View unanswered posts | View active topics It is currently 27 Jun 2026, 16:29



Reply to topic  [ 10 posts ] 
Fender japan 70`s reissue...? 
Author Message

Joined: 03 Mar 2004, 15:55
Posts: 120
Post Fender japan 70`s reissue...?
Hittar ingen info om denna variant på nätet.Är det nån icke-export grej eller vad? [url][/url]http://www.blocket.se/kristianstad/Fender_telecaster_japan_26652546.htm?ca=8&w=3


04 Apr 2010, 22:04
Profile

Joined: 28 Apr 2008, 22:30
Posts: 8608
Location:
Post 
broder loa wrote:

Hittar ingen info om denna variant på nätet.Är det nån icke-export grej eller vad? [url][/url]http://www.blocket.se/kristianstad/Fender_telecaster_japan_26652546.htm?ca=8&w=3




Vet inte ifall de har exporterats men i Japan finns det en Tele 72ri i alla fall.

http://www.guitarshowsouth.se


04 Apr 2010, 23:11
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 03 Mar 2004, 15:55
Posts: 120
Post 
känns skumt med dragstången på huvudet,stallet verkar vara bytt oxå


05 Apr 2010, 12:21
Profile

Joined: 28 Apr 2008, 22:30
Posts: 8608
Location:
Post 
broder loa wrote:

känns skumt med dragstången på huvudet,stallet verkar vara bytt oxå




De gjorde vad Fender skulle gjort från början.
Lättåtkomlig halsjustering och intonerbart stall[:)]

Curtis C called, left a message in Japanese. I returned the call, then reviewed the latest Taang release. Joe should have known that the Long Island lolita is the cause


05 Apr 2010, 13:20
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post 
Haraldrig wrote:

broder loa wrote:

Hittar ingen info om denna variant på nätet.Är det nån icke-export grej eller vad? [url][/url]http://www.blocket.se/kristianstad/Fender_telecaster_japan_26652546.htm?ca=8&w=3




Vet inte ifall de har exporterats men i Japan finns det en Tele 72ri i alla fall.

http://www.guitarshowsouth.se


japp, jag har just en sån där, från tidigt 80-tal

-----------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


05 Apr 2010, 13:23
Profile WWW
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post 
broder loa wrote:

känns skumt med dragstången på huvudet,stallet verkar vara bytt oxå




min har dragstangsjusteringen nedtill som de ska va, kanske det finns olika varianter? Min har ett serienummer som borjar pa E7xxx

-----------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


05 Apr 2010, 13:27
Profile WWW

Joined: 05 Apr 2010, 13:34
Posts: 27
Location: Stockholm
Post 
Jag tycker "dotsen" ser lite små ut(?), har personligen aldrig sett
en japansk tele med så små dots. Har dock sett japanska 70's med bred dot spacing vid tolfte och vanligtvis två strängträd.


Har själv en sådan här // Edit: CIJ och modellen heter "TL71-68" // (köpte den i Tokyo):
Image

Image


05 Apr 2010, 13:42
Profile
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post 
ja, två strängträd borde det nog vara

tog ett par bilder på min:

Image

Image

-----------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


05 Apr 2010, 14:11
Profile WWW

Joined: 05 Apr 2010, 13:34
Posts: 27
Location: Stockholm
Post 
Förresten, förutom de små "dotsen" är det iaf för mig, lite underligt att den har 22 band, men de kanske gjordes så också?
Har inte sett någon liknade iaf.


05 Apr 2010, 19:15
Profile

Joined: 03 Dec 2002, 23:12
Posts: 1777
Location:
Post 
AndersS wrote:

Förresten, förutom de små "dotsen" är det iaf för mig, lite underligt att den har 22 band, men de kanske gjordes så också?
Har inte sett någon liknade iaf.
Vad är det för träslag i kroppen? Ser nästan ut som lönn eller björk? Å så dotsen och 22 band, det <i>kan"] ju tyda på att det är ett hembygge eller kopia som försetts med Fender-logga, men jag vet inte. Är ingen expert på gubb-gitarrer.[;)]


05 Apr 2010, 19:42
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 10 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 60 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.