| Author |
Message |
|
hwestman
Joined: 25 Aug 2004, 15:54 Posts: 1143 Location:
|
Har inte lyckats bli vän med Fuzz Face men har hittat några andra jag tycker är kul: Voodoo lab Superfuzz Indyguitarist Blue Fuzz BYOC Tonebender
|
| 15 Mar 2011, 15:55 |
|
 |
|
Tribal_Tech
Joined: 24 Oct 2005, 20:39 Posts: 1173 Location: Lund, Sweden
|
Hej! Kör på 2 olika fuzzar, en MJM roctavios som är en oktavfuzz. Ganska bångstyrig och svår att få att låta bra, men när man väll lyckas (ofta i kombination med en RC Booster eller TS) då låter den helt sagolikt! Den andra fuzzen är en Lovepedal BBB-07 som är (vad jag förstått det som) en Fuzzface kombinerad med en treble booster. Reglagen är gain, volym och sen har man en pot som blandar fuzzen och treble boostern, ganska snäll för att vara en Fuzz. Låter sjukt bra! MvH Daniel http://www.myspace.com/badsneakersmusic
|
| 15 Mar 2011, 16:42 |
|
 |
|
Lunsen
Joined: 10 Aug 2002, 23:07 Posts: 1064
|
En sån där BBB vill jag ha, finns det nån billigare klon av den?
|
| 15 Mar 2011, 18:28 |
|
 |
|
J.H.
Joined: 26 Jan 2008, 18:04 Posts: 310
|
snutstrut wrote: J.H. wrote: Jag har sagt det förut... <font color="red">Dunlop Jimi Hendrix ljusblå Kisel </font id="red"> samt Analogman Sunface NKT 275 germanium. Fuzz Face'ar har jag svårt att leva utan[:)]
Jonas
Ja, JHF-1:an låter tokbra. Jag tycker däremot att det inte går att komma ifrån det alldeles för stora skalet till pedalen, avsaknad av led samt att den inte går att köra med adapter. Storleken kan jag leva med, men resten är lite småbökigt. Jag funderar på att testa en Fulltone 70 som ju bockat av alla dessa bekymmer. Får väl se om den låter lika bra. Hej! Har en lila Fulltone '70 byggd 99 (om det nu har någon betydelse?) den låter något annorlunda tycker jag. Lite varmare "hinna" över tonen lite "sladdrigare" i det lägre registret lite finkornigare fuzz samt lite mer gain (om man nu ställer den på fullt). Jag gillar min Fulltone mycket och har haft den länge men Jimi-fuzzen känns lite punchigare tightare och mer vintage inbillar jag mej, men det är ju en smaksak antar jag. Mvh Jonas
|
| 15 Mar 2011, 21:38 |
|
 |
|
we_made_wor_history
Joined: 15 Jan 2008, 21:59 Posts: 2962 Location:
|
jag funderar rätt starkt på att beställa en Wooly Mammooth-klon av vem det nu var här som bygger dom.
"maybe its not too late to learn how to love and forget how to hate"
|
| 16 Mar 2011, 03:11 |
|
 |
|
Goran
Joined: 03 Jan 2008, 12:21 Posts: 7803 Location: Malmö
|
we_made_wor_history wrote:
jag funderar rätt starkt på att beställa en Wooly Mammooth-klon av vem det nu var här som bygger dom.
"maybe its not too late to learn how to love and forget how to hate"
Jag har byggt en klon och det är en otroligt bra fuzz även för gitarr, har satt en annan ingångskonding på switch för lite ljusare ljud. Inte speciellt svårbyggd.
|
| 16 Mar 2011, 07:43 |
|
 |
|
JTM
Joined: 03 Nov 2008, 21:14 Posts: 1369 Location: Dorotea Lapplands Sydport
|
Håller med,JH-F1 låter kanon,om du tycker stoleken är ett problem kan jag tipsa om dessa pedaler[http://www.powerpedals.se/ det är en kille som tillverkar pedaler som dom gjordes förr,dvs med NOS transistorer, kolkomp resistorer osv.Jag har provspelat hans version av JH-F1:an (S1 fuzz) och kan intyga att den låter kalas.quote]<i>Originally posted by snutstrut"] J.H. wrote: Jag har sagt det förut... <font color="red">Dunlop Jimi Hendrix ljusblå Kisel </font id="red"> samt Analogman Sunface NKT 275 germanium. Fuzz Face'ar har jag svårt att leva utan[:)]
Jonas
Ja, JHF-1:an låter tokbra. Jag tycker däremot att det inte går att komma ifrån det alldeles för stora skalet till pedalen, avsaknad av led samt att den inte går att köra med adapter. Storleken kan jag leva med, men resten är lite småbökigt. Jag funderar på att testa en Fulltone 70 som ju bockat av alla dessa bekymmer. Får väl se om den låter lika bra. [/quote]
|
| 26 Mar 2011, 23:01 |
|
 |
|
datakrumelur
Joined: 01 Sep 2003, 11:12 Posts: 903 Location:
|
Vox Tonebender frtån 66 och för de mer galna fuzzljuden en Ibanez Wauwau/fuzz. http://www.myspace.com/urangbghttp://www.myspace.com/thetrussrods
|
| 27 Mar 2011, 15:01 |
|
 |
|
stardust
Joined: 14 Jan 2010, 18:41 Posts: 97 Location:
|
Har testat lite olika Fuzzar som jag byggt. En Fuzzrite med silikon. Riktigt elak fuzz, bränner hål på trumhinnorna. Buzzaround, märklig pedal med fina ljud emellanåt (germaniumfuzzljud-lite ge-booster) och totally out... Pedalens kontroller är både bias och volym lite huller om buller[:0] Fuzz 69, från musikding, okej Fuzz men sticker inte ut. Problemet med fuzz tycker jag är att gitarrljudet blir för rakt och försvinner litegrann. Är en boosterkille [:D] http://www.edmusikfix.n.nu/
|
| 27 Mar 2011, 20:24 |
|
 |
|
snutstrut
Joined: 15 Dec 2009, 17:36 Posts: 2150 Location:
|
Lunsen wrote: En sån där BBB vill jag ha, finns det nån billigare klon av den?
Lovepedal BBB tillverkas inte längre, men jag vet att de planerar en nyrelease av den i början av nästa månad. Åtminstone har pedaltillverkaren själv berättat det på sin Facebooksida.
|
| 27 Mar 2011, 20:28 |
|
 |
|
Britbender
Joined: 24 Jul 2010, 12:15 Posts: 1799 Location: Röven
|
Köpte precis en <b>Musket fuzz v2</b>- blackout effects å den är så sjukt bra att jag nästan får tårar i öronen:)
Ruba dub dub, three men in a tub...
|
| 22 Apr 2011, 20:43 |
|
 |
|
kri
Joined: 01 Jan 2008, 18:34 Posts: 624 Location: Alingsås
|
Britbender wrote: Köpte precis en <b>Musket fuzz v2</b>- blackout effects å den är så sjukt bra att jag nästan får tårar i öronen:)
Ruba dub dub, three men in a tub...
Du har köpt en Big Muff klon alltså [;)] En av de bättre säger många. http://www.gilmourish.com/?p=1664// Ulf
|
| 23 Apr 2011, 02:38 |
|
 |
|
stomp666
Joined: 26 Jan 2011, 16:31 Posts: 19 Location:
|
Exakt mitt val - fast i omvänd ordning... Ibanez WauFuzzen är grym! Dock är Ibanez Standard Fuzz 59 lite enklare att handskas med live utan wahwah pedalen. (Samma galenskap avseende ljud dock). Finns f.ö. en WauFuzz på Jam: http://jam.se/stranginstrument/effektpe ... /?q=ibanez%fuzz
|
| 30 Apr 2011, 09:35 |
|
 |
|
CemGoc
Joined: 17 Feb 2011, 23:56 Posts: 94 Location: Stockholm
|
Måste ånyo rekommendera Power Pedals gänget... Fulltone 69:an som jag köpte på ren chansning är underbar.... Lägger en god fet fuzz-matta över valfri pedal eller stärkardisten som får öronen att njuta...
Det är gött att rocka!
|
| 06 May 2011, 20:48 |
|
 |
|
v05magos
Joined: 13 May 2011, 12:10 Posts: 18 Location:
|
För tight stonerfuzz: Fire Red Fuzz Classic Fuzz: Fulltone 69
|
| 13 May 2011, 12:27 |
|
 |
|
we_made_wor_history
Joined: 15 Jan 2008, 21:59 Posts: 2962 Location:
|
hade med min Boss FZ-2 Hyper Fuzz till kompisens repa för ett tag sen. minst sagt brutal pedal..och klart kul.
"maybe its not too late to learn how to love and forget how to hate"
|
| 16 May 2011, 05:31 |
|
|