View unanswered posts | View active topics It is currently 30 Apr 2026, 18:36

Reply to topic  [ 1537 posts ]  Go to page Previous  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 52  Next
Senaste pedalköpet? 
Author Message

Post Re: Senaste pedalköpet?
Det spontanköptes en ProCo RAT 2 idag, förbannat bra pryl!

Jag insåg just att den är precis vad jag letat efter. Kommer att få stanna läääänge :)

10 Jun 2012, 02:38
Profile

dejv wrote:
Det spontanköptes en ProCo RAT 2 idag, förbannat bra pryl!

Jag insåg just att den är precis vad jag letat efter. Kommer att få stanna läääänge :)

Bra pedal! Har haft min i 15år snart, den används sällan men när jag tar fram och provar den så inser man att sälja är inte aktuellt.

10 Jun 2012, 09:24
Profile

Jaginser att jag har ett stort hål i mitt pedaltestande...har aldrig ägt en Rat, bara testat mjukvarukloner och de har jag ju gillat...

Mitt senaste tillskott är en kompressor från Moen köpt av fretdance här på bojen. Jäkligt bra kompressor som funkar kanon till dist också. Sneglar på Moens univibe nu, billig pedal som verkar göra det jag vill av en vibe, håller kvar grundljudet och sen Jimis nuna på toppen av det...

Matte

10 Jun 2012, 11:08
Profile

väntar hem en Morley Tremonti Wah! :)

10 Jun 2012, 11:21
Profile

Står en Diamond Halo Chorus på mitt skrivbord och väntar på att få åka hem...

EDIT: och herrejösses vilken höjdarpedal. Mix-funktionen är kanon för subtilare effekt och phase-delen tjockar till det hela mycket fint.

12 Jun 2012, 11:21
Profile

Bytt mig till två riktigt trevliga pedaler;

EHX Ravish Sitar, den kan låta sitar och mycket mycket mer. Ganska övertygande men kräver att man spelar på ett sätt som en raga-ist skulle göra, på en höft. Extremt rolig leksak att få till skumma ljud, jag gillar sånt….

Blackout Effectors Musket, kraftigt moddad rysk Big Muff som låter guld. Absolut bästa Muffen jag testat, kan även ge mycket bra overdrive-ton. Rekommenderas!

14 Jun 2012, 13:12
Profile

Blev en Kingsley Jester som damp ner i lådan förra veckan. Hade hört en hel del gott om den på the gear page och så dök det upp en på vend till ett helt ok pris så jag slog till trots att jag bestämt mig för att hålla igen ett tag:)
Ska villigt erkänna att jag hade ganska höga förväntningar på den. Har gått igenom säkert ett 50-60 tal odpedaler sista 4-5 åren så man börjar veta vad det är man letar efter. Lovepedal AMP 11 är den som har härbärgerat längst på pedalbordet då den suttit som en smäck mellan min 52 RI "thin skin" tele med nocastermickar och min Princeton reverbklon.
Jestern är ju rörbestyckad och kräver AC in vilket innebar att jag fick sälja min Burkey SIX strömenhet och köpa en Burkey Flatliner istället. Men nu är Jestern riggad.
Och faktum är att den lever upp till alla förväntningar jag hade och lite till. Den är faktiskt den pedal som känts minst "pedalig" av alla od jag haft. Den är relativt ofärgad, har en effektiv och väl voicad eqdel samt tre olika lägen både på oddelen och boostdelen.
Ett stort plus är att boosten kan köras separat och ligger efter od (Sug på den Fulltone).
Hursomhelst så tar den förstärkarens grundljud och jobbar utifrån. Adderar fetma, har en otrolig strängseparation och grym dynamik. Kan styra allt med anslag eller volymen på gitarren.
Behöver jag säga att jag är otroligt nöjd:) Och nu ligger i princip alla min od ute till försäljning. Dels för att Jestern tar upp mycket space men dels för att jag inte behöver dem längre. Nu har jag äntligen funnit mitt sound. Kommer dock behålla AMP11 som backup.

14 Jun 2012, 19:52
Profile

En T-Rex Mudhoney i bra skick i söndags.

15 Jun 2012, 02:29
Profile ICQ WWW

va i behov utav en Ts-klon (billig) och det blev en BIYANG BabyBoom Mad Driver :)

21 Jun 2012, 18:35
Profile

Gjorde en rejäl ommöblering av pedalbordet och då blev det en Lehle Sunday Driver som buffer, en Fulltone 69 mkII och en OCD (fast den har inte dykt upp ännu) och till sist en Ernie Ball VB jr 25K volympedal.

26 Jun 2012, 14:13
Profile

En mjuk o skön Boss DD-2:a!

http://www.myspace.com/henhousebluesband

26 Jun 2012, 15:02
Profile WWW

En Moen Compressor är på väg från Fretdance...

26 Jun 2012, 15:34
Profile WWW

kjelle wrote:

Jag är toknöjd med min som nu har fått flytta till platsen efter min TS. Ger ett skönt klipp i soundet med telen, lite åt Vince Gill-hållet.
Telens stallmick tycker jag mår bra av lite kompression, kapar de värsta spikarna. Min stallmick har ett grymt bett så jag håller kompressionen låg, ca kl 9, räcker väl för kontry honky tonk!

Prisvärd är ett understatement! Jag sålde min Ego Comp och ångrar mig inte ett ögonblick! Sug på den Freppezon! :wink:

Matte

27 Jun 2012, 00:25
Profile

clapton71 wrote:
kjelle wrote:

Jag är toknöjd med min som nu har fått flytta till platsen efter min TS. Ger ett skönt klipp i soundet med telen, lite åt Vince Gill-hållet.
Telens stallmick tycker jag mår bra av lite kompression, kapar de värsta spikarna. Min stallmick har ett grymt bett så jag håller kompressionen låg, ca kl 9, räcker väl för kontry honky tonk!

Prisvärd är ett understatement! Jag sålde min Ego Comp och ångrar mig inte ett ögonblick! Sug på den Freppezon! :wink:

Matte

Efter TS (som i Tubescreamer, antar jag)? Har du någon annan OD före? Jag tänker från gitarr - effekter - stärk.

27 Jun 2012, 00:39
Profile WWW

Japp, en klon av en Tube Screamer vid namn Blodpudding! Nej, har bara den som od, använder skitkanalen på min Koch ställd med låg gain. Den kanalen och den rena ger mig tillräckligt många kombinationer ihop med kompressorn och od:n. Jag har insett att jag inte ska ha för mycket vid fötterna, bättre att använda gitarrens volym i så fall...men en oktavfuzz är jag grymt sugen på bara för att!

Matte

27 Jun 2012, 01:17
Profile

clapton71 wrote:
Japp, en klon av en Tube Screamer vid namn Blodpudding! Nej, har bara den som od, använder skitkanalen på min Koch ställd med låg gain. Den kanalen och den rena ger mig tillräckligt många kombinationer ihop med kompressorn och od:n. Jag har insett att jag inte ska ha för mycket vid fötterna, bättre att använda gitarrens volym i så fall...men en oktavfuzz är jag grymt sugen på bara för att!

Matte

Klart du är, nu ska vi börja handla igen ;-)

27 Jun 2012, 07:07
Profile

måste bara adda att: Morley Tremonti Wah fungerar grymt bra ! tycker den är bra mycket bättre än bad horsie 1 !
samt Biyong baby boom mad driver var ett bra köp!! skön ts klon! rekomenderas !! ett strå vassare än HB Vintage OD :-)

28 Jun 2012, 18:11
Profile
clapton71 wrote:
kjelle wrote:

Matte

Verkar vara en skysst pedal, har inte testat den!

=)

28 Jun 2012, 18:14

Fick hem en AMT WH-1 "Japanese Girl" idag efter ha läst lovord om den från bland annat Burgerman.
Och ja, den är riktigt bra den här. Och liten är den också, som en Boss-pedal.
99€ hos Thomann, som hittat!

http://www.youtube.com/watch?v=n3P3vtmJ99c

29 Jun 2012, 18:06
Profile

En boost n buff, zakk wylde wah och en spark boost. Den sistnämda är sjuk i huvudet! Helt otrolig på alla sätt och vis.

30 Jun 2012, 16:09
Profile WWW

köpte en Boss PW-2 Power Driver för ett tag sen.
gillar den helt klart.
har spelat den med en nerstämd SG (stämd i C).

den har ett rätt vasst ljud men jag gillar det.
låter litegrann åt rectifier-disthållet (tror jag iaf)

The Edge i U2 har eller hade tydligen en i sin live-rigg ett tag.

12 Jul 2012, 08:43
Profile ICQ WWW

Kunde inte hålla mig längre...köpte Minibone fuzzen av Hyper Pak efter att återigen lyssnat på steven och AMI:s fantastiska spel. Grymt inspirerande och låter inte jag lika bra så ska jag kräva pengarna tillbaka :D

Matte

15 Jul 2012, 21:42
Profile

Köpte en Strymon El Capistan och Suhr Shiba Drive förra veckan. Är rätt så nöjd med vad jag har nu så det kommer dröja innan jag köper fler pedaler. I alla fall tycker jag så idag.

16 Jul 2012, 07:47
Profile

Velat ha en Strymon TimeLine sen de släpptes förra året så det blev en sån för en dryg vecka sedan. Inte riktigt hunnit mecka så mycket med den än, men det verkar lovande! :)

Monk; hur gillar du Shiban?
Hur låter den? TS, rivig, smooth?

Låter det bra så är det antagligen bra...

16 Jul 2012, 08:08
Profile

Den har inte kommit fram ännu. Tror den blir bra som ett komplement till King of tone som sitter på bordet nu. Använder förstärkardist så jag behöver ingen Riot. Ville ha något mer middigt och ts liknande.

16 Jul 2012, 08:19
Profile

Fick hem en fuzz idag, PTD Minibone v1...väldigt rolig pedal på min ära! Det känns att jag måste ge den en del speltid för att hitta rätt ljud för mig för det händer verkligen massor när man fipplar med kontrollerna. Oktavläget är hur kul som helst- ger man mycket gain så får man en subton med en kvart på E och A strängarna! Skithäftigt men kanske inte så värst användbart, i alla fall inte för mig...men pedalens stora och då menar jag STOORA fördel är hur den renar upp med volymkontrollen! Man går ledigt mellan rent-crunch-od och fuzz bara med volymratten! Och det utan att tonen blir sådär sunkig och diffus. Helt makalöst! Sen gillar jag trombonsoundet, den trackar väldigt bra men man måste vara noga med anslaget.

Vad är skillnaden i v2? AMI eller Steven kanske vet om ni ser detta

Matte

18 Jul 2012, 00:15
Profile

purrchi wrote:
En boost n buff, zakk wylde wah och en spark boost. Den sistnämda är sjuk i huvudet! Helt otrolig på alla sätt och vis.

Kan du utveckla detta? På vilket sätt är den grym? Jag är också sugen på den men har inte hört så mycket om den. TC´s demo av den var inte så värst rolig tycker jag.

18 Jul 2012, 17:19
Profile

Analog Man NKT 275 High Gain White Dot
MXR Custom Shop Phase 45
Dumkudo

Image
Image
Image
Image
Image
Image

18 Jul 2012, 21:30
Profile

Bokstavligen på väg hem med en ny "pedal", med tre gain modes, 220V power, fläkt ... Och 4st EL34! 8)
Blev en Mesa RA100, en riktigt schysst "distpedal"! Hamburgerpaus på E4 just nu.

21 Jul 2012, 18:31
Profile WWW

Köpte en Boss PS-5 som kom i Posten idag.
har inte testat den än men har haft den pedalen ett tag förut för några år sen
och den är kul och hyfsat användbar.
kostade 600 spänn+ 20 i frakt på Blocket.

kan helt klart rekommendera den pedalen.

går att hitta på Blocket för mellan 500-800 spänn.

23 Jul 2012, 20:43
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 1537 posts ]  Go to page Previous  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 52  Next