|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 5 posts ] |
|
För intresserade ang JMS Harmonica
| Author |
Message |
|
Uno
|
 För intresserade ang JMS Harmonica
Har nu efter en tid bestämt mig för att avyttra en av mina 2 absoluta favoritstärkare.
Mkt unik design som inte tillhörde vår ordinarie tillverkning, utan designades av mig - till mig för eget bruk.
Tänkte att den skulle få gå till försäljning till rätt person, priset i sammanhanget är inte det relevanta utan vikten till rätt ägare är för mig viktigare, dock finns det ett bottenpris lägsta. Vilket ligger rejält under tillverkningskostnad, för lite mer info så finns den under försälning - Till Salu här på forumet Bilder finns på blocket om man vill ta sig en titt.
Gör detta som en kul grej, då jag genom åren fått både uppskattning och många vänner genom våra stärkare.
Hälsningar Uno Johansson
|
| 01 Feb 2011, 12:10 |
|
 |
|
bluesminister
|
Fin maskin det där tror jag.
Länge sen jag blev rejält köpsugen på en ny stor stärkare, men nu kittlade det till lite...
Kan du inte avslöja lite mer om egenskaperna? Tror att fler än jag kan vara sugna på att få veta lite mer.
Om du skulle beskriva ljudet, vad skulle du säga då?
Rundgångskänslighet och andra grundläggande grejer?
Ordinära Bassman-kontroller eller något extra munspelsanpassat?
Jämfört med en ordinär Bassman 59 RI - vad skiljer i munspelsvänlighet och utnytjbar utvolym?
Går det att få bra ljud på både lägre eoch högre volymer i JMS:en eller är det främst en stärkare för lite större lokaler?
Vad är det för högtalarelement? Svarta Eminence eller? Ohmtal på elementen? Utgåmngsimpedans på stärkaren?
MVH Mattias
|
| 01 Feb 2011, 14:26 |
|
 |
|
SnoutorganSam
|
Mmm... ! Antar att det är denna? http://www.blocket.se/vasternorrland/JMS_Harmonica_rorforstarkare_31905574.htm?ca=15&w=3Oerhört sugen, men sitter mitt i 2 förstärkarprojekt redan.... Är däremot oerhört nyfiken på hur den låter. mvh //Krister
|
| 01 Feb 2011, 14:39 |
|
 |
|
matscool
|
Verkar ruskigt intressant, synd bara att man redan har grejor att åka med. Jag blir inte lika sugen längre känns lite trist. Tänk om jakten är över, ne man får tänka om stärkarn kanske totalhavererar dr Arne kanske flyttar till Norge. Bäst och sälja lite prylar så jag får råd med ett monster till. Eller hur va det nu har du inte tillräckligt med förstärkare du hinner ju ändå inte spela på alla. Fan man kan väl aldrig få nog av för många förstärkare. Är det någon som känner igen sig därute ? Eller är det bara jag !
Skämt o sido slå till på den gobiten om ni går i storstärk tankar. Uno har vart och moddat i min Bassman och den låter inte kattskit den inte. [:p]
Mcool
|
| 03 Feb 2011, 00:19 |
|
 |
|
Robert Blues Harp
|
matscool wrote: Verkar ruskigt intressant, synd bara att man redan har grejor att åka med. Jag blir inte lika sugen längre känns lite trist. Tänk om jakten är över, ne man får tänka om stärkarn kanske totalhavererar dr Arne kanske flyttar till Norge. Bäst och sälja lite prylar så jag får råd med ett monster till. Eller hur va det nu har du inte tillräckligt med förstärkare du hinner ju ändå inte spela på alla. Fan man kan väl aldrig få nog av för många förstärkare. Är det någon som känner igen sig därute ? Eller är det bara jag !
Skämt o sido slå till på den gobiten om ni går i storstärk tankar. Uno har vart och moddat i min Bassman och den låter inte kattskit den inte. [:p]
Mcool
Visst känner man igen sig lite grann. Men huvudgrejen att jag inte blir med på budgivningen är vikten! Annars verkar ju stärkarn vara ett brutalt snyggt och häftigt bygge. Hoppas det blir nån trevlig bojare som kammar hem budgivningen. [:)] Blow On! http://www.myspace.com/henhousebluesband
|
| 03 Feb 2011, 10:41 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 5 posts ] |
|