|
| Author |
Message |
|
holmis63
|
 Re: varför du så otrevlig?
T-Toby wrote: Gör det då! Läs din egen tråd och bemöt dom kommentarer du fått. Och angående att du ska skärpa dig: Ja det tycker jag verkligen, du får otrevliga kommentarer p.g.a att du är en mytoman, besserwisser och en klassensordningsmansmänniska. Således dåledes: Du är en tung belastning för detta forum. "Skärp dig för en gångs skull ditt lilla gungfly" är ett väldigt milt ordval! Det måste tillochmed du begripa. Hm, man ska ju inte mata trollen, men det där är ju inte bara en riktigt otrevlig kommentar! Det skulle väl t.o.m kunna lagföras som förtal att påstå att någon är mytoman. Kan vi inte hålla oss ifrån såna, milt ytryckt, onödigheter? Josh är väl som jag förstått det en av moderatorerna här på bojen och fungerar som sådan som lite av en ordningsman, med den äran måste jag säga, att han kände sig åldersdiskriminerad är väl nåt man ska lyssna på och lära av istället för att förstärka motsättningarna?
|
| 08 Sep 2013, 10:36 |
|
 |
|
VIP
Joined: 09 Dec 2007, 22:52 Posts: 3454 Location: Sthlms Län
|
Orkar inte läsa allt ifrån början! men Josh är allt annat en än belastning  för min del tycker jag att det är lättare att lägga en positiv komentar en än negativ! ibland om jag inte gillar någons nyköpta gitarr/stärk/pedal/hund/båt /bil osv så skriver jag ingenting! för jag brukar tänka att huvudsaken att du som köpt den är nöjd! men en del har en j-v förmåga att klanka ner så fort det bara går! TRISST!! det verkar som en del personer livnär sig på negativism !! så !!! 
_________________ -----VIP----- sajejo(snabel-a) hotmail.com
|
| 08 Sep 2013, 10:44 |
|
 |
|
Abe Normal
|
holmis63 wrote:
Hm, man ska ju inte mata trollen, men det där är ju inte bara en riktigt otrevlig kommentar! Det skulle väl t.o.m kunna lagföras som förtal att påstå att någon är mytoman.
Kan vi inte hålla oss ifrån såna, milt ytryckt, onödigheter?
Josh är väl som jag förstått det en av moderatorerna här på bojen och fungerar som sådan som lite av en ordningsman, med den äran måste jag säga, att han kände sig åldersdiskriminerad är väl nåt man ska lyssna på och lära av istället för att förstärka motsättningarna? Det här blir en j***va rundgång och det visar återigen poängen med att ta 'smällen' när den kommer istället för att älta i efterhand. Men om vi skall peta med ord så använder du själv nedsättande begrepp som tex 'gibsonmaffian', vilket jag verkligen inte är MEN har fått det epitetet tilldelat av dig, så kasta inte sten... /Ulf
|
| 08 Sep 2013, 10:47 |
|
 |
|
holmis63
|
Abe Normal wrote: holmis63 wrote:
Hm, man ska ju inte mata trollen, men det där är ju inte bara en riktigt otrevlig kommentar! Det skulle väl t.o.m kunna lagföras som förtal att påstå att någon är mytoman.
Kan vi inte hålla oss ifrån såna, milt ytryckt, onödigheter?
Josh är väl som jag förstått det en av moderatorerna här på bojen och fungerar som sådan som lite av en ordningsman, med den äran måste jag säga, att han kände sig åldersdiskriminerad är väl nåt man ska lyssna på och lära av istället för att förstärka motsättningarna? Det här blir en j***va rundgång och det visar återigen poängen med att ta 'smällen' när den kommer istället för att älta i efterhand. Men om vi skall peta med ord så använder du själv nedsättande begrepp som tex 'gibsonmaffian', vilket jag verkligen inte är MEN har fått det epitetet tilldelat av dig, så kasta inte sten... /Ulf Jag har inte påstått att jag är oskyldig, jag har skrivit flera gånger att jag själv dras med och blir otrevlig, det hindrar ju inte att jag kan sträva efter att förbättra mig.
|
| 08 Sep 2013, 10:54 |
|
 |
|
Abe Normal
|
holmis63 wrote: Jag har inte påstått att jag är oskyldig, jag har skrivit flera gånger att jag själv dras med och blir otrevlig, det hindrar ju inte att jag kan sträva efter att förbättra mig. Den känslan får man verkligen INTE när du skriver, men det visar också på hur svårt det är med nyanser när det skrivs på ett forum. Det finns heller ingen anledning om träta, men jag kunde inte låta bli, liksom öppet mål. Peace.. /Ulf
|
| 08 Sep 2013, 11:02 |
|
 |
|
holmis63
|
Abe Normal wrote: holmis63 wrote: Jag har inte påstått att jag är oskyldig, jag har skrivit flera gånger att jag själv dras med och blir otrevlig, det hindrar ju inte att jag kan sträva efter att förbättra mig. Den känslan får man verkligen INTE när du skriver, men det visar också på hur svårt det är med nyanser när det skrivs på ett forum. Det finns heller ingen anledning om träta, men jag kunde inte låta bli, liksom öppet mål. Peace.. /Ulf Ok, kan du vägleda mig då? Jag hade inte en aning om att jag uppfattas som så otrevlig, inte roligt att höra, det vill jag göra nåt åt om jag kan 
|
| 08 Sep 2013, 11:05 |
|
 |
|
ChronicTown
|
Admin kan väl med IP-adresserna kolla upp vilken annan användare som postar under T-Toby-nicket? Det kanske redan är gjort iofs. Att det är någon som också vanligtvis postar under ett annat nick är väl uppenbart, och det vore kanske lämpligt med en varning åt det hållet.
|
| 08 Sep 2013, 11:08 |
|
 |
|
Abe Normal
|
holmis63 wrote: Ok, kan du vägleda mig då? Jag hade inte en aning om att jag uppfattas som så otrevlig, inte roligt att höra, det vill jag göra nåt åt om jag kan  Otrevlig? Inte mer än att man kallar andra för 'maffia' om dom inte delar ens åsikter. Jag dör inte inte av det, men det var du själv som tog upp det? /Ulf
|
| 08 Sep 2013, 11:08 |
|
 |
|
holmis63
|
Abe Normal wrote: holmis63 wrote: Ok, kan du vägleda mig då? Jag hade inte en aning om att jag uppfattas som så otrevlig, inte roligt att höra, det vill jag göra nåt åt om jag kan  Otrevlig? Inte mer än att man kallar andra för 'maffia' om dom inte delar ens åsikter. Jag dör inte inte av det, men det var du själv som tog upp det? /Ulf Du skrev att du VERKLIGEN inte uppfattade det som att jag försökte förbättra mig som svar på mitt påstående att jag försöker förbättra mig, då antog jag att du menade att jag uppfattas som allmänt otrevlig, vilket jag absolut inte har som avsikt och skulle vilja ändra på om det är möjligt. Jag ska verkligen försöka att inte ryckas med och häva ur mig såna onödiga och oövertänkta epitet i framtiden.
|
| 08 Sep 2013, 11:16 |
|
 |
|
danix
Joined: 20 May 2003, 23:28 Posts: 2794 Location: Sollentuna, Stockholm
|
Abe Normal wrote: holmis63 wrote: Ok, kan du vägleda mig då? Jag hade inte en aning om att jag uppfattas som så otrevlig, inte roligt att höra, det vill jag göra nåt åt om jag kan  Otrevlig? Inte mer än att man kallar andra för 'maffia' om dom inte delar ens åsikter. Jag dör inte inte av det, men det var du själv som tog upp det? /Ulf Svenska akademins ordlista ger som andra betydelse "mäktig påtryckningsgrupp", vilket väl är hur åtminstone jag uppfattar "Gibsonmaffian" i sammanhanget?
|
| 08 Sep 2013, 11:29 |
|
 |
|
holmis63
|
danix wrote: Svenska akademins ordlista ger som andra betydelse "mäktig påtryckningsgrupp", vilket väl är hur åtminstone jag uppfattar "Gibsonmaffian" i sammanhanget? Ja, det var så jag kände det i frässkäggstråden men det ursäktar inte mitt onödiga epitet, jag kan vara smidigare än så, det tillför ju inget till topic så att säga, eldar snarare på motsättningarna.
|
| 08 Sep 2013, 11:34 |
|
 |
|
Abe Normal
|
Det här blir ett slingrande om ditten o datten, det fanns flera nedsättande epitet i tråden. Återigen jag är ingen 'maffiatyp' sedan kan ni försöka komma ur det så gott det går. Orden oavsett vad som står i någon ordbok, användes på ett nedsättande sätt, jag sa det direkt i tråden då och säger i det igen.
Vill man leka 'ordningsman' så får man hålla rent hemåt, det var det kommenterade.
/Ulf
|
| 08 Sep 2013, 11:57 |
|
 |
|
holmis63
|
Abe Normal wrote: Det här blir ett slingrande om ditten o datten, det fanns flera nedsättande epitet i tråden. Återigen jag är ingen 'maffiatyp' sedan kan ni försöka komma ur det så gott det går. Orden oavsett vad som står i någon ordbok, användes det på ett nedsättande sätt, jag sa det direkt i tråden då och säger i det igen.
Vill man leka 'ordningsman' så får man hålla rent hemåt, det var det kommenterade.
/Ulf Jag försöker för min del inte slingra mig ur nåt, jag har erkänt mina snedsteg. Men ska man hårddra det hela som du verkar vilja göra, så var det jag som myntade epitetet Gibsonmaffian i frässkäggstråden som ett samlande namn på de som försvarade frässkägg helt enkelt, inte alltid så trevligt det heller, men det var på en grupp, inte dig personligen, det var du som erkände/anslöt dig till gruppen som försvarade frässkägg. Jag är inte stolt över det hela, men denna tråd är bra tycker jag, vi kan försöka få ett trevligare samtalsklimat, och tycker inte att man ska bli utesluten ur diskussionen bara för att man en gång, eller flera gånger syndat själv, tycker du?
|
| 08 Sep 2013, 12:43 |
|
 |
|
kjelle
|
T-Toby wrote:
Gör det då! Läs din egen tråd och bemöt dom kommentarer du fått. Och angående att du ska skärpa dig: Ja det tycker jag verkligen, du får otrevliga kommentarer p.g.a att du är en mytoman, besserwisser och en klassensordningsmansmänniska. Således dåledes: Du är en tung belastning för detta forum. "Skärp dig för en gångs skull ditt lilla gungfly" är ett väldigt milt ordval! Det måste tillochmed du begripa.
Det här var riktigt otrevligt och onödigt, det måste tillochmed du begripa!  Osmakligt och ingen bäring på verkligheten.
| 08 Sep 2013, 19:00 |
|
 |
|
Renegade
Joined: 19 Jun 2005, 09:35 Posts: 5459 Location: Uppsala-la-la-la
|
ChronicTown wrote: Admin kan väl med IP-adresserna kolla upp vilken annan användare som postar under T-Toby-nicket? Det kanske redan är gjort iofs. Att det är någon som också vanligtvis postar under ett annat nick är väl uppenbart, och det vore kanske lämpligt med en varning åt det hållet. Jag tänkte också att det måste vara en 'vanlig' Bojare som har ett dubbelnick och att det skulle kunna gå att ta reda på vem det är genom IP-adresserna. Men egentligen - till vilken nytta skulle man göra det? /R
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 08 Sep 2013, 19:53 |
|
 |
|
Matsk
|
Blandar mig i detta med viss tveksamhet, men för det första, i min värld är det skillnad på ironi och att göra sig lustig på andras bekostnad, ironi kräver som jag ser det ett stort mått av finess, om inte så blir det bara plumt, dumt och elakt. Sen förstår jag inte riktigt varför de som tycker att man fritt ska få ironisera ska få lägga ribban för samtalsklimatet här på bojen. Varför kan inte en trivsam ton få vara gällande?
_________________ Mats
|
| 08 Sep 2013, 22:31 |
|
 |
|
davidihse
|
Dags för alkolås på vissas datorer. Annars kan det gå
|
| 08 Sep 2013, 22:52 |
|
 |
|
Forsman
Joined: 17 May 2008, 19:55 Posts: 1138 Location: Ösmo, 45 km söder om Globen.
|
davidihse wrote: Dags för alkolås på vissas datorer. Annars kan det gå Det finns folk som inte behöver alkohol för att bete sig märkligt. Då biter inte alkolås... Men det finns ju även folk som gör en höna av en fjäder. Förstorar upp nånting som inte är nånting och sen blir det såna här diskussioner. Folk är olika helt enkelt. Kan vara bra för bägge parter att tänka på.
_________________ "App, app, app!!! Spela inte så fort... Du tappar känslan då!!!"
|
| 09 Sep 2013, 01:27 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
vad som är en höna eller en fjäder är förstås olika beroende på respektive debattörs utgångspunkt. Tror däremot att de flesta kan vara överens var gränsen går. I denna tråd har ju inte bara den gränsen trampats över, samme skriftställare har ju dessutom helt klart brutit mot Ljudbojens regler. Tvivlar på att det är många som tycker att den typen av inlägg är vare sig kul, ironiska eller ok Och återigen, min avsikt med denna tråd var mest att påminna alla om att det är trevligare att inte vara otrevligt på Ljudbojen. Det betyder inte att jag själv är guds bästa barn, långtifrån. Jag kan emellanåt vara vass och tyvärr även otrevlig i mina kommentarer jag också. Ibland resulterar detta i att jag backar och ber om ursäkt när hettan har lagt sig. I andra fall kan det handla om att jag använder ett visst språkbruk till en del jag "känner" mer än andra på forumet. I dessa fall vet man ungefär var gränsen går, men kan av utomstående naturligtvis missuppfattas. Denna tråd har ju också utvecklats till ngn sorts terapi där ngt gammalt groll mellan andra bojare har kunnat redas ut och då var det ju ngt bra med tråden ändå 
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 09 Sep 2013, 08:23 |
|
 |
|
Forsman
|
Måste bara utveckla "göra höna av en fjäder", då det var mitt i mitt nattskift då man inte alltid är övertydlig... Jag menar så här: Alla människor har olika känslighet för vad som är passande och inte. På Bojen så känns det som att det är den lägre känsligheten som är normen, så att det jag tycker är en struntsak - växer och blir en stor grej för de som är känsliga/lättstötta och så uppstår en konflikt pga oliktänkande. Med andra ord så är det omöjligt att en sån här tråd kan mynna ut i "nu är alla nöjda och glada"... Men sånt är livet i verkligheten också. Skillnaden där är att man väljer sitt umgänge efter vilka man mår bra av att umgås med. På ett internetforum får man dock räkna med att det dyker upp folk som man normalt aldrig skulle umgås med och som kanske får dig irriterad/ur balans eftersom de har en annan syn på vad som är rätt/fel att säga. Nä, nu tycker jag vi håller varann i hand och sjunger We shall overcome! 
_________________ "App, app, app!!! Spela inte så fort... Du tappar känslan då!!!"
|
| 09 Sep 2013, 12:10 |
|
 |
|
Joshunznera
|
Forsman wrote: Måste bara utveckla "göra höna av en fjäder", då det var mitt i mitt nattskift då man inte alltid är övertydlig... Jag menar så här: Alla människor har olika känslighet för vad som är passande och inte. På Bojen så känns det som att det är den lägre känsligheten som är normen, så att det jag tycker är en struntsak - växer och blir en stor grej för de som är känsliga/lättstötta och så uppstår en konflikt pga oliktänkande. Med andra ord så är det omöjligt att en sån här tråd kan mynna ut i "nu är alla nöjda och glada"... Men sånt är livet i verkligheten också. Skillnaden där är att man väljer sitt umgänge efter vilka man mår bra av att umgås med. På ett internetforum får man dock räkna med att det dyker upp folk som man normalt aldrig skulle umgås med och som kanske får dig irriterad/ur balans eftersom de har en annan syn på vad som är rätt/fel att säga. Nä, nu tycker jag vi håller varann i hand och sjunger We shall overcome!  det har jag önskat från första början 
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 09 Sep 2013, 12:44 |
|
 |
|
holmis63
|
We shall overcome 
|
| 09 Sep 2013, 16:40 |
|
 |
|
Forsman
|
Fan, det här blev ju värsta ryggdunkartråden ju! ♪♫♪♫
|
| 09 Sep 2013, 17:46 |
|
 |
|
zven
Joined: 27 Dec 2007, 21:50 Posts: 2621 Location: Eskilstuna
|
Forsman wrote: Fan, det här blev ju värsta ryggdunkartråden ju! ♪♫♪♫ http://www.youtube.com/watch?v=mQakZce3 ... lpage#t=93eller den bättre versionen .... http://www.youtube.com/watch?v=_NR9kuMvJ4o
Last edited by zven on 09 Sep 2013, 18:22, edited 1 time in total.
|
| 09 Sep 2013, 18:19 |
|
 |
|
Joshunznera
|
notera hur med på noterna Bildt är. Not.. 
|
| 09 Sep 2013, 18:21 |
|
 |
|
zven
|
|
| 09 Sep 2013, 18:28 |
|
 |
|
danix
Joined: 20 May 2003, 23:28 Posts: 2794 Location: Sollentuna, Stockholm
|
Joshunznera wrote: notera hur med på noterna Bildt är. Not..  Politik! Utvisning! 
|
| 09 Sep 2013, 20:55 |
|
 |
|
Renegade
Joined: 19 Jun 2005, 09:35 Posts: 5459 Location: Uppsala-la-la-la
|
danix wrote: Joshunznera wrote: ] notera hur med på noterna Bildt är. Not..  Politik! Utvisning!  Och ironi i samma mening!  Matchstraff!? /R
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 09 Sep 2013, 21:35 |
|
 |
|
zven
|
tja det var väl gränsfall... men We shall overcome det me.. ge fan i o prata politik bara .... det första jag tänkte när jag såg texten we shall overcome är miss Friggebos underbara stämma (musik o sång)  sen vad dem gör i den lokalen det är oväsentligt.. var bara ute efter WE SHALL OVERCOME classikern 
|
| 09 Sep 2013, 21:47 |
|
 |
|
HRJ
|
Antingen får ni börja diskutera politik igen, eller så sätter ni Gibson+politik på no-no-listan! Som det är nu är det ju helt outhärdligt mycket surkukande såfort Gibson nämns, eller inte nämns, men kanske kan tolkas som att det antyds... *dead* Jag har aldrig varit med om så lågt ph-värde på ett forum. Det tragiska är att jag är helt övertygad om att snudd på varende en av er är genomhyggliga IRL, någonstans går något fel när ni loggar in på Bojen bara, av någon anledning..? 
|
| 10 Sep 2013, 18:59 |
|
|