View unanswered posts | View active topics It is currently 26 Jun 2026, 05:08



Reply to topic  [ 46 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Favorit fuzzar? 
Author Message

Joined: 25 Aug 2004, 15:54
Posts: 1143
Location:
Post 
Har inte lyckats bli vän med Fuzz Face men har hittat några andra jag tycker är kul:
Voodoo lab Superfuzz
Indyguitarist Blue Fuzz
BYOC Tonebender


15 Mar 2011, 15:55
Profile ICQ WWW

Joined: 24 Oct 2005, 20:39
Posts: 1173
Location: Lund, Sweden
Post 
Hej!

Kör på 2 olika fuzzar, en MJM roctavios som är en oktavfuzz. Ganska bångstyrig och svår att få att låta bra, men när man väll lyckas (ofta i kombination med en RC Booster eller TS) då låter den helt sagolikt!

Den andra fuzzen är en Lovepedal BBB-07 som är (vad jag förstått det som) en Fuzzface kombinerad med en treble booster.
Reglagen är gain, volym och sen har man en pot som blandar fuzzen och treble boostern, ganska snäll för att vara en Fuzz. Låter sjukt bra!

MvH Daniel

http://www.myspace.com/badsneakersmusic


15 Mar 2011, 16:42
Profile WWW

Joined: 10 Aug 2002, 23:07
Posts: 1064
Post 
En sån där BBB vill jag ha, finns det nån billigare klon av den?


15 Mar 2011, 18:28
Profile

Joined: 26 Jan 2008, 18:04
Posts: 310
Post 
snutstrut wrote:

J.H. wrote:

Jag har sagt det förut... <font color="red">Dunlop Jimi Hendrix ljusblå Kisel </font id="red"> samt Analogman Sunface NKT 275 germanium. Fuzz Face'ar har jag svårt att leva utan[:)]

Jonas


Ja, JHF-1:an låter tokbra. Jag tycker däremot att det inte går att komma ifrån det alldeles för stora skalet till pedalen, avsaknad av led samt att den inte går att köra med adapter. Storleken kan jag leva med, men resten är lite småbökigt. Jag funderar på att testa en Fulltone 70 som ju bockat av alla dessa bekymmer. Får väl se om den låter lika bra.

Hej!

Har en lila Fulltone '70 byggd 99 (om det nu har någon betydelse?) den låter något annorlunda tycker jag. Lite varmare "hinna" över tonen lite "sladdrigare" i det lägre registret lite finkornigare fuzz samt lite mer gain (om man nu ställer den på fullt). Jag gillar min Fulltone mycket och har haft den länge men Jimi-fuzzen känns lite punchigare tightare och mer vintage inbillar jag mej, men det är ju en smaksak antar jag.

Mvh Jonas


15 Mar 2011, 21:38
Profile WWW

Joined: 15 Jan 2008, 21:59
Posts: 2962
Location:
Post 
jag funderar rätt starkt på att beställa en Wooly Mammooth-klon av vem det nu var här som bygger dom.

"maybe its not too late to learn how to love and forget how to hate"


16 Mar 2011, 03:11
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7803
Location: Malmö
Post 
we_made_wor_history wrote:


jag funderar rätt starkt på att beställa en Wooly Mammooth-klon av vem det nu var här som bygger dom.

"maybe its not too late to learn how to love and forget how to hate"

Jag har byggt en klon och det är en otroligt bra fuzz även för gitarr, har satt en annan ingångskonding på switch för lite ljusare ljud.
Inte speciellt svårbyggd.


16 Mar 2011, 07:43
Profile

Joined: 03 Nov 2008, 21:14
Posts: 1369
Location: Dorotea Lapplands Sydport
Post 
Håller med,JH-F1 låter kanon,om du tycker stoleken är ett problem kan jag tipsa om dessa pedaler[http://www.powerpedals.se/ det är en kille som tillverkar pedaler som dom gjordes förr,dvs med NOS transistorer, kolkomp resistorer osv.Jag har provspelat hans version av JH-F1:an (S1 fuzz) och kan intyga att den låter kalas.quote]<i>Originally posted by snutstrut"]

J.H. wrote:

Jag har sagt det förut... <font color="red">Dunlop Jimi Hendrix ljusblå Kisel </font id="red"> samt Analogman Sunface NKT 275 germanium. Fuzz Face'ar har jag svårt att leva utan[:)]

Jonas


Ja, JHF-1:an låter tokbra. Jag tycker däremot att det inte går att komma ifrån det alldeles för stora skalet till pedalen, avsaknad av led samt att den inte går att köra med adapter. Storleken kan jag leva med, men resten är lite småbökigt. Jag funderar på att testa en Fulltone 70 som ju bockat av alla dessa bekymmer. Får väl se om den låter lika bra.
[/quote]


26 Mar 2011, 23:01
Profile

Joined: 01 Sep 2003, 11:12
Posts: 903
Location:
Post 
Vox Tonebender frtån 66 och för de mer galna fuzzljuden en Ibanez Wauwau/fuzz.

http://www.myspace.com/urangbg
http://www.myspace.com/thetrussrods
Image


27 Mar 2011, 15:01
Profile ICQ WWW

Joined: 14 Jan 2010, 18:41
Posts: 97
Location:
Post 
Har testat lite olika Fuzzar som jag byggt.
En Fuzzrite med silikon. Riktigt elak fuzz, bränner hål på trumhinnorna.
Buzzaround, märklig pedal med fina ljud emellanåt (germaniumfuzzljud-lite ge-booster) och totally out... Pedalens kontroller är både bias och volym lite huller om buller[:0]
Fuzz 69, från musikding, okej Fuzz men sticker inte ut.
Problemet med fuzz tycker jag är att gitarrljudet blir för rakt och försvinner litegrann. Är en boosterkille [:D]


http://www.edmusikfix.n.nu/


27 Mar 2011, 20:24
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 15 Dec 2009, 17:36
Posts: 2150
Location:
Post 
Lunsen wrote:

En sån där BBB vill jag ha, finns det nån billigare klon av den?


Lovepedal BBB tillverkas inte längre, men jag vet att de planerar en nyrelease av den i början av nästa månad. Åtminstone har pedaltillverkaren själv berättat det på sin Facebooksida.


27 Mar 2011, 20:28
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 24 Jul 2010, 12:15
Posts: 1799
Location: Röven
Post 
Köpte precis en <b>Musket fuzz v2</b>- blackout effects å den är så
sjukt bra att jag nästan får tårar i öronen:)


Ruba dub dub, three men in a tub...


22 Apr 2011, 20:43
Profile
User avatar

Joined: 01 Jan 2008, 18:34
Posts: 624
Location: Alingsås
Post 
Britbender wrote:

Köpte precis en <b>Musket fuzz v2</b>- blackout effects å den är så
sjukt bra att jag nästan får tårar i öronen:)


Ruba dub dub, three men in a tub...



Du har köpt en Big Muff klon alltså [;)]
En av de bättre säger många.
http://www.gilmourish.com/?p=1664

// Ulf


23 Apr 2011, 02:38
Profile WWW

Joined: 26 Jan 2011, 16:31
Posts: 19
Location:
Post 
datakrumelur wrote:

Vox Tonebender frtån 66 och för de mer galna fuzzljuden en Ibanez Wauwau/fuzz.

http://www.myspace.com/urangbg
http://www.myspace.com/thetrussrods
Image

Exakt mitt val - fast i omvänd ordning...
Ibanez WauFuzzen är grym! Dock är Ibanez Standard Fuzz 59 lite enklare att handskas med live utan wahwah pedalen. (Samma galenskap avseende ljud dock).
Finns f.ö. en WauFuzz på Jam: http://jam.se/stranginstrument/effektpe ... /?q=ibanez%fuzz


30 Apr 2011, 09:35
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 17 Feb 2011, 23:56
Posts: 94
Location: Stockholm
Post 
Måste ånyo rekommendera Power Pedals gänget... Fulltone 69:an som jag köpte på ren chansning är underbar.... Lägger en god fet fuzz-matta över valfri pedal eller stärkardisten som får öronen att njuta...

Det är gött att rocka!


06 May 2011, 20:48
Profile WWW

Joined: 13 May 2011, 12:10
Posts: 18
Location:
Post 
För tight stonerfuzz: Fire Red Fuzz
Classic Fuzz: Fulltone 69


13 May 2011, 12:27
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 15 Jan 2008, 21:59
Posts: 2962
Location:
Post 
hade med min Boss FZ-2 Hyper Fuzz till kompisens repa för ett tag sen.
minst sagt brutal pedal..och klart kul.

"maybe its not too late to learn how to love and forget how to hate"


16 May 2011, 05:31
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 46 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.