View unanswered posts | View active topics It is currently 03 May 2026, 10:10

Reply to topic  [ 5 posts ] 
Pedalbord anyone? 
Author Message

Hej

Efter massa meckande så är här mitt pedalbord - åsikter? Finns det fler som har bilder och tankar runt detta?

Jag har en signalsplitter efter min Harptone, så jag kan köra Harpattack ut till PA:t om jag vill, och utan harpattack till min stärkare....

Attachments:
IMG_4716.JPG
IMG_4716.JPG [ 220.11 KiB | Viewed 2341 times ]

26 Apr 2012, 16:33
Profile ICQ YIM WWW

Post Re: Pedalbord anyone?
Att du orkar släpa på allt det där! Cry Babyn är väl den pedalen som jag är mest förvånad att finna på ditt pedalbord. Själv har jag några LW pedaler men använder dem ytterst sparsamt. Efter Mark B modden på min Bassman har det verkligen inte varit något sneglande efter annat i prylväg. Känns som att det är lite tomt i sig men om man tycker att man hittat "sitt" sound så får man väl vara nöjd. Fast gräset är väl alltid lite grönare på andra sidan, kanske skulle kolla in en Wezo eller jag kanske skulle köpa HarpCommander IV, nya superkablar måste jag ha, eller.... :wink: :wink:

27 Apr 2012, 14:30
Profile

Hörrö du Johan nu får du inte va så där gubba både du och jag har vart i exprementstadiet med ett gäng pedalers :P
Förr eller senare så kommer alla till insikt om just plug and play, men vägen dit är olika för alla. Huvudsaken är att man har kul och lär sig något på vägen :wink: M

27 Apr 2012, 22:14
Profile ICQ YIM WWW

Post Re: Pedalbord anyone?
Nu tycker jag att det är lite ûbermenschen fasoner på gång. Vi har alla olika smak och vem ska avgöra vad som är rätt och vad som är fel.
Eller ska vi alla vara nån sorts munspelets Amish-sekt som bara godkänner det husguden Walters gjorde och alla försöker efterapa han?

Snoutorgan.. Jag tycker att det är kul att nån provar lite nya idéer. Men jag har fått lite brumproblem när jag haft HT+ och attacken i serie. Även när splittat signalen har jag haft brumproblem.
Jag har kanske dåliga sladdar eller nåt? Har du märkt av nåt sånt?

27 Apr 2012, 23:46
Profile WWW

Så trevligt med så många kommentarer :)

Nä, nån plug-n-play kille lära jag nog aldrig bli - Har länge varit sugen på att köra munspel genom en crybaby - men rätt Q-setting så låter det rätt ok tror jag. blir lite annorlunda i allafall.

Arnes stärkare är grymma, när jag blir stor kanske det får bli ett av dessa monster :)

@Arne - njae, det har än så länge inte varit nått problem med brum, men vi får se. Anledningen till splittern är förstås den fenomenala rundgång jag får om jag använder HarpA innan gitarrförstärkaren. HarpA rätt in i PA:t låter ju kanon (som du visade i enköping) och det är lätt att justera munspelsljudet ut på det sättet.

Men - alla sätt är bra antar jag :) Har i alla fall för tillfället slutet leta sound och börjat leta riff istället :) Som t.ex 2:01 minuter in i mustang sally låten som postades här för ett tag sen - http://www.youtube.com/watch?v=y1RlNh5PKSg - riktigt trevligt! Sen blir det då att öva på hur fasen man ska spela snyggt med en Crybaby. för väl lägga ut ett ljudklipp när jag slutar skämmas.

Arne förresten, Randy fixar min trasiga HarpOctave , tack för tipset :)

//Krister

28 Apr 2012, 20:09
Profile ICQ YIM WWW
Reply to topic   [ 5 posts ]