View unanswered posts | View active topics It is currently 11 May 2026, 15:43

Reply to topic  [ 4 posts ] 
Mabass custom telecaster. 
Author Message

Post Mabass custom telecaster.
H<s>ejsan!

Tänkte kolla om intresse finns för denna, vill då byta mot stärkare. Det är i alla fall en telecaster byggd av Mats Silverstam som äger mabass i Karlskoga. Den byggdes 98/99 och har fendermått. Gitarren är alltså specialbeställd åt en kund.

Kroppen är av al, halsen är i ett stycke lönn och den har dubbla bindingar. Lackad i cellulosa, därför är halsen trevlig och gul. Plektrumskydd samt kontrollplatt har ingraverat mönster och bara det kostade en stor slant enligt Mats.

Ett gediget bygge med ett jäkla häng i. Dock åkte gitarrekonomin på en smäll efter att jag köpte mig en r8, samt denna och en utlandsresa på det. Vill låta besparingarna vara till stärkarköp, därför kan det bli så att denna får gå även fast jag vill ha kvar den...

Intressanta byten är rörstärkare, så kom med förslag. Nyproducerade grejer så går på löpande band kanske är mindre relevant i mitt sammanhang dock.

Bilderna gör då ingen rättvisa för denna gitarr och tyvärr är systemkameran på jobbet...

Image
Image
Image

Ps: Bli inte förvånade ifall annonsen är borttagen illa kvickt och fråga om något är oklart.

Med vänliga hälsningar av mig, Christian Henning.</s>

HELT SJUKT, <b></b><font color="red"></font id="red"><font size="2"> Jag var förtusan inne på bytes, sen hängde sig bojen och jag lyckades sedan lägga in annonsen och den hamnar under effekter. Och nej, jag har inte druckit.</font id="size2">

21 Feb 2011, 21:25
Profile WWW

Det där är ju min gamla. Den var blanklackad när jag köpte den men jag mattade ner lacken med stålull.

Den skulle jag inte ha nåt emot att köpa tillbaka.

//MatsRune

21 Feb 2011, 21:34
Profile ICQ YIM WWW

Det där är ju min gamla. Den skulle jag inte ha nåt emot att köpa tillbaka.

//MatsRune

Då vet du vad jag försöker säga! Den har i alla fall ton och sustain utan dess like. Hör av dig på mailen!

Med vänliga hälsningar av mig, Christian Henning.

21 Feb 2011, 21:41
Profile WWW

jag har provat en mabass strata, jag har inte hittat någon gitarr med samma sustain i tonerna, det var helt sjukt..

hade jag haft stålar så skulle jag satsa på denne

23 Feb 2011, 09:14
Profile WWW
Reply to topic   [ 4 posts ]