View unanswered posts | View active topics It is currently 03 May 2026, 18:48

Reply to topic  [ 6 posts ] 
Bluesjam i Singapore.... 
Author Message

Jahapp... eftersom att jag rest hit med jobbet under en vecka inkl. helgen så kollade jag upp om de hade nån bluesjam eller så i den stan. Och , mycket riktigt så hade de det - på Crazy Elephant Bar, just på söndag också!

Tur eller inte, jag packade mig i alla fall dit med några munspel i fickan och snackade med Mr Chee efter det att husbandet värmt upp.Fick hoppa in och köra ett par,tre låtar och det var riktigt trevligt! Bra stämning , duktiga musiker men alldeles för dyr öl (som det är i Singapore).

Var lite nervös helt klart, speciellt efter att den person som klev upp innan mig var nån slags musikalartist som sjunger "Lion King" , en kvinna med bland de grymmaste röster jag nånsin hört... Inte helt lätt att matcha för blekfis med getskägg.

Kände ingen när jag gick dit, men flera stycken när jag gick hem :)

Så, om ni av nån outgrundlig anledning är i Singapore en Söndag...kan rekommendera detta helt enkelt :)

http://www.crazyelephant.com/index.html

14 Feb 2011, 08:20
Profile ICQ YIM WWW

Glöm inte ett besök på Long Bar i Raffles Hotel. Ingen musik, men jäkligt skön ambience i en miljö där bland andra Hemingway trivdes. [:)]

Image<font size="2">/Janne i Själevad – suffering serverely from honkieritis...</font id="size2">

14 Feb 2011, 09:24
Profile ICQ WWW

Nä - där är det mysigt :)

14 Feb 2011, 11:13
Profile ICQ YIM WWW

Skoj! Det är en skön stad, åtminstone om man är turist i centrum. [:)]

-------------
The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.

14 Feb 2011, 12:15
Profile

Jo. Har varit där en 5 ggr förut, inklusive en 2 månaders vistelse. Stan har både fördelar och nackdelar helt klart. Maten är svårslagen, men det är ju en tveksam demokrati....bland annat.

Hursom så har det en ny bonus nu, i alla fall för en resande bluesfarbror.

14 Feb 2011, 13:17
Profile ICQ YIM WWW

Var lokal poppstjärna på munspel i ca 2 veckor i Kao Lak, Thailand. Har även suttit in på nattklubb i Haadyai. De flesta ställen i asien har numera nån eller några syltor för levande musik, jam och en scen för turister eller andra förbipasserande.
Från att ha vurmat för Elvis och Köntry på 80-talet blev det pudelrock och heavy på 90 för att nu landa i en respektfull tillbakablick i bluesen efter passerandet av 20hundra.
Munspelarna i Asien är djävligt duktiga kromatiska lirare men saknar ibland bluesstuk och töj som vi euros och jänkare klarar bättre. Jag har blivit väl mottagen överallt bara för att jag kunnat benda lite och hålla igång ett sväng.
Ta med dig munspelen på resa, -fråga runt, -du kan hamna i en fullständigt skitkul situation som du aldrig anat!

utbildning är ibland inbillning

15 Feb 2011, 13:22
Profile
Reply to topic   [ 6 posts ]