View unanswered posts | View active topics It is currently 02 May 2026, 23:15

Reply to topic  [ 1 post ] 
Terratec Axon AX100 mkII med hex-mick-SÅLD 
Author Message

Post Terratec Axon AX100 mkII med hex-mick-SÅLD
Säljer den i mina öron bästa gitarr- MIDI-konverteraren som finns. Trackar betydligt bättre än andra, har riktigt bra inbyggda ljud- över 500 st- och en massa roliga funktioner som arpeggiator och sequencer. Du kan styra andra synthar med denna, något som inte går med t ex Rolands GR-serie.
Uppgraderad till senaste firmware och detta är alltså den senaste versionen med blue-chip. Har inte testat den första så fråga inte vad det gör för skillnad.
Jag har en holdpedal som medföljer, inte orginal men funkar lika bra. Med denna pedal kan man t ex byta mellan två ljud, lägga på ett lager, sustainpedal till pianoljud etc etc .En liten kort kabel mellan synthmicken och till ingången på gitarren följer också med. En kabel från utgången på Axon in till din stärkare och du kan mixa synthljudet med ditt vanliga gitarrljud- switch finns på micken.

En grymt användbar funktion är de s k splitzones och pickzones som du kan dela upp. Ha t ex en mutad trumpet när du spelar närmast stallet, ett elpiano på band 1-9, stråkar på låga E och A strängarna osv- mycket kreativt och inte så svårt. T o m jag fixar detta!

Många använder denna ihop med t ex Behringers FC1010 med bra resultat. Går också att styra med en vanlig POD XT LIve eller Boss GT-8/10- bara enheten har MIDI, så...

På YT så demar Burr Johnson i 10 avsnitt...
http://www.youtube.com/results?search_type=search_playlists&search_query=axon+ax+100&uni=1

Nypriset är 5395 kr för 19" burken, 1795 kr för Axons Hex-mick (samma som Rolands GK-2), en 13-pinskabel 5 meter 395 kr. Priser från JAMs hemsida.

Mitt pris: 5000 kr. Frakten bjuder jag på. Om du hämtar skickar jag med ett nytt 19" softcase, tror det är 4u högt.
Byten el delbyten går bra. Fresta mig, bara.

<font size="5">SÅLD</font id="size5">

mslcases@gmail.com
takestwokultur@tele2.se

15 May 2010, 09:08
Profile
Reply to topic   [ 1 post ]