View unanswered posts | View active topics It is currently 30 Apr 2026, 18:02

Reply to topic  [ 1537 posts ]  Go to page Previous  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 52  Next
Senaste pedalköpet? 
Author Message

clapton71 wrote:

monk wrote:

Lovepedal Superlead. Var egentligen inne på att skaffa en Redhead men när MatsD hade en Superlead till salu slog jag till på den. Ska vara ganska lika.

Angående Choruspedaler kan jag verkligen rekomendera <font color="red">Retro-Sonic Choruset</font id="red">. Det är hur bra som helst. Har provat en del, bland annat Fulltone Choralflange, Analogman Bi-Chorus, Boss CE-2 men Retro-Sonic är i en klass för sig, om man vill ha ett ganska fett chorus och vibrato.

Är inte det också en klon av CE-1? VL AC är också det nämligen. Eg gillar jag ju snabbt chorus typ leslie, blir nog ett Arion igen skulle jag tro...har förresten haft alla de chorus du haft också, med tillägg av några fler[:I].

mslcases@gmail.com

Jag kan rekommendera TC Corona Chorus om du inte redan testat den. Riktigt riktigt bra chorus med snudd på ett oändligt antal ljud med hjälp av Toneprints.

Corona står absolut på min ska-testa lista, demon lät grymt bra på YT. Kan inte riktigt motivera den för idag fick jag hem Voodoo Labs Analog Chorus och den låter överdjävulskt bra! Så varm i tonen, man kan strypa bägge kontrollerna och bara ha den för det varma grundljudet. Gör en otroligt bra leslie också, minst lika bra som mitt gamla Arion jag hade innan. Låter också bra med långsamt svep, fett och fylligt men jag drar mer och mer åt att bara köra chorus som leslie.

Min svåger slängde åt mig en bunt Danelectropedaler också. De flesta hade nån trasig pot men alla fungerade i alla fall. Tremolot och flangern lät så bra att de får stanna på bordet så länge. Tycker inte att de tar bort nåt från grundljudet i bypassläget heller. Däremot är de så små och switchen så låg att de är svåra att hantera på ett trångt bord. Ska nog skaffa mig en dubbel looppedal och köra dem i den.

Om nån har en dubbel eller enkel loop pedal till övers så är jag intresserad!

Matte

mslcases@gmail.com

29 Apr 2011, 22:57
Profile

<font size="1">

// I never claimed that I could play guitar.. but I look like a RockStar //
Musik: http://www.myspace.com/jarnetsweden
Youtube: http://www.youtube.com/bummmer
Foton: http://www.flickr.com/photos/bummmer
</font id="size1">

05 May 2011, 17:24
Profile WWW

En variation på EHX Linear Booster där man kan koppla in klippdioder med switch + en Greer Ghetto Stomp.
Har också en switch så man kan ändra ordningen på enheterna dvs Boost>OD eller OD>Boost.
Blev en förbaskat bra pedal.

06 May 2011, 07:28
Profile

Vet inte vad som driver mig att testa nya chorus då jag i grunden verkligen hatar chorus. Kanske för att man hittar guldklimpar bland all lera ibland [:D]
Bland subtila moduleringspedaler så håller jag fortfarande Mini dejá vibe (stereoversionen) högst fortfarande även om jag sålt just den pedalen (snyft).
Men nu har jag hittat en choruspedal som levererar det jag vill ha de gånger som chorus behöver användas. MXR choruset funkar till att börja med riktigt snyggt när man vill köra två stärkare simultant det ger en snygg dimension till ljudet om man använder effekten med måtta.Om man nu vill ha ett bastant chorus ljud så låter MXR riktigt bra även om man fetar på med effekten. Tror jag har hittat det chorus jag vill använda live och då har en ansenlig mängd chorus passerat pedalbordet så det verkar som sökandet är över [:D]

"Det är aldrig försent att ge upp"

06 May 2011, 08:28
Profile WWW

Crowther Hotcake, speciell pedal, låter apbra med vissa förstärkare och jättekasst med vissa.. Men jag gillar den, go till fetare riff!

Och en t-rex möller jag lånar, väger lite, kan tycka den låter lite hårt, men ibland låter den för bra..
Testar live imorgon och bestämmer mig hur jag ska ha det [8D]

07 May 2011, 19:53
Profile ICQ YIM WWW

Fick en häromdagens med första sändningen färsk och fin så nu får man vara först att kommentera. Kan bara säga att nu åker Galne professorn ifrån precis "allt" när det gäller high gain pedaler den låter ruskigt bra och fett. Synd bara att den inte fanns för 20 år sedan. Jävligt nöjd med denna men observera att det är och förblir en highgainpedal så ingen gör ett felköp när hypen kring denna pedal är hög!

08 May 2011, 15:48
Profile WWW

Mad professor stone grey distorsion

Fick en häromdagens med första sändningen färsk och fin så nu får man vara först att kommentera. Kan bara säga att nu åker Galne professorn ifrån precis "allt" när det gäller high gain pedaler den låter ruskigt bra och fett. Synd bara att den inte fanns för 20 år sedan. Jävligt nöjd med denna men observera att det är och förblir en highgainpedal så ingen gör ett felköp när hypen kring denna pedal är hög!

Grymt! Är den åt Marshallhållet, eller Mesa/Soldano/nåt annat stuk? Har varit grymt sugen på en en längre tid men har precis tjackat en Fetto så den får nog vänta.

08 May 2011, 20:26
Profile

lillefar wrote:

Mad professor stone grey distorsion

Grymt! Är den åt Marshallhållet, eller Mesa/Soldano/nåt annat stuk? Har varit grymt sugen på en en längre tid men har precis tjackat en Fetto så den får nog vänta.

Skulle säga mitt emellan och det gottiga är att den har både bra botten och strängseparation för att vara highgain vilket i alla fall jag saknat med highgainpedaler. Har bara testat med 2 olika förstärkare än och ett par gitarrer men den känns redan som en keeper [:D] Kul att priset på pedalen också är satt på en rimlig nivå!

08 May 2011, 22:05
Profile WWW

Barber Small Fry som AMI släppte på hemmaplan [:D] Snyggt sound för lite långsammare ledastämmor låter riktigt bra och fylligt särskilt med en fet humbucker som man skruvat ner outpoten på lite.

10 May 2011, 10:11
Profile WWW

Lovepedal Provalve 2 som i princip är som alla andra dubbelsidiga OD med skillnaden att den är voicad i mellanregistret så att den går igenom bandmixen utan att dra på en massa volym och blir inte en icepick på köpet. Låtar snyggt just i mixen och på tal om pick så fick den Guitar Players utmärkelse så kalla award. Ofattbart varför Lovepedal inte gör dena pedal längre. Funkar bra till distade ackord om man tagar ned lite och leadstämma skruvar man då på den andra kanalen. Har enormt mycket gainresurser så man kommer inte ens halvägs på volymkontrollen innan det är mer än nog.

10 May 2011, 10:16
Profile WWW

Har beställt en Skreddy Lunar Module genom TGT11. Har suktat efter den pedalen ett tag.

Image

10 May 2011, 18:19
Profile WWW

Har beställt en Skreddy Lunar Module genom TGT11. Har suktat efter den pedalen ett tag.

Image

Namnet är ju mighty coolt "lunar module" [:D]

10 May 2011, 20:37
Profile WWW

byggde en moody seygon fuzz (med noize-modden så klart[^]) på en pedalbyggarkurs i söndags med moody själv. helnöjd.

10 May 2011, 21:53
Profile

AMI wrote:

Namnet är ju mighty coolt "lunar module" [:D]

Japp, coolt var ordet, sa Bull! Nu är den levererad så jag hoppas få den innan veckan är slut. En viss förväntan infinner sig.[:p]

Image

11 May 2011, 14:25
Profile WWW

Image

Nu väntar jag bara på Flashback-delayet som jag efter lite rabalder köpte av IsolaRed. Förhoppningsvis dyker det upp före helgens spelning.

Image

18 May 2011, 21:05
Profile WWW

Mmm, en riktigt skönhet![:p]

Image

Nu väntar jag bara på Flashback-delayet som jag efter lite rabalder köpte av IsolaRed. Förhoppningsvis dyker det upp före helgens spelning.

Image

Följde det med StarWars som bundle?

19 May 2011, 09:12
Profile WWW

Skaffade en visual sound Jekyll & Hyde v2 för ett tag sedan och jag måste säga att man får mycket pedal för pengarna. En dist i "Marshallstuk" som spöar det mesta jag testat i "distsvängen". På köpet får man också en OD-del typ tubescreamer 808, spm kan användas ihop med disten eller separat. Inbyggt noisegate vilket gör att man kan köra rejält med gain utan problem. Rekommenderas!

19 May 2011, 19:03
Profile ICQ YIM WWW

Fick hem en DOD FX25B Envelope Filter idag. En slags autowah som reagerar på anslaget. Har bara hunnit testa den hemma, men tycker den låter helt OK. Lite oväntade svep. Är det någon som lyckats spela något annat än funk på en sån?

19 May 2011, 23:35
Profile ICQ YIM WWW

Bytt mig till en Fulltone 70´s och den är lika bra som den förra jag hade, rätt fräsig/spretig fuzz men kan kan med den interna trimpotten få den mjuk och fin också.

21 May 2011, 19:04
Profile

Image

25 May 2011, 20:58
Profile ICQ YIM WWW

Image

Har man sagt (drop) A får man säga B. Vi vill ju för tusan ha en liten review på hur honungskupan låter [:D]

26 May 2011, 14:06
Profile WWW

Köpte en Danelectro Cool Cat Drive, första versionen, här på Bojen. Läst att den skulle vara en klon på Fulltone OCD.
Sagt och gjort, lånade en OCD och jämförde, och de låter väldigt, väldigt lika. OCDn kanske är aningen mindre â€Â

27 May 2011, 06:55
Profile

30 May 2011, 19:38
Profile

Trillade ner en Fetto Nord och en Skreddy Screwdriver häromveckan.
Jobbar så mycket för tillfället så jag hinner knappt testa:)
Fetto Nord verkar dock väldigt lovande som od och en väldigt trevlig boost. Sen verkar Screwdrivern vara ett bra alternativ som fuzz för en som inte gillar fuzz. Det är ju någon konstig blandning av fuzz, od och boost. Är väl egentligen en germanium treble booster in i en fuzz.

Har ytterligare ett dilemma. Har bara plats för 6-7 pedaler på mitt Pedaltrain JR och jag vet inte vilka som ska få äran att platsa i laget.
De pedalerna som med största säkerhet ska få plats är Turbo Tunern, Bearfoot Honey Been samt en Klon Centaurklon.
Sen är det tie mellan Tim, AMP11 och Fetto Nord.
På avbytarbänken sitter för närvarande Paul Trombetta Mini Bone, Skreddy Screwdriver, Menatone Howie, Zendriveklon mm

/Thomas

30 May 2011, 21:23
Profile

Skratta inte [:I][:I] - införskaffade Harley Benton´s "Ultimate Drive", Digital delay & tremolo - låter faktiskt rätt bra för priset (270:-/st. + frakt från tüsken).
OD´n lär enligt en tjomme på TDPRI vara en OCD-kopia, om det stämmer har jag ingen aning om - den fick iaf min Esquire att låta rätt fett genom DeLuxen.

[url="http://roaddust.zoka.cc/index.html"]<font color="red">High Octane Rock´n´roll</font id="red">[/url]

You shouldn´t call the doctor if you can´t afford the bills!" - Wilko Johnson

31 May 2011, 12:49
Profile ICQ YIM WWW

En Keeley Fuzz Head

En Catalinbread Formula No.5

Fuzzen låter fantastisk och lätt att ratta in olika sounds med. Stort plus på Silikon-Germanium switchen!

Formula No.5 kändes lite tunn i ljudet när jag kom hem, men det kanske är att hitta rätt inställningar som gäller för att hitta en sweetspot som går ihop med mina grejor.

<hr noshade size="1">
<center><font size="1">If music got to free your mind
Just let it go cause you never know, you never know</font id="size1"></center>

31 May 2011, 22:09
Profile ICQ YIM WWW

Några pedaler här också. Köpte en MP deep blue delay och trodde jag hade löst mina delay problem för maken till varmt delay får man leta efter. Dock blev jag lie förbryllad idag när jag bytte till mig en Strymon ElCapistan, den är inte helt tokig. Nu har jag inte testat ordentigt ännu men den verkar lovande. Få se vilken som får stanna.
(Förmodligen åker ElCapistanen för den har lite för måmga rattar..)

Köpte mig även en Lovepedal amp eleven för att jämföra med MPs Sweet Honey Overdrive. Men jag har samma dilemma där båda har sin plats på pedalbordet, trodde dom skulle vara mer lika men jag tycker det är rätt stora skillnader faktiskt. SHO är varm och mjuk, Amp Eleven mer transparent, mer sprill i diskanten..kallare?

Det skojigaste inköpet dock är en gammal Proco Rat med bright switch (köpt av en bojjare). Jävlar vad bra den låter i Fender stärkaren, Från Gilmour häng till Lizzy dist.. ibland så passar bara grejjer ihop och denna pedal är just en sådan...

Visst är det kul med pedaler, men nu tror jag jag pausar en tid igen...

Mvh
Jocke

31 May 2011, 22:16
Profile

Fulltone Fulldrive 2 Mosfet..

Bytte till mig den med en trevlig bojare.. Har inte hunnit testa den än dock, faktiskt aldrig testat den någonsin.

Men spelade trummor på en studentavslutning och då han gitarristen testa den lite på repet, lät grymt bra med hans tele.

Tror nästan jag funnit min huvud overdrive :)

01 Jun 2011, 21:18
Profile ICQ YIM WWW

Byggt mig en klon på BJFE Honey Bee, inte så dum men jag gissar att Björn Juhl trimmar sin krets i varje pedal så hans är säkert mer välljudande.

03 Jun 2011, 11:10
Profile

Hade höga förväntningar på den här...
Hämtade den på posten(ica) igår, och tog med den direkt till repet.
Än så länge är jag riktigt nöjd! [:D] ...känns mer som en extra kanal på förstärkaren än en pedal! Grymt bra och prisvärd pedal!

http://www.pigsinspace.se

07 Jun 2011, 09:28
Profile WWW
Reply to topic   [ 1537 posts ]  Go to page Previous  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 52  Next