View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Apr 2026, 22:59

Reply to topic  [ 1537 posts ]  Go to page Previous  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 52  Next
Senaste pedalköpet? 
Author Message

lillefar wrote:

Boogiecats wrote:

[quote="Lemmy"]

[quote="Boogiecats"]

sådärja...nu kom "blodpuddingen" hem till pappa [:D]

[url="http://www.theboogiecats.com/"]Image[/url]<font color="pink"><i>Att märka ord är den svages sätt att hämnas!"]</font id="pink">
http://www.myspace.com/theboogiecats

Antar du slog till på Rallyrattens? Själv slog jag till på Sparkle Drive'n [:)]

Si fractum non sit, noli id reficere

jepp...det var ju jag som hade den första Blodpuddingen med flames...jag önskade flames på pedalen och fick det...sen skulle fler ha det...av nån jäkla märklig outgrundlig anledning sålde jag den...har ångrat det hela tiden och nu fick jag chansen att köpa igen...trots att den antagligen inte är den jag hade [:)]

[url="http://www.theboogiecats.com/"]Image[/url]<font color="pink"><i>Att märka ord är den svages sätt att hämnas!"]</font id="pink">

<font color="red">Tror jag hade den blodpuddingen ett tag. Riktigt bra rackare det där </font id="red"> [:D]

"Det är aldrig försent att ge upp"
[/quote]

åfaen...jag vet att jag sålde den till Ola Jernung i Göteborg...sen gick den vidare...dock vet jag eller Ola inte vart den gick [:)]

[/quote]

Det viktiga är ju att den hittat hem nu [:D]

17 Apr 2011, 12:55
Profile WWW

En Malekko Compressor och ett TC Corona chorus är på ingång. Försöker pressa in fler pedaler på bordet så jag hoppas att Malekkon är duglig.

18 Apr 2011, 08:12
Profile

Fick hem Malekkon Compen i morse och har testat den grundligt. Satan va kass den var [:(]
När man sätter igång den så låter det som om man drar ned diskanten på stärkarn fem hack och drar upp basen. Helt oanvändbar. Den kanske är trasig, eller så förstår jag mig inte på kompressorer...eller jo, jag har en CompNova som jag är jättenöjd med.
Den ska tydligen vara lik en Dynacomp (som jag aldrig testat) och om så är fallet gissar jag på att den inte är nåt för mig heller.

Får tjacka en Red Witch/Seven Sisters Grace istället då och hoppas på att den är bättre.

Eller så kanske det finns nån go´ kille här på Bojen som kan bygga en kompressor i en sån där minilåda?

18 Apr 2011, 13:22
Profile

Fick hem Malekkon Compen i morse och har testat den grundligt. Satan va kass den var [:(]
När man sätter igång den så låter det som om man drar ned diskanten på stärkarn fem hack och drar upp basen. Helt oanvändbar. Den kanske är trasig, eller så förstår jag mig inte på kompressorer...eller jo, jag har en CompNova som jag är jättenöjd med.
Den ska tydligen vara lik en Dynacomp (som jag aldrig testat) och om så är fallet gissar jag på att den inte är nåt för mig heller.

Får tjacka en Red Witch/Seven Sisters Grace istället då och hoppas på att den är bättre.

Eller så kanske det finns nån go´ kille här på Bojen som kan bygga en kompressor i en sån där minilåda?

Så låter inte en Dynacomp...

Image

18 Apr 2011, 13:40
Profile WWW

jazzfromhell wrote:

Så låter inte en Dynacomp...

Image

Ok, trodde inte riktigt det heller [:)]
Då gissar jag på att Malekkon är:
a) kass på riktigt
eller b) trasig (konstigt eftersom den är sprillans ny)

Tillbaka åker den iallafall.

18 Apr 2011, 13:54
Profile

Kanske inget riktigt köp då jag varken betalt eller fått pedalen ännu, men jag har ställt mig på väntelistan för en Liquid Lead från Lumpy's Tone Shop. Blir den första av Tommy Castelluccis skapelser jag testar. Ser fram emot det då de fått många lovord på TGP.

Image

18 Apr 2011, 21:22
Profile WWW

Emma ReezaFRATzitz nu hårdtestad [:D] Närmaste jämförelsen blir då Suhr Riot som jag ägt ett bra tag. Emma har två stora fördelar dels så är bias kontrollen helt rätt tänkt (borde finnas på fler pedaler) och så har den en verksam tonkontroll. Det gör den mer flexibel än jämförelsen Riot och genom nämda kontroller så låter den lite fetare och med mera botten. Riktigt bra high gain pedal som låter överaskande bra. Överaskningen ligger i att det flesta high gainpedaler brukar vara en besvikelse så skönt med lite omväxling [;)] Med de stärkare jag testade med så var också brusnivån ovanligt låg för denna typ av pedal.

19 Apr 2011, 21:26
Profile WWW

Idag damp det ner en Fulltone OCD, och en stinkfoot moddad Voodoo Labs Sparkle Drive, båda från goda bojare, som båda lätt fantastiskt bra mot Tweakern.
Speciellt med Sparkle Driven med gain kl 10, clean kl 12, framför OCDn med Drive kl 12 in i Tweakern inställd på vintage, ac, clean, gain kl 12, o master kl 12.

Si fractum non sit, noli id reficere

19 Apr 2011, 21:31
Profile

En Vox Bulldog Distortion i ett byte, inte dum alls, Vox har fått det här med rör och låga spänningar att funka. Har haft Big Ben Overdrive tidigare och också den lät jäkligt bra.

20 Apr 2011, 14:43
Profile

bytte till mig en replica med laros här på bojen. har bara testat den lite snabbt men gillar den verkligen så här långt.

hoppas han gillar nova delayet jag skickade. om det nu kommer fram. skickade det i måndags innan fyra och han har inte fått det än... delar posten ut imorgon?

20 Apr 2011, 17:43
Profile

frans wrote:

bytte till mig en replica med laros här på bojen. har bara testat den lite snabbt men gillar den verkligen så här långt.

hoppas han gillar nova delayet jag skickade. om det nu kommer fram. skickade det i måndags innan fyra och han har inte fått det än... delar posten ut imorgon?

Replican är bättre än Novan jag väntar på från dig rent ljudmässigt.
Det är varmare sound i Replican som är så nära ett varmt analogt ljud
man kan komma. Enda anledning att jag byter är att jag behover dotted eight som finns på Novan. Min gigsituation har förändrats tyvärr och man måste ju tänka på framtiden...

Hoppas bara inte posten slarvat bort Novan...då blir det problem

20 Apr 2011, 17:56
Profile ICQ WWW

frans wrote:

man kan komma. Enda anledning att jag byter är att jag behover dotted eight som finns på Novan. Min gigsituation har förändrats tyvärr och man måste ju tänka på framtiden...

Finns väl dotted eights i Replican också. Men har för mig att det var rätt omständigt att ställa in.

/Thomas

20 Apr 2011, 20:21
Profile

Håller på att downsizea pedalbordet från en Pedaltrain Pro till en Pedaltrain 2 (nej så stor skillnad är det kanske inte) så i den vevan har jag skaffat en Crunchbox och en Sweetsound Mofaux vibe. Sen köpte jag en Pitchblack stämmare när jag beställde Pedaltrain 2:an från Tÿsken.

När allt kommit skall det bli en utmaning att få allt att få plats på det nya bordet.

http://www.myspace.com/h2band

20 Apr 2011, 21:34
Profile

Hoffe wrote:

laros wrote:

frans wrote:

Finns väl dotted eights i Replican också. Men har för mig att det var rätt omständigt att ställa in.

/Thomas

Nja visst går det att manvövrera in den på Replican oxå men du
kan inte ställa in den och sen även tappa in den med rätt tempo
finns ej. Novan kan du tappa in dotted eight i alla tempon.
Sen är dotted eight något vassare i novan med punktmarkeringarna.
Jag har haft båda vid flera tillfällen så jag vet...
däremot är grundljudet mycket bättre i Replican...
Novan är rätt kall i soundet...

21 Apr 2011, 06:46
Profile ICQ WWW

En Crowther Hot Cake från GMF:s utförsäljning landade igår. Har knappt hunnit testa, men jag har aldrig haft nåt liknande i alla fall. Fet, krämig dist a la Dumble, riktigt bra pedal är mina första intryck. Den svarar lite annorlunda på anslaget, vet inte riktigt hur och varför. Det lär nog ta lite tid att spela in sig på denna.

Igår ropade jag hem en ny Voodoo Lab Analog Chorus på ebay. Var inne på Musikverkstan och testade deras butiksex som de begärde 2650 kr för...lite väl steep med tanke på att mitt kostade blott 108 USD faktat och klart!

Matte

mslcases@gmail.com

22 Apr 2011, 08:48
Profile

Köpte precis en clon av DOD 250 Grey....fan vet vad eller hur den låter då...men den kan säkert vara användbar [^]

23 Apr 2011, 13:37
Profile

En Feedback Looper, dvs en pedal som tar signalen från t ex en distpedal och skickar in den igen, intressant.
En modifierad klon på EHX Linear Booster.
En fuzz som vagt bygger på EHX Muff Fuzz, mycket välljudande.

26 Apr 2011, 06:43
Profile

Emma ReezaFRATzitz nu hårdtestad [:D] Närmaste jämförelsen blir då Suhr Riot som jag ägt ett bra tag. Emma har två stora fördelar dels så är bias kontrollen helt rätt tänkt (borde finnas på fler pedaler) och så har den en verksam tonkontroll. Det gör den mer flexibel än jämförelsen Riot och genom nämda kontroller så låter den lite fetare och med mera botten. Riktigt bra high gain pedal som låter överaskande bra. Överaskningen ligger i att det flesta high gainpedaler brukar vara en besvikelse så skönt med lite omväxling [;)] Med de stärkare jag testade med så var också brusnivån ovanligt låg för denna typ av pedal.
Du glömde det viktigaste!
Hade den fast botten!
[;)]

26 Apr 2011, 12:33

Lovepedal Superlead. Var egentligen inne på att skaffa en Redhead men när MatsD hade en Superlead till salu slog jag till på den. Ska vara ganska lika.

Angående Choruspedaler kan jag verkligen rekomendera Retro-Sonic Choruset. Det är hur bra som helst. Har provat en del, bland annat Fulltone Choralflange, Analogman Bi-Chorus, Boss CE-2 men Retro-Sonic är i en klass för sig, om man vill ha ett ganska fett chorus och vibrato.

26 Apr 2011, 12:41
Profile

lillefar wrote:

Du glömde det viktigaste!
Hade den fast botten!
[;)]

Antar att du menar strängseparation med "fast botten"! Njasi där är de som med alla highgain pedaler jag testat som har en botten (d.v.s inte bara opererar i mellanregistret) att det sviktar lite basregistret och inte lika bra strängseparation som i OD med med snällare gain. Ligger lite i sakens natur att OD i mellanskiktet har bättre strängseparation i det låga registret men är då för klena att vara en riktiga highgainpedaler.

26 Apr 2011, 18:25
Profile WWW

Lovepedal Superlead. Var egentligen inne på att skaffa en Redhead men när MatsD hade en Superlead till salu slog jag till på den. Ska vara ganska lika.

Angående Choruspedaler kan jag verkligen rekomendera <font color="red">Retro-Sonic Choruset</font id="red">. Det är hur bra som helst. Har provat en del, bland annat Fulltone Choralflange, Analogman Bi-Chorus, Boss CE-2 men Retro-Sonic är i en klass för sig, om man vill ha ett ganska fett chorus och vibrato.

Är inte det också en klon av CE-1? VL AC är också det nämligen. Eg gillar jag ju snabbt chorus typ leslie, blir nog ett Arion igen skulle jag tro...har förresten haft alla de chorus du haft också, med tillägg av några fler[:I].

mslcases@gmail.com

26 Apr 2011, 22:55
Profile

Köpte en BYOC E.S.V. Fuzz för ett tag sen...
Nnnjjjaaa....har moddat den med utvändig bias justering och med volym, och då blev den bättre. [:)]
Tycker den funkar ok om man stackar den med en od eller boost.

http://www.pigsinspace.se

28 Apr 2011, 07:23
Profile WWW

köpte en Fulltone Mini DejaVibe av Steven, och fick hem den igår. [:)]
Riktigt kul pedal! ...har bara hunnit testa lite, och har kunnat rattat fram de ljud jag var ute efter!
Verkar mycket lovande! [:p]

28 Apr 2011, 07:27
Profile WWW

köpte en Fulltone Mini DejaVibe av Steven, och fick hem den igår. [:)]
Riktigt kul pedal! ...har bara hunnit testa lite, och har kunnat rattat fram de ljud jag var ute efter!
Verkar mycket lovande! [:p]

Mini DejaVibe helst då stereo versionen är förjäkla grymt bra pedal. Bästa modulationspedal jag haft synd bara att jag sålde min [;)]

28 Apr 2011, 08:35
Profile WWW

monk wrote:

Angående Choruspedaler kan jag verkligen rekomendera <font color="red">Retro-Sonic Choruset</font id="red">. Det är hur bra som helst. Har provat en del, bland annat Fulltone Choralflange, Analogman Bi-Chorus, Boss CE-2 men Retro-Sonic är i en klass för sig, om man vill ha ett ganska fett chorus och vibrato.

Är inte det också en klon av CE-1? VL AC är också det nämligen. Eg gillar jag ju snabbt chorus typ leslie, blir nog ett Arion igen skulle jag tro...har förresten haft alla de chorus du haft också, med tillägg av några fler[:I].

mslcases@gmail.com

Jag kan rekommendera TC Corona Chorus om du inte redan testat den. Riktigt riktigt bra chorus med snudd på ett oändligt antal ljud med hjälp av Toneprints.

28 Apr 2011, 12:36
Profile

Fick hem en sån här liten rackare från TGT11 igår.
[url]http://store.thesegoto11.se/product_info.php?manufacturers_id=118&products_id=1208
[/url]

Går göra sjukt massa grejer med den.
http://www.youtube.com/watch?v=XjgnchGwPtY&feature=player_embedded

Pigtronix-pedalerna har ockuperat mitt pedalbord nu, jävligt bra grejer.
Nästa inköp blir Tremvelopen =)

28 Apr 2011, 13:30
Profile

Har en Paul Trombetta minibone på väg i en bytesaffär (Tack Sven W). Hoppas och tror att detta är "the fuzz" för en som inte gillar fuzz;)

/Thomas

28 Apr 2011, 14:10
Profile

Köpte precis en clon av DOD 250 Grey....fan vet vad eller hur den låter då...men den kan säkert vara användbar [^]

Grymt jävla frustrerande att den inte anländer...har posten semester eller vad?! [:(!]

28 Apr 2011, 22:50
Profile

Nu har Trombetta MiniBone landat + att det dök upp en klon av en Klon häromdagen också. Nu väntar jag bara på att min Super reverb ska bli klar hos rördoktorn så jag får testa alla nya pedaler:)

/Thomas

29 Apr 2011, 17:43
Profile
Reply to topic   [ 1537 posts ]  Go to page Previous  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 52  Next