upp kampen mot Norge, Finland, Danmark och Island i Nordiska pedal-mästerskapen, vi ska visa att svenskt stål biter bäst [}:)]

10 Dec 2010, 19:04
Profile

Imorgon hämtar jag CHORUSET. Retrosonic, that is [:D]

10 Dec 2010, 23:35
Profile ICQ YIM WWW
Reply to topic   [ 1537 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 52  Next