View unanswered posts | View active topics It is currently 27 Jun 2026, 15:13



Reply to topic  [ 25 posts ] 
Jeff Beck till Sverige 
Author Message

Joined: 31 Aug 2006, 16:40
Posts: 202
Location: Stockholm
Post Jeff Beck till Sverige
Jag har just hört att JB kommer till Solnahallen för en spelning i september. Hoppas det stämmer![:D] [:D] [:D]


04 Apr 2010, 21:36
Profile

Joined: 02 Sep 2007, 10:29
Posts: 3626
Location:
Post 
Om det blir så är jag där!


04 Apr 2010, 22:15
Profile ICQ WWW

Joined: 07 Jan 2010, 14:02
Posts: 391
Location: Stockholm
Post 
Hoppas du hört rätt, en av mina stora gitarrgudar

-----------------------
Gibson Les Paul, Fender Am Strata från 80-talet, Gibson Nighthawk '96, massa pedaler


04 Apr 2010, 22:58
Profile

Joined: 18 Sep 2008, 18:34
Posts: 360
Location:
Post 
Härliga tider! Bara att Hålla tummarna då[;)]

<hr noshade size="1">
Image Image<u><h2><b>H|H IC100, H|H 130 Slave och Watkins/WEM Copicat köpes!</b></h2></u>


04 Apr 2010, 23:42
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 02 Oct 2009, 22:34
Posts: 344
Location:
Post 
Grymt!
(Om det är sant) [:D]

/Junior

jakis-92(at)hotmail.com


04 Apr 2010, 23:43
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 28 Apr 2008, 22:30
Posts: 8608
Location:
Post 
What's all the fuzz about?[:)]

Curtis C called, left a message in Japanese. I returned the call, then reviewed the latest Taang release. Joe should have known that the Long Island lolita is the cause


05 Apr 2010, 01:35
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 07 Sep 2009, 11:20
Posts: 2875
Location: Falköping
Post 
Jag kommer också i så fall! Absolut!

/Mats

<font size="1">"Helvetet kommer nog inte att innehålla några större överraskningar". Freddie Wadling</font id="size1">


05 Apr 2010, 20:50
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 10:29
Posts: 1584
Location:
Post 
[:p]Gött[:p]


05 Apr 2010, 21:00
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post 
Jeff Beck är definitivt en husgud, även om han bara var den tredje bästa gitarristen som spelat i Yardbirds. Den sista, men inte sämsta, var Jimmy Page. [8D]

Kuriosa: The New Yardbirds var det urpsrungliga namnet på Led Zeppelin, sedan Yardbirds splittrats och Jimmy Page lämnats med rättigheten till namnet och ett antal redan inbokade spelningar. Under namnet The New Yardbirds lirade man ett kort tag (bland annat ett flertal spelningar i Sverige) innan namnet skrotades och det nya namnet Led Zeppelin antogs. [:)]

/ Janne i Själevad, Örnsköldsvik
<hr noshade size="1">Image<font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">


05 Apr 2010, 21:11
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 15 Mar 2008, 18:36
Posts: 4460
Location: Örsundsbro
Post 
Jag hyser en hatkärlek till JB, ena dagen är han brilliant, andra gånger spelar han bara surt. Har aldrig sett honom live, kanske ska bli första gången nu då.

Matte

mslcases@gmail.com
takestwokultur@tele2.se


05 Apr 2010, 21:28
Profile
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post 
clapton71 wrote:

Jag hyser en hatkärlek till JB, ena dagen är han brilliant, andra gånger spelar han bara surt. Har aldrig sett honom live, kanske ska bli första gången nu då.

Matte

mslcases@gmail.com
takestwokultur@tele2.se

Skulle säkert gå bättre om karln lärde sig lira med plektrum... [;)]

/ Janne i Själevad, Örnsköldsvik
<hr noshade size="1">Image<font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">


05 Apr 2010, 22:17
Profile ICQ WWW

Joined: 27 Dec 2007, 10:29
Posts: 1584
Location:
Post 
FenderBender wrote:

Jeff Beck är definitivt en husgud, även om han bara var den tredje bästa gitarristen som spelat i Yardbirds. Den sista, men inte sämsta, var Jimmy Page. [8D]

Kuriosa: The New Yardbirds var det urpsrungliga namnet på Led Zeppelin, sedan Yardbirds splittrats och Jimmy Page lämnats med rättigheten till namnet och ett antal redan inbokade spelningar. Under namnet The New Yardbirds lirade man ett kort tag (bland annat ett flertal spelningar i Sverige) innan namnet skrotades och det nya namnet Led Zeppelin antogs. [:)]

/ Janne i Själevad, Örnsköldsvik
<hr noshade size="1">Image<font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">


Tar mig friheten att fortsätta på historien.

Kuriosa del 2:The story goes that Jimmy Page had completed a Scandinavian tour with the New Yardbirds - an impromptu band that was formed from the popular rapidly disintegrating Yardbirds. Keith Moon is reputed to have said the new band would go down like a lead balloon(Led Zeppelin).


06 Apr 2010, 10:07
Profile ICQ WWW

Joined: 27 Dec 2007, 17:14
Posts: 861
Location: Stockholm
Post 
FenderBender wrote:

Jeff Beck är definitivt en husgud, även om han bara var den tredje bästa gitarristen som spelat i Yardbirds. Den sista, men inte sämsta, var Jimmy Page. [8D]

Kuriosa: The New Yardbirds var det urpsrungliga namnet på Led Zeppelin, sedan Yardbirds splittrats och Jimmy Page lämnats med rättigheten till namnet och ett antal redan inbokade spelningar. Under namnet The New Yardbirds lirade man ett kort tag (bland annat ett flertal spelningar i Sverige) innan namnet skrotades och det nya namnet Led Zeppelin antogs. [:)]

/ Janne i Själevad, Örnsköldsvik
<hr noshade size="1">Image<font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">


Jag har hört av en kille som såg den turnen i Sverige och att det stod The New Yardbirds på biljetten men att de kallade sig för Led Zeppelin när de väl kom. Detta gäller spelningen i studentaulan i Uppsala. Jag kan minnas fel, hörde detta för 18 år sen[:)]


06 Apr 2010, 11:48
Profile

Joined: 02 Oct 2009, 22:34
Posts: 344
Location:
Post 
troman wrote:

Jag har just hört att JB kommer till Solnahallen för en spelning i september. Hoppas det stämmer![:D] [:D] [:D]




Bläddrade igenom kultursidorna i DN idag, och gissa vad jag såg?
Jeff Beck lirar i Solnahallen den 9 november, och biljetterna släpps imorgon (måndag)! [:D]

http://www.ticnet.se/html/evinfo.htmI?C ... 61&l=SE&C=

/Junior

jakis-92(at)hotmail.com


25 Apr 2010, 13:46
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 26 Aug 2005, 08:04
Posts: 636
Location:
Post 
Fick biljett på första raden![:D]


26 Apr 2010, 09:10
Profile ICQ WWW

Joined: 06 Sep 2009, 11:22
Posts: 345
Location: Hudiksvall
Post 
Biljetter bokade!!!


26 Apr 2010, 09:56
Profile
User avatar

Joined: 10 Jan 2008, 08:16
Posts: 159
Location: Märsta, Stockholms Län
Post 
blackers wrote:

Fick biljett på första raden![:D]


Samma här[:D]

// Niklas


26 Apr 2010, 10:39
Profile
User avatar

Joined: 28 Mar 2008, 11:48
Posts: 1992
Location: Backe
Post 
Bokat! 7:e raden [:D]

http://www.myspace.com/gudarsskymning


26 Apr 2010, 10:42
Profile WWW

Joined: 31 Aug 2006, 16:40
Posts: 202
Location: Stockholm
Post 
Biljetter bokade![:D]


26 Apr 2010, 12:33
Profile
User avatar

Joined: 14 Nov 2004, 15:07
Posts: 664
Location: Linköping
Post 
Biljetter på första raden-blir grejer det :-)

- - - - - - - - - -
"Do not perform, do participate!"


26 Apr 2010, 19:21
Profile
User avatar

Joined: 03 Feb 2008, 02:08
Posts: 514
Location: Vittinge, Uppsala
Post 
14de raden;-)

KÖPER DIN FETTO DIAPER RASH #004, 005


26 Apr 2010, 19:58
Profile WWW
User avatar

Joined: 17 May 2008, 19:55
Posts: 1138
Location: Ösmo, 45 km söder om Globen.
Post 
Buster wrote:

14de raden;-)

Samma här, plats 7 och 8! [8D]

<i><font color="red">"App, app, app!!! Spela inte så fort... Du tappar känslan då!!!""]</font id="red">


26 Apr 2010, 22:09
Profile WWW

Joined: 27 Dec 2007, 17:14
Posts: 861
Location: Stockholm
Post 
Jag har också fixat biljett. Detta blir så jävla bra tror jag.


26 Apr 2010, 22:26
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2009, 11:20
Posts: 2875
Location: Falköping
Post 
Nu är det bokat! Parkett mitten, rad 24, nummer 3 och 4.
Kan bli hur bra som helst!

Skulle iofs vara trevligt se honom ihop med Herbie Hancock i Molde i juli,
men det är långt, nästan nord-Norge.
Nä, han får vara en hjälp att kunna ta sig igenom november i stället.
Vill inte frugan åka med då så finns det nog nå'n annan som vill hänga på i stället.

/Mats

<font size="1">"Helvetet kommer nog inte att innehålla några större överraskningar". Freddie Wadling</font id="size1">


29 Apr 2010, 13:00
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10955
Location: I skogen utanför Göteborg
Post 
Kan inte bestämma mig om jag skall se det där också eller bara i Köpenhamn? Är det en bra arena?

/magnus


29 Apr 2010, 13:22
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 25 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 46 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.