View unanswered posts | View active topics It is currently 04 May 2026, 03:52

Reply to topic  [ 3 posts ] 
Fender Twin Reverb 
Author Message

Post Fender Twin Reverb
Hörde tidigare Jenny Boman (RIP) lira underbart på en Twin Reverb. Förstod inte hur kunde lira munspel med mjukt skönt bluesljud på en Twin Reverb. NU har jag själv provat en Twin Reverb med underbart ljud. SKILLNADEN mot innan var att det fanns en mastervolym på denna jag provade. Det gjorde det inte på den förra. I provet ingick självklart att prova hur starkt jag kunde lira innan rundgången kom. De andra i bandet gick ut ur rummet pga för hör volym, men någon rundgång fick jag inte fram. Tur att dom är så jävla tunga. Annars hade jag blivit sugen att köpa en! [:)]

Blow On!

http://www.myspace.com/henhousebluesband

19 Dec 2010, 13:14
Profile WWW

Åfaan, körde hon på en Twin också? Har gästlirat med henne då hon hade bandet "Little Jenny & The Blue Beans" där både gitarristen och basistet kom ifrån mitt band SouthSideBluesBand.Men har bara sett henne lira på sin Fender Super Reverb, eller på en gammal Fender Tweed 50-talare.Hon fick fett ljud ur sin Super Reverb, Janne Sjöström lirade under många år på en sådan också, innan han gick över till Bassman rei.

19 Dec 2010, 15:15
Profile ICQ YIM WWW

Hon sa att hennes "huvudstärkare" var en Superreverb, men att den hade pajat. Så hon hade lånat en Twin Reverb. Skulle tro att det mesta hade låtit bra med henne bakom micken.

Blow On!

http://www.myspace.com/henhousebluesband

20 Dec 2010, 11:00
Profile WWW
Reply to topic   [ 3 posts ]