| Author |
Message |
|
bummer
|
 Robin Williams RIP
Ännu en favorit som gått ur tiden. Han var så bra i En ryss i New York och The Fisher King. Man förstod att han hade mörka sidor (som många komiker), när han var så trovärdig i de rollerna. Och i One Hour Photo, riktigt otäck.
|
| 12 Aug 2014, 06:50 |
|
 |
|
Lemmy
Joined: 10 Mar 2004, 23:38 Posts: 2344 Location: Gislaved SWISH
|
 Re: Robin Williams RIP
Han var grymt bra, också ex i Good morning Vietnam... och sanslöst rolig i Mork & Mindy.
RIP
_________________ Si fractum non sit, noli id reficere
|
| 12 Aug 2014, 07:25 |
|
 |
|
glassfinger
Joined: 25 Sep 2004, 16:48 Posts: 3754 Location: Hising Island
|
Tråkigt. En av de stora. RIP
|
| 12 Aug 2014, 07:42 |
|
 |
|
Axewall
|
Ja, så jävla tråkigt One Hour Photo får jag kolla upp. "Na-no na-no" /Mats
_________________ "Vägren upphör" Lite ålderdomlig uppmaning om att inte lägga av, som jag ibland ser vid sidan av vägen.
|
| 12 Aug 2014, 07:50 |
|
 |
|
Spider-Man
|
bummer wrote: :cry: Ännu en favorit som gått ur tiden. Han var så bra i En ryss i New York och The Fisher King. Man förstod att han hade mörka sidor (som många komiker), när han var så trovärdig i de rollerna. Och i One Hour Photo, riktigt otäck. Håller med... och apropå mörka sidor så är insomnia med honom och Al Pacino grymt sevärd tycker jag.. R.I.P.
_________________ "With great power comes great responsibility" Stolt sponsor av Ljudbojen
Last edited by Spider-Man on 12 Aug 2014, 10:40, edited 1 time in total.
|
| 12 Aug 2014, 09:36 |
|
 |
|
bummer
|
Spider-Man wrote: bummer wrote: :cry: Ännu en favorit som gått ur tiden. Han var så bra i En ryss i New York och The Fisher King. Man förstod att han hade mörka sidor (som många komiker), när han var så trovärdig i de rollerna. Och i One Hour Photo, riktigt otäck. Håller med... och apropå märka sidor så är insomnia med honom och Al Pacino grymt sevärd tycker jag.. R.I.P. Ja, en annorlunda roll för honom. Måste se om den.
|
| 12 Aug 2014, 10:13 |
|
 |
|
laros
|
Väldigt trist när någon överhuvudtaget tar sitt liv pga depression så med all respekt för Robin Williams så hoppas man ju att folk här hemma börjar inse hur allvarlig och vanlig denna sjukdom är här hemma!
Där har ju Alliansen något att bita i om man vill hinna ikapp!
Dom tycker ju inte att den ens ska klassas som en sjukdom....
By the way! Will hunting tycker jag var hans bästa...
|
| 13 Aug 2014, 09:42 |
|
 |
|
Bumbi
Joined: 18 Jun 2011, 14:31 Posts: 1096 Location: Sollentuna
|
laros wrote: Väldigt trist när någon överhuvudtaget tar sitt liv pga depression så med all respekt för Robin Williams så hoppas man ju att folk här hemma börjar inse hur allvarlig och vanlig denna sjukdom är här hemma!
Där har ju Alliansen något att bita i om man vill hinna ikapp!
Dom tycker ju inte att den ens ska klassas som en sjukdom....
By the way! Will hunting tycker jag var hans bästa... I Hook,som ju är långt från hans bästa,fast jag gillar den,blev hans " Bangerang" och Happy thoughts nåt som faktiskt hjälpte mig när jag var rätt låg efter en längre tids sjukdom Oj vad ledsen jag blev igår när jag såg att han gått bort 
|
| 13 Aug 2014, 11:21 |
|
 |
|
Ftmch
|
Väldigt ledsamt, har egentligen aldrig varit något jättefan, men då jag är född i slutet av 80talet så har han liksom alltid funnits, och varit med i många filmer man såg när man växte upp (Jumanji t.ex. aah). Håller med de andra här som tipsar om Insomnia, riktigt bra roll, väldigt övertygande och obehaglig rollprestation.
|
| 14 Aug 2014, 14:16 |
|
 |
|
Mike Leaf
|
Ftmch wrote: Väldigt ledsamt, har egentligen aldrig varit något jättefan, men då jag är född i slutet av 80talet så har han liksom alltid funnits, och varit med i många filmer man såg när man växte upp (Jumanji t.ex. aah). Ser man till filmernas popularitet så måste 1987 (Good Morning Vietnam) - 1997 (Will Hunting) vara hans storhetsperiod. såg GMV nyligen faktiskt och den är riktigt rolig och sevärd, han bär ju upp hela filmen. 'The Crazy ones' går förresten på Tv ikväll , 3:an 22:00. Det sista han gjorde (vad jag vet) Amerikansk komediserie från 2013. Säsong 1. Avsnitt 10 av 22. Gordon och Simon hamnar i konflikt vad gäller en potentiell klient. Är pengarna viktigare än deras moral? I rollerna: Robin Williams, Sarah Michelle Gellar, James Wolk, Hamish Linklater, Amanda Setton.
| 14 Aug 2014, 19:18 |
|
 |
|
spindeln
|
Nanoo nanoo Rip mork
|
| 16 Aug 2014, 00:11 |
|
|