View unanswered posts | View active topics It is currently 03 May 2026, 16:10

Reply to topic  [ 5 posts ] 
Ben Bouman? 
Author Message

Är det någon här som gjort affärer med Ben Bouman? Bor och verkar någonstans i Nederländerna och hanterar företrädesvis munspel fr Seydel.
Han skriver till mig och erbjuder sina tjänster och det ser väldigt intressant ut: garanti på Seydelspel, dvs han byter tungor gratis om man blåser ut dem. Låter nästan misstänkt bra -- särskilt för den som jag som avverkar munspel i högt tempo.

Några intryck av Ben? Är han en fullboldspsykopat, professionell lurendrejare eller ngt annat spännande som gör att man inte vill vända sig till honom i ekonomiska ärenden?
Eller är han bara hyvens?

undrar,
Martin

15 Aug 2013, 21:42
Profile ICQ YIM WWW

Hej,Martin!
Jag blir något konfunderad över din misstänksamhet med avseende på Ben Bouman?
Skriver han till dig bara sådär, och erbjuder sina tjänster?
Har du kollat in Bens hemsida? www.customharmonicashop.nl Hur som, du behöver överhuvet taget inte oroa dig det minsta. Jag känner Ben personligen, och han är en otroligt seriös man. Mycket duktig på att modda munspel. Jag har gjort affärer med honom, och är mycket nöjd med hans service och produkter, inga som helst problem.
Ha de 8)
Stefan.

15 Aug 2013, 22:24
Profile ICQ YIM WWW

Tack Stefan.
Min misstänksamhet var bara högst allmän kan man väl säga; det lät på gränsen till "för bra". Inget alls mot Ben B personligen.

Nej då, han skriver inte oförhappande till mig: jag ställde en fråga på Harp-l om hur folk tycker att Seydels påstående att det är fem ggr mer speltid att få ut av ett Session Steel än jämförbara instrument håller så här några år efter att man introducerade dem. Bl a Ben svarade mig med sitt erbjudande. (Jo då, har kollat hans hemsida.)

Låter definitvt som att jag kommer att köpa ett par munspel från honom.

hälsar,
Martin

16 Aug 2013, 01:53
Profile ICQ YIM WWW

Hej, Martin!
Ok!
Jag har själv köpt Session Steel av Ben och de fungerar mycket bra. Jag har införskaffat ett par munspel från Ben som är bestyckade med en något tunnare kropp och andra kåpor (Beta Harp), riktigt goa att spela på, mycket bra respons, Rekomenderas. Hälsa från mig om du kontaktar honom.
Stefan Seger. 8)

16 Aug 2013, 15:51
Profile ICQ YIM WWW

Stefan,

Tyvärr måste jag lägga mig i hans mest tillgängliga prissegment (jag har gått i personlig jävla konkurs, el ngt ditåt, urk!) så det är nog "basic" som blir mitt förstahandsval, när jag väl kommer till skott. (Spelar just nu på allt som det går att blåsa igenom, och det S20 MS jag hade i dag på en soundcheck, det blåser man just "igenom" -- maken till otätt instrument! Man häpnar att ett företag som Hohner kunnat lämna ifrån sig sådan skit.)

Ska hälsa att du rekommenderat honom, och jag har även fått respons från några andra som går i god för att det är en hedersman (även om jag alltså inte hade anledning att tvivla på det), och man ska väl skynda sig innan euron sticker iväg uppåt igen.

/Martin

16 Aug 2013, 18:34
Profile ICQ YIM WWW
Reply to topic   [ 5 posts ]