View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Apr 2026, 03:00

Reply to topic  [ 1537 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 52  Next
Senaste pedalköpet? 
Author Message

Goran har så rätt och denna monumentala kraftsamling som utmynnat i pedalakademin har inget annat än världsherravälde på agendan, så nu slåss vi enade mot nationer och hela kontinenter [:D]

Passar på att rapporterar in en Way Huge Pork Loin och herregud vad bra den pedalen är! Nu är ju nyhetens behag en sak men håret reste sig på ryggen för här kan man verkligen styra sin rena signal och sådär precis lagom grovkorning dist som tangerar fuzz i soundet. Blev 20 år yngre i ett nafs och drog ett bluessolo [;)]

"Det är aldrig försent att ge upp"

11 Dec 2010, 16:47
Profile WWW

12 Dec 2010, 01:54
Profile

hur många har kvar sina " senaste pedalköpet" [:D]

http://www.remingtonsteele.se

12 Dec 2010, 18:39
Profile ICQ WWW

laros wrote:

12 Dec 2010, 19:06
Profile WWW

Min senaste blev en Dirty Boy Afro fuzzhttp://www.bluessaraceno.com/pedals_afuzz.html som del i ett byte med Deffaklumpen här på bojen och jävlar vad schysst den låter!

12 Dec 2010, 19:50
Profile ICQ YIM WWW

Köpte en Wilson Effects Haze Vibe.

http://www.youtube.com/watch?v=M9V4x5mz9Jo

En snubbe I USA som bygger ganska många olika pedaler. Har inte fått den än dock, borde komma i veckan. Leveranstiden är ca 2 veckor och det var lite mer än en vecka sedan jag beställde den.

When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace.
-Jimi Hendrix

13 Dec 2010, 18:35
Profile ICQ YIM WWW

Fick en MP Sweet Honey i lådan idag. Min andra då jag sålde den första i ett anfall av total sinnesförvirring.
Nu kommer den stanna länge.

Sen fick jag en Menatone Howie och en Menatone Kar Krash för några veckor sedan. Tror de kommer stanna ett tag också.
Efter att ha haft lite tveeggat förhållande till Kar Krash:en så börjar jag allt mer inse vilken potential den har. En av de mest stärkarlika pedaler jag testat.
Howien har också blivit en riktigt god vän och är nöjd med både den rena och odkanalen.

Och för ca en månad sen köpte jag en Maxon AD-999, grymt analog delay. Varmt och med en delaysvans som smälter som smör tillsammans med originaltonen.

/Thomas

13 Dec 2010, 18:43
Profile

Inte jag! Jo, förresten Silverkiss kom in sist, men den lär väl gå vidare den med vart det lider...[:I]

Matte

mslcases@gmail.com

14 Dec 2010, 04:16
Profile

Tveksamt om en Theremin räknas som en pedal, men den är i alla fall fruktansvärt rolig att leka med. Och man kan med fördel koppla en massa pedaler efter den!
I alla fall bytte jag igår till mig en Theremin, en livslång dröm gick i uppfyllelse!

Jag är glad att jag inte är katt eller hundägare, dessa husdjur skulle aldrig överlevt mina vansinnesljud……
Svårspelat är det i alla fall om man ska få fram exakt vilken ton man vill men som experiment-låda är den suverän…

14 Dec 2010, 09:49
Profile

Theremin är hur coolt som helst har testat en som en student byggde för det finns kitt för detta instrument. Som att spela på såg upphöjt till tio [:D]

14 Dec 2010, 13:57
Profile WWW

Hmm Nanoverb köpte mig ett till då det låter så bra men räknas inte heller som pedal men nästan.

14 Dec 2010, 13:58
Profile WWW

Har blivit en Maxon Phase Tone, en micro POG och en octaswitch. Finns en T-rex Octavius for typ 1800 ny, lite sugen dar med, men nu har jag ju POGen.

myspace.com/slackervillezoo

14 Dec 2010, 14:15
Profile WWW

Nu blev det mkt pa en gang.
Har blivit en Maxon Phase Tone, en micro POG och en octaswitch. Finns en T-rex Octavius for typ 1800 ny, lite sugen dar med, men nu har jag ju POGen.

myspace.com/slackervillezoo

Var det David som kammade hem senaste lottovinsten [:D]

14 Dec 2010, 18:52
Profile WWW

Har precis slagit till på en <b>Fulltone Fulldrive 2</b> (den blå) utan mosfetkrets. "Lurade" till mig den av "Hoffe" här på Bojen för några timmar sedan och väntar med spänning på att få hem min lilla julklapp till mig själv. [:D]

Image<font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">

17 Dec 2010, 16:34
Profile ICQ WWW

Har precis slagit till på en <b>Fulltone Fulldrive 2</b> (den blå) utan mosfetkrets. "Lurade" till mig den av "Hoffe" här på Bojen för några timmar sedan och väntar med spänning på att få hem min lilla julklapp till mig själv. [:D]

Den kommer du aldrig att släppa , grattis [:D]

17 Dec 2010, 20:50
Profile

Fulldriven has just left the building:-)

/Thomas

17 Dec 2010, 21:46
Profile

Tusan vad ni handlar pedaler och tur det för då blir det helt normalt och inget konstigt med det så tack [;)][:D]

17 Dec 2010, 23:51
Profile WWW

Fick hem en Mooger fooger mf-102 ring modulator igår. Otroligt nöjd. Nu siktar jag på en Murf också.

18 Dec 2010, 01:29
Profile ICQ YIM WWW

Har också köpt en liten julklapp till mig själv. [:D][:I] Hittade ingen som ville sälja en beggad Wampler Hot Wired så jag fick lov att beställa en ny från tgt11. Ska hämta ut den från bussgods på måndag.[:p]

Image

18 Dec 2010, 13:52
Profile WWW

Tusan vad ni handlar pedaler och tur det för då blir det helt normalt och inget konstigt med det så tack [;)][:D]

Fullständigt normalt beteende i mina kretsar, att inte köpa pedaler är synnerligen suspekt [:D]

18 Dec 2010, 16:47
Profile

Senaste inköpet hämtades igår... TC Electronic - G-system. Är svinnöjd! [^]

<i><font color="red">"App, app, app!!! Spela inte så fort... Du tappar känslan då!!!""]</font id="red">

18 Dec 2010, 17:44
Profile WWW

Har också köpt en liten julklapp till mig själv. [:D][:I] Hittade ingen som ville sälja en beggad Wampler Hot Wired så jag fick lov att beställa en ny från tgt11. Ska hämta ut den från bussgods på måndag.[:p]

Image

Smooth!

Kolla också in Brad Paisley overdrivern!
Lite mer flexibel (enligt mitt tycke),och mer naturtrogen
rör-värme!

19 Dec 2010, 12:36

AMI wrote:

Image

Smooth!

rör-värme!

Jag har redan en Paisley Drive som jag gillar skarpt. Tänkte att Hot Wired skulle utgöra ett bra komplement till den, men vi får väl se.

Image

19 Dec 2010, 13:28
Profile WWW

Freppezon wrote:

AMI wrote:

Image

Smooth!

rör-värme!

Jag har redan en Paisley Drive som jag gillar skarpt. Tänkte att Hot Wired skulle utgöra ett bra komplement till den, men vi får väl se.

Image

Mjae, jag är lite skeptisk!
(det kan fungera),anledningen är att jag tycker att är att:
-Brent-Wamplern tycker jag är lite mer transistor-aktig
än rör-aktig, det kan fungera med en Fender-förstärkare antar jag.
Den som provar först får dock se!
=)

19 Dec 2010, 14:18

Har beställt en Überbonemachine från http://www.paultrombetta.com/ - jag har hans Minibone fuzz som jag är helsåld på och en Ûberbonemachine är som två sådana fuzzar med extra allt.

http://www.myspace.com/h2band

19 Dec 2010, 17:38
Profile

Blev en beställning hos TGT11 på en Diamond Compressor.
En fin julklapp till mig själv, så slipper jag slåss med barnen om tvspelet:-)

/Thomas

20 Dec 2010, 11:17
Profile

Undrar om det utgår någon slags repressalie från Svenska Pedal Akademin för underlåtelse att rapportera pedalinköp?[:D] Jag har tidigare skaffat mig en MI Audio Boost'n'Buff utan att ange det här. Fungerar bra som solohöjare och buffer, saknar ändå RC-boostern som jag gjorde mig av med[:(], mest pga EQn. Blir nog att skaffa en ny vad det lider.

Är också nöjd med min nya Wampler Hot Wired efter första testrundan. Den jobbar utmärkt med både min MP LGW och Paisley Drive, och funkar bra på egen hand för solon med båda kanalerna igång. Nu ska den naturligtvis genomgå det riktiga testet på en spelning. Man kan testa sig blå i replokalen, men det är ändå live som pedaler får bekänna färg på riktigt, tycker jag.

Image

22 Dec 2010, 09:19
Profile WWW

Undrar om det utgår någon slags repressalie från Svenska Pedal Akademin för underlåtelse att rapportera pedalinköp?[:D] Jag har tidigare skaffat mig en MI Audio Boost'n'Buff utan att ange det här. Fungerar bra som solohöjare och buffer, saknar ändå RC-boostern som jag gjorde mig av med[:(], mest pga EQn. Blir nog att skaffa en ny vad det lider.

Är också nöjd med min nya Wampler Hot Wired efter första testrundan. Den jobbar utmärkt med både min MP LGW och Paisley Drive, och funkar bra på egen hand för solon med båda kanalerna igång. Nu ska den naturligtvis genomgå det riktiga testet på en spelning. Man kan testa sig blå i replokalen, men det är ändå live som pedaler får bekänna färg på riktigt, tycker jag.

Image

Pedal akademin tillhör du själv, det gör alla som bidrar rikligt på pedal-delen av Ljudbojen.
Underlåtenhet att rapportera är då inte så bra, man bör föregå med gott exempel. Men det är aldrig för sent att krypa till korset!

22 Dec 2010, 10:22
Profile

Image

Svenska Pedal Akademin har sammanträtt (extrainkallat möte) och i enlighet med stadgarna och allmän praxis utdöms härmed ett straff med påföljden 10 armhävningar som kan utföras på valfritt sätt under en period av 5 månader. Exempelvis 2 armhävningar per månad. Det milda påföljden står i direkt relation till medlemmens tidigare goda omdömme att köpa rikligt med pedaler, så staffet skall mera ses som en mild varning för att en liknande situation inte skall uppstå i framtiden [:D]

Hördu Anders prova en BB i stället den gör i stort sett samma jobb men mer flexibel med tyngre gaspedal klart nyttigt om man kör singlecoils. Annars så har jag experimenterat med treble boosters på samma plats i signalkedjan och ojdå vad trevligt det är. Hoppar som upp ett snäpp på skalan men kräver lite mer kontroll på plinket och inte tollererar så mycket slarvspel d.v.s det går inte att gömma sig bakom ett saturerat ljud som vi alla hört till leda!

22 Dec 2010, 12:02
Profile WWW

På vilken plats i pedalkedjan?

22 Dec 2010, 17:10
Profile ICQ YIM WWW
Reply to topic   [ 1537 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 52  Next