View unanswered posts | View active topics It is currently 27 Jun 2026, 16:41



Reply to topic  [ 12 posts ] 
Eventide timefactor bäst ? 
Author Message
User avatar

Joined: 13 Feb 2008, 22:19
Posts: 2666
Location: I skogen rönt värmlans trackta
Post Eventide timefactor bäst ?
Blev mycket imponerad av eventide timefactor som jag testade slår min T-rex replica alla dagar men den kostar en del.
G-lab deley ska vara samma pedal men bättre pris?
Image
Image
Prylgalen


05 Apr 2011, 16:23
Profile WWW

Joined: 12 Aug 2002, 23:00
Posts: 880
Location:
Post 
Hur då samma pedal? Den har ju helt en annan uppsättning knappar/rattar, kan väl inte lagra presets, har inte midi m.m.

musik: http://www.myspace.com/peppermintville


05 Apr 2011, 19:16
Profile ICQ WWW

Joined: 06 Jan 2010, 16:20
Posts: 4265
Location: Boden Norrbotten
Post 
Jag har samma undring hur kan det vara samma pedal?

"Det är aldrig försent att ge upp"


05 Apr 2011, 20:42
Profile WWW

Joined: 29 Sep 2007, 11:39
Posts: 968
Location: västra göteborg
Post 
är några av ljuden samma i den fast utan vissa funktioner? i så fall skulle det kunna vara ett förslag för mig. är det samma tillverkare? vad kostar den då?


05 Apr 2011, 22:39
Profile
User avatar

Joined: 13 Feb 2008, 22:19
Posts: 2666
Location: I skogen rönt värmlans trackta
Post 
Läste på ett forum att det var samma tillverkare ?
Hur som helst var G-Lab pedalen jädrans snygg.
Köp den här thomann


Prylgalen


05 Apr 2011, 23:41
Profile WWW

Joined: 27 Dec 2007, 15:17
Posts: 722
Location:
Post 
Tänk bara på att många har problem med missljud från Timefactorn, speciellt när man kör den framför stärkaren. Då går det inte alls.


06 Apr 2011, 04:26
Profile ICQ WWW

Joined: 07 Aug 2009, 11:58
Posts: 1190
Post 
Flukather wrote:

Tänk bara på att många har problem med missljud från Timefactorn, speciellt när man kör den framför stärkaren. Då går det inte alls.


Jag kör den framför stärkaren och inte i effektloop (om det var det du menade...) och det funkar kalasbra för mig.


06 Apr 2011, 08:30
Profile WWW
User avatar

Joined: 15 Mar 2008, 18:36
Posts: 4460
Location: Örsundsbro
Post 
Om du kan hålla dig från köp tills maj, så skulle åtminstone jag vänta på Strymons nya Timeline Delay. Verkar kunna slå det mesta, El Capistan var ju grymt!

http://www.strymon.net/2011/01/15/strymon-timeline-a-preview/

Matte

mslcases@gmail.com


06 Apr 2011, 13:27
Profile
User avatar

Joined: 13 Feb 2008, 22:19
Posts: 2666
Location: I skogen rönt värmlans trackta
Post 
Hur kan de säja att T-REX är världens bästa dely.

Prylgalen


06 Apr 2011, 17:32
Profile WWW

Joined: 06 Jan 2010, 16:20
Posts: 4265
Location: Boden Norrbotten
Post 
Bbenderman wrote:

Hur kan de säja att T-REX är världens bästa dely.

Prylgalen


Tror det var Guitar Player som gjorde den utnämningen.

"Det är aldrig försent att ge upp"


06 Apr 2011, 21:13
Profile WWW

Joined: 06 Jan 2010, 16:20
Posts: 4265
Location: Boden Norrbotten
Post 
Nån som verkligen testat G-lAB SD-1 [?]

"Det är aldrig försent att ge upp"


08 Apr 2011, 08:37
Profile WWW

Joined: 27 Dec 2007, 15:17
Posts: 722
Location:
Post 
Ulfern wrote:

Flukather wrote:

Tänk bara på att många har problem med missljud från Timefactorn, speciellt när man kör den framför stärkaren. Då går det inte alls.


Jag kör den framför stärkaren och inte i effektloop (om det var det du menade...) och det funkar kalasbra för mig.


Det fungerar för vissa (olika versioner utav själva enheter tror jag), men många har just det problemet. Som i tex denna video:

http://www.youtube.com/watch?v=cRG9bPw0cLw


14 Apr 2011, 15:15
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 12 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.