Hej alla Ljudbojare!
Har hängt här ganska länge men tror aldrig att jag postat något, inleder med en fråga!
Jag fick för ca ett år sedan min svärfars gamla förstärkare, en Selmer Treble&Bass Mk2.
Han är en superduktig bassist som på 70 talet använde förstärkaren till sin elbas. Han gick senare över till att bara spela kontrabas och förstärkaren har de senaste 30 åren bara stått i replokal och blivit ytterst lite använd, snäll som han är så fick jag ta över den.
Varken jag eller min svärfar vet speciellt mycket om förstärkaren förutom att den bör vara från början av 70talet eller slutet av 60talet, har kollat runt lite på internet men inte helt kunnat datera den.
Jag vet att fronttyget har blivit bytt och jag antar att även pottarna blivit bytta, eftersom jag inte hittat några bilder med så färgglada pottar. Kanske även att han har hållt på och meckat lite med strömmen, är inte superhaj på gamla förstärkare... Serienumret är 30330
Är nyfiken på att veta mycket om den här förstärkaren. När är den tillverkad? Hur mycket, om något, är den värda? Hur den låter (har fortfarande inte haft möjlighet att testa den mer än 1 minut för att kolla att den fungerar)? Är de ansedda att vara bra förstärkare? Förslag på en bra högtalarlåda att kombinera med?
Kommer inte att sälja den då det var en present och att ifall den låter bra planerar att använda den!
Är tacksam för all hjälp och svar!! (Lägger upp lite bilder som jag tagit på den)