View unanswered posts | View active topics It is currently 05 May 2026, 01:52

Reply to topic  [ 15 posts ] 
Ny antifeedback 
Author Message

Vad tror folket om den här. Känns som man har satt ett rör i en låda med ett filter bara? Känns som en så enkel konstruktion så det borde funnits för länge sedan.
http://thesquealkiller.com/home

29 Oct 2013, 08:33
Profile ICQ YIM WWW

Post Re: Ny antifeedback
Såg också den där. Verkar väldigt skumt att INGEN skulle ha listat ut detta förrän nu! Tittar man dessutom på bilden och ser innehållet i burken så ser det inte mycket ut för världen. Skall bli intressant att se en oberoende video av den när nu den dyker upp. Prissatt till 250 dollares så det är inte helt billigt med tull och frakt. Känner väl personligen inget större behov av en dylik, alla som var med i Norrköping vet vad jag pratar om.

29 Oct 2013, 13:25
Profile

Jag misstänker att det är ett helt vanligt aktivt nochfilter fast med ett rör i stället för en op förstärkare. Hur dom har kunnat pat. ett nochfilter finner jag väldigt märkligt. Kanske kan man läsa i patentet att vi har skapat ett aktivt filter med ett gammalt radiorör så att våran lättlurade kundgrupp tror att deras "ton" förbättras. typ?
Utveckla gärna vidare för oss som satt hemma med en liten palt som var några veckor gammal! :)

29 Oct 2013, 13:34
Profile ICQ YIM WWW

Då får man börja med att gratulera! Hänvisningen till Norrköping handlade mest om att riggen vi spelade på där var tillräckligt högljudd för att höras med två gitarrer, bas och trummor. Kedjan var E-V 605, Sladd från Bluex lab, Harp Reverb från Lone Wolf och en Mark B moddad Bassman 59 klon PTP. Alla som testade på att spela under kvällen var rätt nöjda och det var väl ingen som upplevde att det skulle vara ett problem med volymstyrka. Dessutom fanns det ännu lite till att ge!

29 Oct 2013, 21:49
Profile

Gratulerar till palten :D
Jag måste erkänna att jag blev oerhört sugen på att köpa en dylik för att dissekera..
Men som Johan redan sagt så hittar jag inget behov av en sån.
Många watt och en munspelsvänlig förstärkare grejar så man hörs.
Vill du köpa en Bassman och höras ordentligt, tom dränka alla otäcka gitarrer om du vill? :shock: :wink:
Jag har en munspelsmoddad Bassman till salu.

31 Oct 2013, 15:50
Profile WWW

Jag har faktisk redan förstått iden med en stor stärkare. Och som jag har förstått det så funkar ingen sån där antilåda särskilt bra. Om jag kunde ekonomiskt försvara att köpa en dyr? Bassman för att spela 2-3 låtar en gång i månaden på vårt lilla jam så hade jag haft en redan! :). Funderar starkt på att modda försteget på min vht och löda in en lineout.
Om jg bara orkar sätta mig in i det. Enklast torde vara en pedal från LW dock.

31 Oct 2013, 16:17
Profile ICQ YIM WWW

Har volymratt på alla mina mickar. När jag nått tillräcklig volym och fläsk i ljudet rundar det som fan men om jag rullar av volympotten lagom så hittar jag en sweetspot då volym och fläsk finns kvar men rundgången försvinner. Funkar överallt men är lite pilligt, pot-ens arbetsområdet där detta händer är ganska liten.

31 Oct 2013, 16:56
Profile

Personligen så gillar jag inte riktigt det sättet att jobba med mikvolymen.
Jag tycker man förlorar bettet i mikrofonen då.
Jag drar på till jag kan stå snett framför utan att det rundar sen använder jag volymen när jag vill mjuka upp det lite eller om det rundar till lite.
Edit:
Här kan ni läsa mer om ni vill.
http://www.modernbluesharmonica.com/boa ... 456251.htm

31 Oct 2013, 17:27
Profile WWW

Men Arne! Det är klart att du måste köpa en. Om inte annat så för att tala om för oss andra hur och om det fungerar. Den här grejen påminner i alla fall mig om en A.R.T. preamp och en sådan köper man hos tysken för 400 kr +- några kronor. Det kanske vore en idé att köpa upp sig på A.R.T. preamps och modda dem för munspel. Kretsen ser inte superkomplicerad ut.

05 Nov 2013, 16:34
Profile

Nu var du taskig Johan. :cry: Du vet min svaga karaktär när det gäller att stå emot att köpa såna här saker. :oops:
:wink: :wink: :wink: :lol: :lol:

05 Nov 2013, 19:06
Profile WWW

Den här grejen påminner i alla fall mig om en A.R.T. preamp och en sådan köper man hos tysken för 400 kr +- några kronor. Det kanske vore en idé att köpa upp sig på A.R.T. preamps och modda dem för munspel. Kretsen ser inte superkomplicerad ut.[/quote]

Nu shanghajar jag ämnet här, men är dessa A.R.T intressanta för sådana som jag, alltså om kör rätt in i bordet, med ganska rent ljud men vill gärna ha det varmare? ("Lee Oskar" ...)
Priset är ju inte så överjävligt.

/Martin

06 Nov 2013, 01:55
Profile ICQ YIM WWW

Om du vill ha en ren ton med lite värme så är det nog en Harp Octave du borde ha.
Från lite mer skit och lite dist till mycket mer skit å mycket dist får du från en Harp Break eller en Harp Attack.

06 Nov 2013, 18:10
Profile WWW

Jo det kanske du har rätt i -- men det är väl tre, fyra ggr priset? Men Den heliga graalen ska ju inte vara billig. (Min ekonomi ... får Fukushima att likna Liseberg.)
En eller två ggr varje månad är jag ute och krigar med ett PA som Fan byggde, och goda råd är förmodligen dyra. Har ingen lust att köpa förstärkare och placera i den replokalen, och kör inte bil, så jag är lite i pedalbranschen. (En kompis hjälpte mig dock med omprogrammering av min RP 150 och det blev skillnad, om än inte idealt.)

07 Nov 2013, 03:20
Profile ICQ YIM WWW

Martin O wrote:
Jo det kanske du har rätt i -- men det är väl tre, fyra ggr priset? Men Den heliga graalen ska ju inte vara billig. (Min ekonomi ... får Fukushima att likna Liseberg.)

"Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet"
som Farbror Barbro säger. :shock: :D :D

Begagnade kan du få till ett bra pris. Prova med en köpes annons lite då och då.

07 Nov 2013, 07:41
Profile WWW

En recension hittar du här:
http://www.bluesharpamps.blogspot.se/20 ... pedal.html

Sen blir han emotsagd på facebook.
https://www.facebook.com/rick.davis.737 ... ion=stream

Jag tror jag avstår. Den enda som hittills tillverkats och som verkar fungera riktigt bra är Kinders AFB box. Följt av Lonewolfs Harp shield (gate)

09 Nov 2013, 13:15
Profile WWW
Reply to topic   [ 15 posts ]