| Author |
Message |
|
troman
Joined: 31 Aug 2006, 16:40 Posts: 202 Location: Stockholm
|
 Jeff Beck till Sverige
Jag har just hört att JB kommer till Solnahallen för en spelning i september. Hoppas det stämmer![:D] [:D] [:D]
|
| 04 Apr 2010, 21:36 |
|
 |
|
Tobbe z
Joined: 02 Sep 2007, 10:29 Posts: 3626 Location:
|
Om det blir så är jag där!
|
| 04 Apr 2010, 22:15 |
|
 |
|
ivkos
Joined: 07 Jan 2010, 14:02 Posts: 391 Location: Stockholm
|
Hoppas du hört rätt, en av mina stora gitarrgudar
----------------------- Gibson Les Paul, Fender Am Strata från 80-talet, Gibson Nighthawk '96, massa pedaler
|
| 04 Apr 2010, 22:58 |
|
 |
|
eastwood_airline
Joined: 18 Sep 2008, 18:34 Posts: 360 Location:
|
Härliga tider! Bara att Hålla tummarna då[;)] <hr noshade size="1">  <u><h2><b>H|H IC100, H|H 130 Slave och Watkins/WEM Copicat köpes!</b></h2></u>
|
| 04 Apr 2010, 23:42 |
|
 |
|
Junior
Joined: 02 Oct 2009, 22:34 Posts: 344 Location:
|
Grymt! (Om det är sant) [:D]
/Junior
jakis-92(at)hotmail.com
|
| 04 Apr 2010, 23:43 |
|
 |
|
Haraldrig
Joined: 28 Apr 2008, 22:30 Posts: 8608 Location:
|
What's all the fuzz about?[:)]
Curtis C called, left a message in Japanese. I returned the call, then reviewed the latest Taang release. Joe should have known that the Long Island lolita is the cause
|
| 05 Apr 2010, 01:35 |
|
 |
|
Axewall
Joined: 07 Sep 2009, 11:20 Posts: 2875 Location: Falköping
|
Jag kommer också i så fall! Absolut!
/Mats
<font size="1">"Helvetet kommer nog inte att innehålla några större överraskningar". Freddie Wadling</font id="size1">
|
| 05 Apr 2010, 20:50 |
|
 |
|
Harvester
Joined: 27 Dec 2007, 10:29 Posts: 1584 Location:
|
[:p]Gött[:p]
|
| 05 Apr 2010, 21:00 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Jeff Beck är definitivt en husgud, även om han bara var den tredje bästa gitarristen som spelat i Yardbirds. Den sista, men inte sämsta, var Jimmy Page. [8D] Kuriosa: The New Yardbirds var det urpsrungliga namnet på Led Zeppelin, sedan Yardbirds splittrats och Jimmy Page lämnats med rättigheten till namnet och ett antal redan inbokade spelningar. Under namnet The New Yardbirds lirade man ett kort tag (bland annat ett flertal spelningar i Sverige) innan namnet skrotades och det nya namnet Led Zeppelin antogs. [:)] / Janne i Själevad, Örnsköldsvik <hr noshade size="1">  <font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2"> Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">
|
| 05 Apr 2010, 21:11 |
|
 |
|
clapton71
Joined: 15 Mar 2008, 18:36 Posts: 4460 Location: Örsundsbro
|
Jag hyser en hatkärlek till JB, ena dagen är han brilliant, andra gånger spelar han bara surt. Har aldrig sett honom live, kanske ska bli första gången nu då. Matte mslcases@gmail.comtakestwokultur@tele2.se
|
| 05 Apr 2010, 21:28 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
clapton71 wrote: Jag hyser en hatkärlek till JB, ena dagen är han brilliant, andra gånger spelar han bara surt. Har aldrig sett honom live, kanske ska bli första gången nu då. Matte mslcases@gmail.comtakestwokultur@tele2.seSkulle säkert gå bättre om karln lärde sig lira med plektrum... [;)] / Janne i Själevad, Örnsköldsvik <hr noshade size="1">  <font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2"> Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">
|
| 05 Apr 2010, 22:17 |
|
 |
|
Harvester
Joined: 27 Dec 2007, 10:29 Posts: 1584 Location:
|
FenderBender wrote: Jeff Beck är definitivt en husgud, även om han bara var den tredje bästa gitarristen som spelat i Yardbirds. Den sista, men inte sämsta, var Jimmy Page. [8D] Kuriosa: The New Yardbirds var det urpsrungliga namnet på Led Zeppelin, sedan Yardbirds splittrats och Jimmy Page lämnats med rättigheten till namnet och ett antal redan inbokade spelningar. Under namnet The New Yardbirds lirade man ett kort tag (bland annat ett flertal spelningar i Sverige) innan namnet skrotades och det nya namnet Led Zeppelin antogs. [:)] / Janne i Själevad, Örnsköldsvik <hr noshade size="1">  <font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2"> Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2"> Tar mig friheten att fortsätta på historien. Kuriosa del 2:The story goes that Jimmy Page had completed a Scandinavian tour with the New Yardbirds - an impromptu band that was formed from the popular rapidly disintegrating Yardbirds. Keith Moon is reputed to have said the new band would go down like a lead balloon(Led Zeppelin).
|
| 06 Apr 2010, 10:07 |
|
 |
|
gorilla
Joined: 27 Dec 2007, 17:14 Posts: 861 Location: Stockholm
|
FenderBender wrote: Jeff Beck är definitivt en husgud, även om han bara var den tredje bästa gitarristen som spelat i Yardbirds. Den sista, men inte sämsta, var Jimmy Page. [8D] Kuriosa: The New Yardbirds var det urpsrungliga namnet på Led Zeppelin, sedan Yardbirds splittrats och Jimmy Page lämnats med rättigheten till namnet och ett antal redan inbokade spelningar. Under namnet The New Yardbirds lirade man ett kort tag (bland annat ett flertal spelningar i Sverige) innan namnet skrotades och det nya namnet Led Zeppelin antogs. [:)] / Janne i Själevad, Örnsköldsvik <hr noshade size="1">  <font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2"> Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2"> Jag har hört av en kille som såg den turnen i Sverige och att det stod The New Yardbirds på biljetten men att de kallade sig för Led Zeppelin när de väl kom. Detta gäller spelningen i studentaulan i Uppsala. Jag kan minnas fel, hörde detta för 18 år sen[:)]
|
| 06 Apr 2010, 11:48 |
|
 |
|
Junior
Joined: 02 Oct 2009, 22:34 Posts: 344 Location:
|
troman wrote: Jag har just hört att JB kommer till Solnahallen för en spelning i september. Hoppas det stämmer![:D] [:D] [:D]
Bläddrade igenom kultursidorna i DN idag, och gissa vad jag såg? Jeff Beck lirar i Solnahallen den 9 november, och biljetterna släpps imorgon (måndag)! [:D] http://www.ticnet.se/html/evinfo.htmI?C ... 61&l=SE&C=/Junior jakis-92(at)hotmail.com
|
| 25 Apr 2010, 13:46 |
|
 |
|
blackers
Joined: 26 Aug 2005, 08:04 Posts: 636 Location:
|
Fick biljett på första raden![:D]
|
| 26 Apr 2010, 09:10 |
|
 |
|
Yellowsnow
Joined: 06 Sep 2009, 11:22 Posts: 345 Location: Hudiksvall
|
Biljetter bokade!!!
|
| 26 Apr 2010, 09:56 |
|
 |
|
ebenstrand
Joined: 10 Jan 2008, 08:16 Posts: 159 Location: Märsta, Stockholms Län
|
blackers wrote: Fick biljett på första raden![:D]
Samma här[:D] // Niklas
|
| 26 Apr 2010, 10:39 |
|
 |
|
bluescaptain
Joined: 28 Mar 2008, 11:48 Posts: 1992 Location: Backe
|
|
| 26 Apr 2010, 10:42 |
|
 |
|
troman
Joined: 31 Aug 2006, 16:40 Posts: 202 Location: Stockholm
|
Biljetter bokade![:D]
|
| 26 Apr 2010, 12:33 |
|
 |
|
BGSoul
Joined: 14 Nov 2004, 15:07 Posts: 664 Location: Linköping
|
Biljetter på första raden-blir grejer det  - - - - - - - - - - "Do not perform, do participate!"
|
| 26 Apr 2010, 19:21 |
|
 |
|
Buster
Joined: 03 Feb 2008, 02:08 Posts: 514 Location: Vittinge, Uppsala
|
14de raden;-)
KÖPER DIN FETTO DIAPER RASH #004, 005
|
| 26 Apr 2010, 19:58 |
|
 |
|
Forsman
Joined: 17 May 2008, 19:55 Posts: 1138 Location: Ösmo, 45 km söder om Globen.
|
Buster wrote: 14de raden;-)
Samma här, plats 7 och 8! [8D] <i><font color="red">"App, app, app!!! Spela inte så fort... Du tappar känslan då!!!""]</font id="red">
|
| 26 Apr 2010, 22:09 |
|
 |
|
gorilla
Joined: 27 Dec 2007, 17:14 Posts: 861 Location: Stockholm
|
Jag har också fixat biljett. Detta blir så jävla bra tror jag.
|
| 26 Apr 2010, 22:26 |
|
 |
|
Axewall
Joined: 07 Sep 2009, 11:20 Posts: 2875 Location: Falköping
|
Nu är det bokat! Parkett mitten, rad 24, nummer 3 och 4. Kan bli hur bra som helst!
Skulle iofs vara trevligt se honom ihop med Herbie Hancock i Molde i juli, men det är långt, nästan nord-Norge. Nä, han får vara en hjälp att kunna ta sig igenom november i stället. Vill inte frugan åka med då så finns det nog nå'n annan som vill hänga på i stället.
/Mats
<font size="1">"Helvetet kommer nog inte att innehålla några större överraskningar". Freddie Wadling</font id="size1">
|
| 29 Apr 2010, 13:00 |
|
 |
|
Magnus Olsson
Joined: 09 Dec 2007, 23:13 Posts: 10955 Location: I skogen utanför Göteborg
|
Kan inte bestämma mig om jag skall se det där också eller bara i Köpenhamn? Är det en bra arena?
/magnus
|
| 29 Apr 2010, 13:22 |
|
|