masterharps verksamhet såld till Sverige och USA
Pga sjukdom och uppnådd pensionsålder var det till slut tvunget för mig att avveckla min verksamhet. Till min stora glädje fanns det två personer som köpte det. Joel Andersson i Piteå köpte rättgheterna till Sjoeberg Custom Combs samt övriga maskiner och verktyg. Joel kommer inom kort att erbjuda Sjoeberg Custom Combs för såväl Marine Band som Golden Melody. Kontakta Joel Andersson om ni är intresserade av Sjoeberg Custom Combs på mail adress
joelandersson_91@hotmail.com så berättar han hur och när han är klar att leverera. Joel tillverkar kammarna från mina cnc filer och i övrigt på samma sätt som jag gjort. Joel är en otroligt skicklig customizer, kunskaper han sedan flera år tillbaka skaffat sig från undertecknad under ett flertal år, Rick Epping och Joe Filisko. Joel är verkstadsutbildad i gymnasiet och har i hela sin person en otrolig "feeling" för customizering.
HarpTuner konceptet köptes av John Ingham, Berkeley, CA USA. John har ett långt och gediget förflutet i cnc fräsning. John har köpt rättigheterna för Harp Tuner, cad filer, etc etc. John är i full gång med förberedelser för att producera den första USA tillverkade HT inom två månader från dagens datum. John är en mycket trevlig och mycket vältalig person i 50 års åldern och är MYCKET entusiastisk inför det här. Priset kommer att vara detsamma som nu dvs USD 395 + frakt. Det blir inte dyrare att skeppa dem från US, snarare tvärtom. John Ingham har även övertagit masterharp.com och kommer inom kort att presentera sig och sina produkter där. Jag kommer att finnas med i bakgrunden och supporta honom med "know how", ideer etc. Kontakta John på
john@masterharp.com eller
harpjunky@jeingham.com.
Jag har fått ett erbjudande av Hohner att bli "affiliated customiser", vilket var mycket hedrande. Dock har jag bestämt mig för att ägna mig åt annat, vad vet jag inte ännu riktigt!
En riktigt skön sommar önskar jag er
Dick