|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 4 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
clapton71
Joined: 15 Mar 2008, 18:36 Posts: 4460 Location: Örsundsbro
|
 Meazzi Bandeko
Hej på er lärda! Jag har fått låna ett eko av min gitarrelev. Det är av märket Meazzi, byggt som en tank, helt i nyskick med extra band med. Jag får den inte att funka dock, den släpper igenom signal men inget eko kommer. Har letat efter en hemsida men inte hittat någon. Nån som vet nåt? Jag behöver en skiss på hur bandet ska löpa. Lär vara den modell som Hank använde en period. Nån som vet värdet? Maskinen är helt oanvänd, bara stått sedan sextiotalet. Tack på förhand!
|
| 30 Mar 2008, 21:47 |
|
 |
|
Magic
Joined: 22 Sep 2004, 23:43 Posts: 1528 Location: Söder om landsvägen
|
Shadows använde dessa på sin tid, det stämmer, så därför skulle säkert värdet vara rätt högt för vissa samlare... http://www.myspace.com/magicjohnssonthemeanmistreatersI´ve paid my dues I've got the right to play the blues.
|
| 31 Mar 2008, 05:54 |
|
 |
|
kri
|
Mejl skickat!
// Kri
|
| 01 Apr 2008, 00:20 |
|
 |
|
P.O. Alm
|
Det fanns flera modeller av Meazzi ekot. Det som Hank B. Marvin / Shadows använde var ett s.k. trum-eko. I stället för band så var det en ferro-beläggning på en trumma. Det var det enda Meazzi eko som Hank använde. Vad jag vet så finns det numera endast ETT känt exemplar av just den modellen!!! Meazzi gick snabbt över till band eftersom det var omöjligt att få till en bra ferro beläggning. Hank B. Marvin körde med ett Binson Baby efter Meazzi. Det första Vox ekot var en direkt kopia av Meazzi. Man t.o.m. plankade av de tekniska svagheterna.OBS. Hank använde aldrig något Vox eko.
Vad är det för modell på ditt Meazzi? Är det rör eller transistor?
Behöver du hjälp att få i gång det är det bara att maila.
P.O. Alm
|
| 02 Apr 2008, 13:24 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 4 posts ] |
|