Har någon testat hughes & kettner pedalen. Verkar vara som gjord för munspel. En rörpreamp och inbyggd leslie simulator.. Lite dyr för att köpa som ett test bara.
Re: Leslie sound
En sådan har jag provkört för hundra år sedan. Om jag minns rätt så tyckte jag att den var rätt kul, finns en del användbara ljud. Den bidrog till feedback och den är dyr så det blev ingen fortsättning för min del. Om jag kommer att köpa mig en leslieeffekt så lutar det åt Strymon Lex då den har den eftertrakade bromsa/starta möjligheten. En i mitt tycke viktig tillgång i lesliets sound.
_________________ C J Hörnfeldt
09 Oct 2012, 10:08
matscool
Körde på en Dynacord CLS222 bästa analoga Leslie simulatorn enligt expertisen, lät bara konstigt till munspel, coolt till gitarr grymt med orgel. Tremolo kan ju däremot vara användbart i bland
_________________ Mcool
09 Oct 2012, 22:41
ingvar
Där ser man. Hade varit en smidig sak med preamp och "effekt" i samma burk. George Smith tutade ju genom en leslie så jag antog att det skulle passa. Men jag litar på dig Mats. Snubblar jag över en leslie eller en pedal skall jag banne mig prova ändå!
Users browsing this forum: No registered users and 4 guests
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum