View unanswered posts | View active topics It is currently 03 May 2026, 10:14

Reply to topic  [ 6 posts ] 
masterharps verksamhet såld till Sverige och USA 
Author Message

Post masterharps verksamhet såld till Sverige och USA
Pga sjukdom och uppnådd pensionsålder var det till slut tvunget för mig att avveckla min verksamhet. Till min stora glädje fanns det två personer som köpte det. Joel Andersson i Piteå köpte rättgheterna till Sjoeberg Custom Combs samt övriga maskiner och verktyg. Joel kommer inom kort att erbjuda Sjoeberg Custom Combs för såväl Marine Band som Golden Melody. Kontakta Joel Andersson om ni är intresserade av Sjoeberg Custom Combs på mail adress joelandersson_91@hotmail.com så berättar han hur och när han är klar att leverera. Joel tillverkar kammarna från mina cnc filer och i övrigt på samma sätt som jag gjort. Joel är en otroligt skicklig customizer, kunskaper han sedan flera år tillbaka skaffat sig från undertecknad under ett flertal år, Rick Epping och Joe Filisko. Joel är verkstadsutbildad i gymnasiet och har i hela sin person en otrolig "feeling" för customizering.

HarpTuner konceptet köptes av John Ingham, Berkeley, CA USA. John har ett långt och gediget förflutet i cnc fräsning. John har köpt rättigheterna för Harp Tuner, cad filer, etc etc. John är i full gång med förberedelser för att producera den första USA tillverkade HT inom två månader från dagens datum. John är en mycket trevlig och mycket vältalig person i 50 års åldern och är MYCKET entusiastisk inför det här. Priset kommer att vara detsamma som nu dvs USD 395 + frakt. Det blir inte dyrare att skeppa dem från US, snarare tvärtom. John Ingham har även övertagit masterharp.com och kommer inom kort att presentera sig och sina produkter där. Jag kommer att finnas med i bakgrunden och supporta honom med "know how", ideer etc. Kontakta John på john@masterharp.com eller harpjunky@jeingham.com.

Jag har fått ett erbjudande av Hohner att bli "affiliated customiser", vilket var mycket hedrande. Dock har jag bestämt mig för att ägna mig åt annat, vad vet jag inte ännu riktigt!

En riktigt skön sommar önskar jag er

Dick

http://www.masterharp.com/
http://www.facebook.com/pages/MasterHarp-Sweden/345435568840735

03 Jun 2013, 11:29
Profile WWW

Post Re: masterharps verksamhet såld till Sverige och USA
Tack för dina stora bidrag till en bättre munspelsvärld och ha det riktigt bra i framtiden.
Jag ska vårda mina original-Dick kammar och HT ömt och värdigt.

Arne

03 Jun 2013, 12:19
Profile WWW

Kan bara instämma med Arne, stort tack! Jag kommer dock säkert även fortsättningsvis att slå dig en signal då jag funderar på saker och ting vad gäller munspelscustom och även annat. Lev väl och njut av pensionen! Du kommer säkert på vad du vill göra framöver.

03 Jun 2013, 13:32
Profile

Tack för de fina orden, det känns bra! Så klart delar jag alltid med mig av de kunskaper jag har, det är bara att maila eller ringa mig! Det ser jag fram emot! Tänkte att jag skulle ägna mig åt att lära mig spekulera på börsen och placera de 500 kronorna jag har över från masterharp....

http://www.masterharp.com/
http://www.facebook.com/pages/MasterHarp-Sweden/345435568840735

03 Jun 2013, 14:20
Profile WWW

Även undertecknad ber att få instämma i tacktalen. Vi är väldigt priviligierade som fått ta del av
Dina kunskaper Dick. Eget experimenterande kan aldrig ersättas , men att det finns någon som sätter en på rätt spår och tänder lyktor efter vägen det är en humanitär gärning av rejäla proportioner. Jag tror inte heller att du kommer att ha några problem att hitta på nåt. Är man född nyfiken så ramlar ideerna över en ;) Men lite mindre oönskad stress brukar inte vara fel.
Glad och välförtjänt sommar min vän.

//Kjell Ramstedt

03 Jun 2013, 15:19
Profile

Det kan inte nog sägas!
Tack för allt det du gett oss och för att du delar dina kunskaper så frikostigt.
Och inte minst för att du gett oss som älskar att meka med munspel inovativa verktyg att jobba med :D

Trevlig sommar!
Och lycka till med vad du tar dig för!

//Markus Korhonen
Kolmården
8)

03 Jun 2013, 15:53
Profile
Reply to topic   [ 6 posts ]