Ballz wrote:
"som vi hittade på nätet" - fanimej bra jobbat! 1995 fanns egentligen bara textbaserade newsgroups (typ alt.guitar.amps) där man av o till kunde hitta grejor (om man stod ut med all pajkastning och politiskt skitsnack från jänkarna). Att hitta Soldanogrejor där och då får anses vara en prestation vid en tid då de flesta (av de några tusen i Sverige som hade Internet) körde med max 14.400-modem och sökte grejor via Gopher och Mosaic var den enda webbläsaren...*ler vid minnet*
Icke då, Netscape 0.9 släpptes i Oktober 1994, och jag skaffa det på direkten. Stop och Reload knappar var ett måste ju, om någon i huset skulle lyfta telefonluren så man fick ringa upp igen. =)
Jag minns det eftersom det var bara några veckor efter vi bytt ut 2400 modemet till ett 28800 US Robotics Sportster.
På den tiden visste jag inte vad en rörförstärkare var dock,
(förutom att idolerna Smashing pumpkins hade sånna där stora häftiga Marshall JCM800-vaddetnuva, och Kurt Cobain hade ofta nån sorts Marshall förstärkare på scen (som han dock så vitt jag vet idag aldrig använde))
än mindre varför eller var man kunde hitta krets-scheman.
Ursäkta tråd-kapningen,
sånt här väcker minnen bara [:D]
Tidigare kännd som Toolfreak på gamla planket, för dom som minns =)