|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 2 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
JoelAndersson1
|
 Munspelsmickar till salu
Hejsan!
Har en Astatic JT-30 med XLR kontakt och volymkontroll med ett CM (Controlled-Magnetic) element som enligt bluesmics skall vara från 40 talet. Lätt att byta till en vanlig Screw on connector. Låter väldigt bra. OBS! inget Mexico element! Kabel följer med. 1500:-
Sen har jag en Shure 535 med ett dynamiskt element. Det är samma mikrofon som Little Walter använde, i endel fall ska han tydligen också ha använt 2st 535 ihop tejpade med varandra... Låter väldigt bra med mycket botten. Tydligen så är det en lite mer ovanlig mick att få tag i, speciellt denna eftersom den har en HI/LO Switch. Funkar bra att cuppa också tycker jag. Original så sitter det en 3-polig Amphenolkontakt, men jag har haft en elektriker som har lött dit en teleplugg (så det är gjort på rätt sätt). Däremot så hittade jag ingen hylsa som jag kunde fästa den i så den sitter endast fasttejpad... Men funkar utmärkt! Jag kan få bytt till originalkontakten igen om så önskas. Eller om köpare vill få tag i en hylsa, ska nog inte vara några större problem tror jag. 2000:-
|
| 25 Jan 2010, 22:07 |
|
 |
|
JoelAndersson1
|
Förstod mig inte på hur man lägger in bilder här[?] Men om någon vill ha bilder så mailar jag dom eller om nogon hjälper mig hur man lägger upp dom här[:D]
|
| 25 Jan 2010, 22:10 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 2 posts ] |
|