BlueOnBlue wrote:
batlash wrote:
Inget för mig tror jag. Jag är inte mycket till gambler.

Man kan ju alltid sätta ett reservationspris!
//BoB
Reservationspris är ett effektivt sättt att döda en budgivning. Eventuellt kan det ha sin poäng på väldigt dyra objekt.
Jag ser det inte som gambling. Många av oss som hänger här köper ju och säljer hundratals prylar under många år. Jag antar att de flesta inte är ute efter att göra klipp, utan ibland säljer man för lite mer än man köpt, och ibland för lite mindre. När man ibland säljer för lite mindre än man betalat vid köpet, ser jag det som ett pris väl värt att betala för att ha förmånen att äga prylen under en period. I det stora hela, när man slår ut det på hela livet går man väl för det mesta jämnt upp.
Eftersom det man till slut får betalt, vid en väl upplagd traderaauktion, ofta speglar ett slags marknadspris så är det ju oftast ett rimligt pris, även om man inte får lika mycket betalt som man ibland kanske hade hoppats på. Och har man ändå ingen använding för denna pryl längre, så är det nog ofta svårt att få mer betalt någon annanstans.
Men visst, man kan ju också lägga upp på Blocket eller Gearloop, sätta ett högt pris och vänta på rätt köpare. Själv är jag ofta för otålig. Har jag väl bestämt mig för att sälja något så brukar jag vilja bli av med grejen rätt snart.