Munspelskonvent Intresseanmälan/Betalning Uppdatering
Munspelskonventet blir av 3-5 Februari, lokaler är bokade samt vandrarhem, det är få platser kvar nu så se till att göra eran betalning så att ni säkrar eran plats. 1500:- totalt och då ingår konvent, mat, dusch och sovplats! En väldigt överkomlig summa tycker jag.
Schemat för konventet ser ut följande:Fredag: Vi samlas på eftermiddagen/kvällen, munspelarna dyker upp en efter en och vi äter någon form av enklare gemensam middag. Sedan så ska vi delas in i 2 grupper inför lektionerna på Lördag, den ena gruppen är en lite mer avancerad och den andra gruppen är en lite enklare.
Anledningen till att vi gör detta är för att ni ska få ut så mycket som möjligt av lektionerna och tiden. Efter det så finns den en "öppen scen" där man kan gå upp och spela och visa lite grejer om man vill, annars jammar vi och snackar och har oss.
Lördag: Vi börjar dagen med en gemensam frukost. Lektionerna startar kl 09:00 och pågår i 4 timmar fram till kl 13:00 då äter vi gemensam lunch. Kl 14:00 så fortsätter lektionerna och pågår i 4 timmar till fram till kl 18:00 och då är det en gemensam middag som vi slukar i oss emellan munspels tonerna
Den ena gruppen kommer att starta hos Dick Sjöberg som kommer att hålla i munspels underhåll, moddning, stämmning, tontekniker, bänd tekniker samt overblows.
Den andra gruppen är då samtidigt hos Mikael Bäckman som kommer att lära ut olika positioner, lite licks, hur man kan tänka i 12or, helt enkelt lite mer spelande hos honom.
Sen då när första passet är avklarat så kommer grupperna att skiftas om så att den gruppen som var hos Dick går till Micke och tvärtom.
Efter middagen så kommer Ove Sandberg och Arnenym att demonstrera lite olika mickar, stärkare, pedaler från lone wolf etc. Efter det så finns det tillgång att provspela olika mickar, stärkare, pedaler med mera. kanske även köpa!?
Efter det så är det öppen scen igen, vem som helst är välkommen att framföra vad som helst på det underbara instrumentet!
Söndag: Så äter vi gemensam frukost och efter det så är det lite munspels loppis, sälja, köpa, byta etc. så ta med er saker ni vill bli av med eller till och med saker som ni inte visste att ni ville bli av med!

efter det så börjar alla att fara hemåt och vila upp sig inför en kommande arbetsvecka!
Nu kanske ni då undrar vem
Dick Sjöberg och
Mikael Bäckman är!?
Dick Sjöberg känner nog dom flesta här på bojen till, men för er som inte känner han så följer en liten förklaring.
Dick är klassad enligt många som en av dom bättre custom munspels byggarna. Här har ni en länk till hans hemsida:
http://masterharp.com/Han är även en av dom bästa lärarna som jag någonsin har träffat, grymt duktig på att förklara och beskriva så att man förstår.
Han har en grym koll på tontekniker, bändningstekniker samt overblows.
Här finns en länk där man kan höra honom spela:
http://www.queenjosephine.nu/musik.phpMikael Bäckman är Sveriges första utbildade munspelslärare, som är bosatt här uppe i Piteå där jag också bor. Han var och är min lärare, en av dom bättre munspelarna som finns där ute! Han är också en av dom bästa lärarna som finns, lugn och väldigt kunnig person!
Här finns ett klipp där han spelar med Mikael Fall som blev Sveriges 3e utbildade munspelslärare, Fall har då alltså varit Bäckmans elev:
http://www.youtube.com/watch?v=6frOwbTRKxoBäckman är han i röd skjorta.
Jag tror att det här konventet kommer att bli riktigt grymt och vi kommer att kunna knyta många nya kontakter och bli mer inspirerade till att spela!
Jag pratade precis med Åke, och vi har kommit fram till att hela konventet med lektioner, sängplatser, mat, duschar. Ja ALLT! kommer att kosta 1500:- per person och det gäller då för hela helgen.
Det börjar bli lite tight om tid nu, inte länge till Februari därför måste vi få in era betalningar! Betalning sker till Åke och det är förskottsbetalning som gäller där hela summan på 1500kr betalas direkt.
Ångrar ni er fastän ni har betalat så får ni inte pengarna tillbaka, enda gången ni får tillbaka dom är om det hela skulle bli inställt på grund av någon anledning som jag inte kan hitta i hela universum!
Intresseanmälan samt betalnings uppgifter får ni från Åke, skicka ett mail till honom på: bluesmanboy

hotmail.com
Där skriver ni Namn, telefonnummer, alias på ljudbojen om ni har något.
Priset 1500:- MvH / Joel Andersson
http://www.youtube.com/joelandersson1